Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
En wat voor een delicten ook h?. Fietsendiesfstal benoemen en mensenhandel is overig. Het is dat we zo'n goed land zijn anders had ik er wel vragen over gehad.
 

Ska P 187

Well-known member
De leerlingen zijn dom dat ze hun mond niet hebben kunnen houden, maar ja (vmbo...)
Ik denk zeker te weten dat ik met Spaans en "computeren" gematst ben, maar daar heb ik het maar niet te veel over gehad.
 

erka

Well-known member
Ach, ik ben ook gematst destijds met mijn mondeling Duits. Kwam er totaal niet uit, maar deed wel mijn best. Omdat ik net als mijn leraar gek was van Monty Python kreeg ik een 6.
 

JMD

Well-known member
Er is een verschil tussen 'matsen' en voorzeggen.
Punt is alleen dat er bij het CSE strengere regels aan vastzitten. EN ongetwijfeld zal iemand op een mondeling idd wel eens te hoog krijgen, of wordt er een vraag 'per ongeluk' goed gerekend op een SE of proefwerk. Maar bij het CSE kan dat gewoon niet.
Dat weet je als docent. En je weet ook dat als jij dat als docent voorzegt dat de leerlingen een probleem hebben, hun examen wordt ongeldig verklaard. Net als dat een docent het examenwerk kwijtraakt, de leerlingen zijn de dupe.
 

zwammy

Well-known member
Terreurverdachte dus informant van de aivd. Het is maar gosd dat we Rusland en China zo goed in de gaten houden :duim:
 

erka

Well-known member
En? Nog iets gevoeld Groningers?

Ja, heel goed. 4-5 seconden trilde mijn flat. Ongeveer net zo als de voorgaande keren dat ik een aardbeving heb gevoeld. Het is alsof een hele zware vrachtwagen van heel dichtbij heel langzaam langs je huis rijdt. Je voelt m ook echt aan komen rommelen. Direct wakker.

Het is voor mijn eigen situatie echter niet zo heel spannend, ik heb wel wat scheuren hier en daar maar het piept en het kraakt niet.
Maar voor mensen bij wie het al voor de tigste keer moet worden gerepareerd, terwijl de scheuren van de vorige keer er nog zitten en de schade ook nog niet is uitgekeerd is het een heel ander verhaal. Laat staan als je huis al in de stutten staat en je kind niet meer durft te slapen.

Ik vind echt dat de Nederlandse overheid, Wiebes en Rutte voorop, er een belachelijke zooi van maken, met een Tweede Kamer die al 10 jaar wel blaft maar niet bijt. Ik stoor me ook mateloos aan Rutte die dan roept dat het allemaal verschrikkelijk is. Flikker toch op man.

Annemarie Heite zei het zojuist heel goed bij E?n Vandaag: elke maand vertraging levert de staat veel geld op.
 
Bovenaan