Binnenlands nieuws

JMD

Well-known member
Zowel zakelijk als priv? heb ik jarenlang ervaring met dit soort mensen. Hoewel het vroeger ook niet altijd goed ging, heb ik gemerkt dat het de laatste decennia door fragmentatie van de zorg het hollend achteruit is gegaan.

Net als de zorg heb ik geduld en wacht graag je mening af als je naar het zorgteam hebt geluisterd.

Mijn mening in deze is als buitenstaander niet relevant lijkt me. Jij hebt er ervaring mee, dus wie ben ik om daar aan te twijfelen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Wellicht even het straatnaambordje vervangen?

We schijnen meer vrouwelijke straatnamen in Amsterdam krijgen en met een migratieachtergrond. De Tara Singh Varmalaan klinkt wel mooi. Maar wij Amsterdammers staan open voor goede suggesties.
 

ElSimao

Active member
Of jij ooit die 12 of 13 km gaat afleggen om daar te belanden.

Om waar te belanden exact?

Je woont in Amsterdam, maar dat maakt je geen Amsterdammer. Als ik voor werk verhuis naar Australie en daar een tijdje woon maakt mij dat nog geen Australier.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlands nieuws

Om waar te belanden exact?

Je woont in Amsterdam, maar dat maakt je geen Amsterdammer. Als ik voor werk verhuis naar Australie en daar een tijdje woon maakt mij dat nog geen Australier.

Rondom Mercatorplein, Jan Evertsenstraat of Pascal Huizingalaan.

Jij hebt vermoedelijk nooit in Amsterdam gewoond of nu hooguit vier jaar in de enclave, maar jij bent een echte? Ik woon er nu bijna zeven jaar en ben iig inwoner van Amsterdam. De straten en pleinen waar het over gaat ben ik allemaal de laatste jaren meerdere malen geweest en liggen allemaal binnen vijf kilometer van mijn huis. Al is mijn bereik vrij groot gezien ik ook wel rondjes van 25 of 30 km hardloop.

Verder voel ik mij niet meer verbonden met Amsterdam, dan met Hoorn. Waar men overigens wel met naam een onderscheid maakt tussen inwoner (Hoornaar) en geboren en getogen (Horinees). Maar ook die binding is niet echt absoluut, want mijn ouders vallen onder de eerste categorie en ik de tweede categorie. Het kan mij dus niet zoveel boeien of je mij Amsterdammer, Horinees, Westfries, provinciaal of boertje noemt. Maar ik snap ook niet precies waarop ik trots zou moeten zijn als ik wel Amsterdammer zou zijn.
 

ElSimao

Active member
Rondom Mercatorplein, Jan Evertsenstraat of Pascal Huizingalaan.

Jij hebt vermoedelijk nooit in Amsterdam gewoond of nu hooguit vier jaar in de enclave, maar jij bent een echte? Ik woon er nu bijna zeven jaar en ben iig inwoner van Amsterdam. De straten en pleinen waar het over gaat ben ik allemaal de laatste jaren meerdere malen geweest en liggen allemaal binnen vijf kilometer van mijn huis. Al is mijn bereik vrij groot gezien ik ook wel rondjes van 25 of 30 km hardloop.

Verder voel ik mij niet meer verbonden met Amsterdam, dan met Hoorn. Waar men overigens wel met naam een onderscheid maakt tussen inwoner (Hoornaar) en geboren en getogen (Horinees). Maar ook die binding is niet echt absoluut, want mijn ouders vallen onder de eerste categorie en ik de tweede categorie. Het kan mij dus niet zoveel boeien of je mij Amsterdammer, Horinees, Westfries, provinciaal of boertje noemt. Maar ik snap ook niet precies waarop ik trots zou moeten zijn als ik wel Amsterdammer zou zijn.

Ehm ja, jewel. Je vindt het heel belangrijk dat de buitenwereld jou als Amsterdammer ziet. De ElSimao nuanceert dat slechts een beetje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ehm ja, jewel. Je vindt het heel belangrijk dat de buitenwereld jou als Amsterdammer ziet. De ElSimao nuanceert dat slechts een beetje.

Maar natuurlijk. Ik noem mij Amsterdammer als inwoner van Amsterdam, dus vind ik het heel belangrijk. Jij zegt dat ik geen Amsterdammer ben en dat heet nuance.

Maar goed, veel plezier in de enclave. Jij zit daar veilig genoeg voor de explosieven. Er wordt hooguit een kop van de romp afgehaald, maar die wordt dan weer keurig in Amsterdam afgeleverd.
 

ElSimao

Active member
Maar natuurlijk. Ik noem mij Amsterdammer als inwoner van Amsterdam, dus vind ik het heel belangrijk. Jij zegt dat ik geen Amsterdammer ben en dat heet nuance.

Maar goed, veel plezier in de enclave. Jij zit daar veilig genoeg voor de explosieven. Er wordt hooguit een kop van de romp afgehaald, maar die wordt dan weer keurig in Amsterdam afgeleverd.

Wow, het is kennelijk een thema dat veel bij je losmaakt.
 

ElSimao

Active member
Kuch:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Amsterdammer

Wel fascinerend dat onze forum intellectueel het verschil tussen nationaliteit en inwonerschap van een gemeente niet juist kan duiden. Terwijl nationaliteit juist een zeer complexe context heeft, zou onze bicultureel forumbezoeker toch vrij veel van moeten weten.

Er is natuurlijk een verschil tussen tijdelijk in Amsterdam wonen en een geboren en getogen Amsterdammer zijn. Niet gek dat niet iedereen dat verschil wil begrijpen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Maar jij bent toch gewoon een geboren en getogen Bijlmerboy uit Amsterdam Zuidoost? Vanwaar die hang om Amsterdammer te zijn en vanwaar heb je dat nodig?
 
Bovenaan