Binnenlands nieuws

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daar zal het demonstratieverbod wel niet gelden... Daar zullen de antizwartepieters wel een plek in het centrum krijgen langs de route. Verschil moet er zijn. (of, vrij naar Animal Farm: 'all pigs are equal, but some are more equal than others')

Wat is precies het verschil vind jij? En wat zou volgens jou de reden zijn voor dat verschil?
 

Hankie

Well-known member
Wat is precies het verschil vind jij? En wat zou volgens jou de reden zijn voor dat verschil?

Aan de ene kant (ZP demo) wordt de demonstratie beschermt en aan de andere kant (Pegida demo) de omgeving beschermt. Daar zit het verschil naar mijn mening.
 

SanMark.

Well-known member
Islamitische agressie loont want de demostratie van pegidia worden keer op keer afgelast. Islamitische organisatie dreigt al als het wel door gaat dat ze niet voor de gevolgen in kunnen staan. We gaan al aardig de kant van Pakistan op.
 

JMD

Well-known member
En wat zou volgens jou de reden zijn voor dat verschil?
Uit angst om voor rechtsextremist/fascist te worden uitgemaakt durven burgemeesters demonstraties van KOZP, pro-ISIS-demonstraties (Schilderswijk) niet te verbieden, terwijl ze direct wel rechtsextremistische demonstraties verbieden.

En let wel: van mij mag KOZP demonstreren (heb iets meer moeite met die pro-ISIS demonstratie van toen), maar dan die Pegidademo ook toestaan. En niet de Pegidademo aflasten vanwege de veiligheid, terwijl het bij KOZP ook los gaat (zie Eindhoven afgelopen jaar).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Demonstratie van de pieten in Dokkum is toch ook verboden? Net als die in Den Haag voor Ajacieden. Als de veiligheid niet gewaarborgd kan worden, dan kan een burgemeester besluiten om te gaan verbieden.

Maar wat wil je nu eigenlijk horen zwammy? Dat het je volste recht is om voor de deur bij een moskee varkenslappen te gaan braden tijdens de ramadan? Dan ben je niet goed in je bovenpan wat mij betreft. Net als dat je niet in een tenue van Ajax kunt komen protesteren bij De Kuip. Gaat gewoon niet gebeuren. Provocatie van het eerste uur.


En ik ben die opmerkingen over 'dit land' ook wel beu. Donderstraal dan aub lekker een heel end op naar een ander oord. Je mag God op je blote knietjes danken dat je hier geboren bent en woont en werkt. Het kan wel anders en daarvoor hoef je helemaal niet ver te vliegen.
 

zwammy

Well-known member
Een woordvoeder van oemah of iets dergelijks, een moslimorganisatie. Eist in een brief dat pegida niet mag demonstreren in Eindhoven in het belang van buurtbewoners, moskeegangers en voorbijgangers. Nou, kom er maar in PES5. Verbod op demonstreren opiets wat een bepaalde groep niet aanstaat. Wat vinden we hiervan?

Hier gaat het over.

En verder bepaal ik zelf nog wel hoe ik over het land praat :duim:
 

JMD

Well-known member
Demonstratie van de pieten in Dokkum is toch ook verboden?
En toch kwamen ze...
Maar goed dan: die KOZP-demo in Eindhoven. Daar kon je ook van tevoren je vingers op natellen dat dat fout zou lopen... Toch mocht die demo door gaan.


En ik ben die opmerkingen over 'dit land' ook wel beu. Donderstraal dan aub lekker een heel end op naar een ander oord. Je mag God op je blote knietjes danken dat je hier geboren bent en woont en werkt.
Zeg je dat ook tegen 'buitenlanders' die lopen te klagen over Nederland en hun gewoontes, of vind je dan dat de autochtonen zich maar moeten aanpassen?

En verder: waarom zou je niet mogen klagen over iets dat niet bevalt? En dat whataboutism mag hier dus wel???
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ze kwamen omdat ze mochten. Het werd verboden nadat hun veiligheid in het gedrang kwam. Ik zie geen verschil met nu. Wil jij ophouden er hier zo'n spelletje mbt rassen van te maken? Een ieder die het hier niet bevalt, staat het vrij om te vertrekken. Graag zelfs. Klagen mag uiteraard. Alleen kappen met bij ieder persbericht doen alsof we in zo'n afschuwelijk land leven, want dan zijn er wel andere landen.

