Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Hoho volgens de zegsvrouw was het gewoon een Amsterdammer. Niet zo negatief, hier hebben we voor gestemd :duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het viel al op dat ze behalve twintigjarig helemaal geen informatie prijsgaven aan het publiek. Iedereen prikte daar al moeiteloos doorheen. Maar eng dat men dit soort praktijken uithaalt.
 

zwammy

Well-known member
Weet ik niet. Ik zie niet in waarom ik als ik op reis ben moet vragen aan de lokale bevolking wat ze van Nederland vinden, 9 van de 10 lokale mensen weten niet eens waar het ligt en ik heb ook niet echt de behoefte om te weten wat ze ervan vinden. En dan moet ik ook nog de lokale markt op om te gaan zoeken naar mensen die er dan ook nog verstand van hebben. Dat word een leuke vakantie dan.
 

Atreides

Well-known member
Weet ik niet. Ik zie niet in waarom ik als ik op reis ben moet vragen aan de lokale bevolking wat ze van Nederland vinden.

Valt het je niet op dat zo ongeveer alles in Nederland veel beter is georganiseerd? Met name als je buiten 'het westen' komt? Of je het nu hebt over verkeersveiligheid, bussen, trams, trein, voetgangersgebied, fietsgelegenheid, stand van de (auto)weg, meertaligheid van de bevolking, kwaliteit en leeftijd van spullen, schone lucht, weinig vervuiling op straat? Natuurlijk lukt het landen wel om een paar dingen redelijk te doen. Maar zelden het hele cluster tenzij ze met de neus in de oliepot zijn gevallen.

, 9 van de 10 lokale mensen weten niet eens waar het ligt en ik heb ook niet echt de behoefte om te weten wat ze ervan vinden. En dan moet ik ook nog de lokale markt op om te gaan zoeken naar mensen die er dan ook nog verstand van hebben. Dat word een leuke vakantie dan

Hehe. Misschien kom ik ook wel erg veel in hostel achtige locaties. Maar daar lopen nogal veel gasten rond die wel verstand van zaken hebben. Maar goed ik heb vorige week toevallig een Duitse econoom, Duitse ingenieur en Amerikaanse econoom (die in Nederland gestudeerd heeft) gesproken. Die waren laaiend positief over hoe goed Nederland dingen heeft geregeld en dat is niet bepaald het eerste keer dat ik die mening heb gehoord.
 
Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Valt het je niet op dat zo ongeveer alles in Nederland veel beter is georganiseerd? Met name als je buiten 'het westen' komt? Of je het nu hebt over verkeersveiligheid, bussen, trams, trein, voetgangersgebied, fietsgelegenheid, stand van de (auto)weg, meertaligheid van de bevolking, kwaliteit en leeftijd van spullen, schone lucht, weinig vervuiling op straat? Natuurlijk lukt het landen wel om een paar dingen redelijk te doen. Maar zelden het hele cluster tenzij ze met de neus in de oliepot zijn gevallen.



Hehe. Misschien kom ik ook wel erg veel in hostel achtige locaties. Maar daar lopen nogal veel gasten rond die wel verstand van zaken hebben. Maar goed ik heb vorige week toevallig een Duitse econoom, Duitse ingenieur en Amerikaanse econoom (die in Nederland gestudeerd heeft) gesproken. Die waren laaiend positief over hoe goed Nederland dingen heeft geregeld en dat is niet bepaald het eerste keer dat ik die mening heb gehoord.

Ik kan in Italie de hele dag in de trein zitten voor wat ik aan een kaartje kwijt ben in een retourtje Amsterdam in Nederland. In Kroatie spreek ik mensen die vloeiend Duits en Engels spreken als ik ze de weg vraag. Ik heb in 3 dagen Stockholm minder rotzooi op de grond zien liggen als in 5 minuten Eindhoven en als ik in Griekenland op het platteland in de file sta omdat mijn voorganger toevallig even aan het buurten is met de lokale groentenboer komt die even een appel brengen voor de overlast.

Tuurlijk is het in Nederland over het algemeen goed geregeld maar er gaat ook voldoende fout en het is echt geen schande om dat te benoemen.

Ik zag toevallig nog een filmpje net van een politieagent dat op ??n of ander tokkiewijf in staat te slaan die 0.0 respect heeft. Ik heb in mijn jonge jaren 1x een grappige opmerking gemaakt tegen de guardia civil en ik durf ze nu nog steeds niet recht aan te kijken. Soms mag je wat standvastiger zijn als politiek, lopen ze ook niet zo over je heen.
 

erka

Well-known member
Mijn Syrische buurvrouw heeft de Nederlandse kinderliedjes ontdekt voor haar baby :D De deuren van de bus enzo.
Ik hoor de hele dag niks anders meer. Echt briljant. Tig keer beter dan die enorme kut middenoosten-popmuziek van daarvoor.
 
Bovenaan