BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

U.G.

Well-known member
Iemand een idee hoe het zit met de televisiegelden in Portugal?

Nu wel.

Benfica heeft met telecommunicatie-bedrijf NOS een deal voor 10 seizoenen, zonder verdere voorwaarden a raison van 400 miljoen.

Porto heeft met de concurrent MEO ook een deal voor 10 seizoenen, alleen komen daar nog zaken bij kijken als alle publiciteitsrechten in het stadion ed. 457,5 miljoen.

Sporting heeft ook een 10 jarige contract met MEO maar dan met nog meer voorwaarden, zo moesten ze worden weggekocht bij een ander bedrijf. 515 miljoen.

Je ziet zelf hoeveel rekening er word gehouden met de rest vd clubs in mijn bron, dat zegt denk ik ook genoeg over hun aandeel.

Bron : https://desporto.sapo.pt/futebol/pr...c-porto-ou-sporting-quem-fez-o-melhor-negocio

Thx voor het vragen want heb ik mezelf ook eens kunnen inlezen.
 
Laatst bewerkt:

ElSimao

Active member
Nu wel.

Benfica heeft met telecommunicatie-bedrijf NOS een deal voor 10 seizoenen, zonder verdere voorwaarden a raison van 400 miljoen.

Porto heeft met de concurrent MEO ook een deal voor 10 seizoenen, alleen komen daar nog zaken bij kijken als alle publiciteitsrechten in het stadion ed. 457,5 miljoen.

Sporting heeft ook een 10 jarige contract met MEO maar dan met nog meer voorwaarden, zo moesten ze worden weggekocht bij een ander bedrijf. 515 miljoen.

Je ziet zelf hoeveel rekening er word gehouden met de rest vd clubs in mijn bron, dat zegt denk ik ook genoeg over hun aandeel.

Bron : https://desporto.sapo.pt/futebol/pr...c-porto-ou-sporting-quem-fez-o-melhor-negocio

Thx voor het vragen want heb ik mezelf ook eens kunnen inlezen.

Obrigado!

Zo'n Benfica pakt voor de tv-rechten dus 40 miljoen per jaar, terwijl wij krap aan net 9 miljoen incasseren. Wat ik al zei, de Portugese top schaakt op een ander bord dan wij.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Opvallend dat Ajax niet hoger inzet. Waarom naar Duitsland, terwijl het Beloofde Land een Kanaaltje verder ligt? Tuurlijk, Ajax zal bij 23 andere Ajax'en in de onvoorstelbare sterke Championship (*) moeten beginnen, maar daar heb je al meer dan in Nederland in 5 jaar. Paar jaar, hooguit, dan speel je Premier League :duim:

(*) Ja echt, daar eten ze Ajax als ontbijt. Van Fulham tot Bristol City en van Wolves tot Nottingham Forest.
 

ElSimao

Active member
Opvallend dat Ajax niet hoger inzet. Waarom naar Duitsland, terwijl het Beloofde Land een Kanaaltje verder ligt? Tuurlijk, Ajax zal bij 23 andere Ajax'en in de onvoorstelbare sterke Championship (*) moeten beginnen, maar daar heb je al meer dan in Nederland in 5 jaar. Paar jaar, hooguit, dan speel je Premier League :duim:

(*) Ja echt, daar eten ze Ajax als ontbijt. Van Fulham tot Bristol City en van Wolves tot Nottingham Forest.

Aanvankelijk was ik voor de Beneliga, totdat iemand voorstelde om direct de Bundesliga te pakken. "Nog beter", dacht ik toen.
 

ElSimao

Active member
Sorry als ik je aan het huilen gemaakt heb, was niet mijn bedoeling.

Maar goed, om er maar inhoudelijk op in te gaan. Ajax zou de Eredivisie moeten domineren maar dat doet het veel te weinig. Naar mijn mening ligt dat aan het bestuur en aan , met name, de vriendjespolitiek en gewoon het amateurisme. Ze hadden na het vertrek van Keizer zo Bosz op kunnen halen, maar ze waren rancuneus en boos en gingen dan maar voor deze onverstaanbare Calimero. Met alle gevolgen van dien.

Ook de jeugdopleiding is weer helemaal niks, terwijl dat toch het speerpunt van de revolutie was. Naar mijn mening mogen types als Sar en toch ook wel Overmars er inmiddels wel uit. Maar dat is een andere discussie. Of we nu wel of geen kampioen worden, de overgang naar de Bundesliga zou zeer welkom zijn.

Het zijn dus twee zaken die los van elkaar staan.
 

zwammy

Well-known member
Dus het ligt aan de competitie dat je eigenlijk helemaal niet te groot voor die competitie bent?
 

ElSimao

Active member
Dus het ligt aan de competitie dat je eigenlijk helemaal niet te groot voor die competitie bent?

Geen zaken door elkaar halen por favor.

Dat we niet domineren in de Eredivisie, ligt aan onszelf. Aan ons bestuur, de trainer, de jeugdopleiding etc. We halen niet het optimale uit onze middelen.

Zouden we echter wel het optimale uit onze middelen halen, dan hebben we nog steeds de beperkingen die de Eredivisie met zich meebrengt. Dus een upgrade qua competitie is gewenst of je nou wel of niet presteert.
 
Bovenaan