En nogmaals; wat is het nut van demonstreren met varkenslappen bij een moskee tijdens de Ramadan? Kun je me dat even uitleggen? Als ik in een shirt van Ajax bij De Kuip ga demonstreren, gaat mijn kop eraf en is dat logisch, want dan spoor ik niet en wat bezielt me om dat te doen. Dus nogmaals, waarom op die manier demonsteren? Dat is alleen maar bedoeld om te provoceren. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
 
Laatst bewerkt:

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat is later gebruikt, maar bij Damwoude stond nog iets op ze te wachten, waardoor ze blij mogen zijn dat ze slechts tot Joure kwamen.

Overigens; ook demonstreren tijdens het feest vind ik achterlijk en provocatie. Doe dat lekker op een ander moment en op een andere locatie.
 

JMD

Well-known member
En nogmaals; wat is het nut van demonstreren met varkenslappen bij een moskee tijdens de Ramadan? Kun je me dat even uitleggen? Als ik in een shirt van Ajax bij De Kuip ga demonstreren, gaat mijn kop eraf en is dat logisch, want dan spoor ik niet en wat bezielt me om dat te doen. Dus nogmaals, waarom op die manier demonsteren? Dat is alleen maar bedoeld om te provoceren. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.
Lees even terug svp, want ik heb allang aangegeven dat ik Pegida totaal gestoord vind dat ze varkenslapjes willen braden voor die moskee. Totaal geschift idd. Maar dat vind ik ook van KOZP om te demonstreren tijdens de intocht. Dat is ook provoceren. Toch mocht die protestacties doorgaan, en toen hooligans van PSV klappen uitdeelden was het hun schuld. Verklaar dat verschil eens met het protest van Pegida en dat zij klappen kregen, toen was het de schuld van Pegida. Dat kan niet. Je kan niet aan de ene kant zeggen dat 'de protesterenden maar niet moeten provoceren' en dan bij de volgende demonstratie maar zeggen dat 'de relschoppers zich maar niet moeten laten provoceren'...

En nogmaals, van mij mag iedereen demonstreren. Ik zet wel eens mijn vraagtekens bij waarvoor/tegen gedemonstreerd wordt, maar oke. En hebben de demonstranten ook recht dat zo'n demonstratie rustig verloopt. En die mening pas ik niet aan als hetgeen waarvoor/tegen gedemonstreerd wordt mij niet bevalt.

Alleen kappen met bij ieder persbericht doen alsof we in zo'n afschuwelijk land leven...
Dat is nergens gepost. Jij blaast het klagen zelf op tot die proporties.
Ik kan het ook omdraaien: in Nederland wordt standaard geklaagd. Als je dat niet bevalt ga je maar naar een ander land.
 

zwammy

Well-known member
En nogmaals; wat is het nut van demonstreren met varkenslappen bij een moskee tijdens de Ramadan? Kun je me dat even uitleggen? Als ik in een shirt van Ajax bij De Kuip ga demonstreren, gaat mijn kop eraf en is dat logisch, want dan spoor ik niet en wat bezielt me om dat te doen. Dus nogmaals, waarom op die manier demonsteren? Dat is alleen maar bedoeld om te provoceren. Heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken.

Ze mogen nu ook niet door de straten lopen, dat is iets anders dan een varkeskarbonade maken voor de moskee. Maar ik lees dat voortaan alles gewoon verboden mag worden als het onder provoceren valt, dat maakt het een stuk makkelijker. Ik ben benieuwd of de demonstratie om als Jood gewoon vrij door Nederland te mogen lopen ook te provocerend is, of dat het dat pas over een jaar of 3 is.
 

Ska P 187

Well-known member
Leef je nu al maanden onder een steen of ben je al maanden met de ergste JMD aller tijden bezig?

JMD heeft in die laatste zin van m gewoon gelijk.

"Ik kan het ook omdraaien: in Nederland wordt standaard geklaagd. Als je dat niet bevalt ga je maar naar een ander land."

Nederland is een klaagland, misschien is het er daarom ook wel zo goed, omdat Nederlanders minder bullshit nemen als gemiddeld.
 

zwammy

Well-known member
Hoho, het is een geweldig land! In Afrika is het pas erg, daar hebben ze honger en armoede!!
 
Bovenaan