Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Een man van 60-64 zit dus in dezelfde categorie als dames van 35-39.

Mooi man, dat feminisme.

ook lekker dat je dan in een levensbedreigende situatie zit met een vrouw van 60. Zit je daar bekant 5 minuten te wachten tot ze aangehobbeld komt.
 

Atreides

Well-known member
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...eente-nadat-inwoners-klagen-over-asielzoekers

'Schaf maar een goede hond aan'. Wat is dat in hemelsnaam voor advies???

Wat een totaal incompetente idioten zijn het.

Zorg voor een hoog hekwerk, zorg voor bewakingscamera's en schaf een goede hond aan"
Willen we nu echt de NIMBY mentaliteit voeden met dit soort stompzinnigheden?

Zelfs al zou het een goed advies zijn mogen ze:
1) excuses aanbieden voor de situatie;
2) kosten volledig vergoeden.

Man man man.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als het echt om slechts een paar rotte appels gaat, dan zijn de genoemde maatregelen wat overdreven. Die rotte appels vastzetten en uitzetten lijkt mij beter. Ik geloof overigens niet dat het in de landen van herkomst wel is toegestaan om te stelen.
 

Batigoal

Well-known member
Afkorting voor Not In My BackYard

Mensen zijn altijd voor dingen als een snelweg, goede stroomvoorziening, werkgelegenheid, asielzoekers. Alleen liever niet te dicht bij hun leefomgeving.

Ah natuurlijk. Dat geldt inderdaad voor een hoop zaken.
 

Atreides

Well-known member
Als het echt om slechts een paar rotte appels gaat, dan zijn de genoemde maatregelen wat overdreven.

Uiteraard.

Maar het is natuurlijk veel makkelijker om de verantwoordelijkheid van een bestuurlijk probleem bij de burgers neer te leggen.
 

Atreides

Well-known member
Ah natuurlijk. Dat geldt inderdaad voor een hoop zaken.

Inderdaad.

Maar als er dan een te verwachten potentieel probleem zich voordoet moet je gewoon handhaven. Niet de mensen adviseren camera's, een hek en hond te kopen. Dat zou hetzelfde zijn als dat de gemeente Amsterdam gaat adviseren dat alle bewoners een luchtkapje van een paar duizend euro gaan dragen om zich tegen de luchtvervuiling te beschermen.
 

Batigoal

Well-known member
Op handhaving is het meest bezuinigd de afgelopen jaren, op alle niveaus en in alle sectoren. Dat is ?cht een groot probleem wat je overal tegenkomt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Op handhaving is het meest bezuinigd de afgelopen jaren, op alle niveaus en in alle sectoren. Dat is ?cht een groot probleem wat je overal tegenkomt.

Maar in Amsterdam is dat echt geen bezuiniging. Iedere handhaver die je aanneemt levert geld op.
 

Atreides

Well-known member
Op handhaving is het meest bezuinigd de afgelopen jaren, op alle niveaus en in alle sectoren. Dat is ?cht een groot probleem wat je overal tegenkomt.

Voor mijn gevoel zit dat toch zeker bij de politiek geleden onderwerpen veel meer bij niet/onvoldoende willen handhaven.

https://twitter.com/BM_Visser/statu...25072619521&ref_url=https://www.geenstijl.nl/

Misschien de scooters uberhaupt maar verbieden, en het remmen in het algemeen ook... :p

Ik heb de toegevoegde waarde van die dingen nooit zo gezien in de stad. Terwijl je zeker het fietsverkeer er wel mee hindert.

Qua klimaat en milieu lijkt het me laaghangend fruit aangezien de ebike tegenwoordig een goed alternatief is om het gewoon te verbieden.
 

Batigoal

Well-known member
Maar in Amsterdam is dat echt geen bezuiniging. Iedere handhaver die je aanneemt levert geld op.

Voor mijn gevoel zit dat toch zeker bij de politiek geleden onderwerpen veel meer bij niet/onvoldoende willen handhaven.

Problematiek bij handhaving en toezicht (dat woord had ik ook moeten noemen) zijn bij een wijds pallet aan onderwerpen een vaak onbekend en vooral onbenoemd (want politiek niet populair en gevoelig) probleem wat een katalysator is voor meer problemen. Dat zie je in de zorg, dat zie je in de bouw, dat zie je in projectmanagement van de overheid, dat zie je in de ecologie, je leest daarover regelmatig over instanties als de UWV, bij de banken, declaratieschandalen etc. Het is een post waar je makkelijk op kunt bezuinigen, maar de gevolgen zijn aan de voorkant moeilijk te overzien.
 
Bovenaan