Binnenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Ga je toevallig naar dominator dit jaar? Kan wel wat bommen gebruiken voor de vrijdag in de toto divisie :duim:
 

Janssen

Well-known member
Dat achterlijke tuig dat elk stoplicht, rotonde of zebrapad aangrijpt om ff snel een appje te sturen mogen van mij een paar nachtjes vastzetten elke keer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Amsterdam heb je mensen fietsen die oordoppen op hebben zodat ze niets horen en die zitten 90% van de tijd op hun mobiel te kijken en fietsen met een hand zodat ze net aan genoeg hebben aan de volle breedte van een fietspad. Dat soort types moet je echt de gracht in schoppen.
 

Batigoal

Well-known member
In Amsterdam heb je mensen fietsen die oordoppen op hebben zodat ze niets horen en die zitten 90% van de tijd op hun mobiel te kijken en fietsen met een hand zodat ze net aan genoeg hebben aan de volle breedte van een fietspad. Dat soort types moet je echt de gracht in schoppen.

Die noise cancelling koptelefoons zijn leuk voor thuis, maar in het verkeer nogal gevaarlijk. Mogen ze van mij ook verbieden, men hoort echt niks ermee.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die noise cancelling koptelefoons zijn leuk voor thuis, maar in het verkeer nogal gevaarlijk. Mogen ze van mij ook verbieden, men hoort echt niks ermee.

Ik geloof dat we bijna zover zijn dat je geen telefoon meer op de fiets mag. Dit is een mooie volgende stap. Gezien de handhaving nihil is, maakt het verder ook niet uit of ze het wel of niet verbieden.
 

Maasveld

Well-known member
Ik geloof dat we bijna zover zijn dat je geen telefoon meer op de fiets mag. Dit is een mooie volgende stap. Gezien de handhaving nihil is, maakt het verder ook niet uit of ze het wel of niet verbieden.
Vanaf komende juli is het verboden inderdaad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws


Nee. Ik moest vanmorgen om tien uur bij een klant onder de rook van Amsterdam zijn. Dus ik ging pas half tien met mijn Greenwheels van huis. Rond de lunch richting kantoor alleen last van de zwermen toeristen op fietsen.

Het viel mij overigens wel op hoe goed de gemeente Amsterdam de min of meer groene golf aan verkeerslichten om zeep heeft gebracht. Lekker groen bezig. Zelfs om half tien of terug om half twaalf loop je aan alle kanten op een kleine strook compleet vast zonder dat het echt druk is. Ik snap dat je de auto?s haat, maar stilstaande auto?s geven langer milieu overlast dan rijdende auto?s.
 
Laatst bewerkt:

erka

Well-known member
Die gasten die met 150km/u Fleur hebben doodgereden bij Loosdrecht hebben ook straf gekregen:

pa 3 jaar
zoon taakstraf.

Die straffen in Nederland, die deugen echt niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Aannemende dat de rechters en de advocaten hun werk goed hebben gedaan lijkt me dit een mooi moment om wat reparatiewetgeving in te zetten.

Wat voor reparatiewetgeving denk je aan? Definitie van wat roekeloos rijden is aanpassen? Daarvoor is de vader namelijk vrij gesproken omdat niet bewezen kon worden dat hij met zijn zoon een straatrace aan het houden was. Voor de rest werd er een celstraf van 4 jaar geeist terwijl de maximum straf van dit delict op 9 jaar staat. De wet biedt dus voldoende mogelijkheden volgens mij.
 
Bovenaan