BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ook een goede mogelijkheid. Ik prefereer de Bundesliga, maar dit idee is beter dan wat er nu is natuurlijk.

Snap de weerzin van sommigen ook niet. Nederland (Amsterdam) stond bekend om zijn internationale focus. Het voer over alle zeeen, kwam overal op aarde en dreef handel met iedereen. Maar o wee als de plaatselijke voetbalclub 100 km oostelijker gaat voetballen....

Wil je meer geld, betere spelers, betere tegenstanders etc. dan lijkt het me duidelijk dat de Eredivisie daarbij een sta-in-de-weg is.

Het blijft mooi, jouw overtuiging dat de Bundesliga echt zit te wachten op het groene licht uit Amsterdam :rumcolaa:
 

Deathprod

Active member
Ajax heeft het de laatste jaren al moeilijk zat om in de Eredivisie kampioen te worden, terwijl ze veruit het grootste budget van Nederland hebben. Wellicht verstandig om het eens met een andere TD te proberen. Portugese clubs en bijvoorbeeld Basel is het wel gelukt om aansluiting te maken bij de Europese subtop. Door structureel goed te presteren in de CL kregen ze beschikking over alle extra miljoenen die daar te verdienen zijn. Een aantal jaren geleden hadden die clubs vergelijkbare begrotingen als Ajax en ook de competitie's aldaar stellen niet al te veel voor.
 

ElSimao

Active member
Ajax heeft het de laatste jaren al moeilijk zat om in de Eredivisie kampioen te worden, terwijl ze veruit het grootste budget van Nederland hebben. Wellicht verstandig om het eens met een andere TD te proberen. Portugese clubs en bijvoorbeeld Basel is het wel gelukt om aansluiting te maken bij de Europese subtop. Door structureel goed te presteren in de CL kregen ze beschikking over alle extra miljoenen die daar te verdienen zijn. Een aantal jaren geleden hadden die clubs vergelijkbare begrotingen als Ajax en ook de competitie's aldaar stellen niet al te veel voor.

Wat een feest ja, Porto en Basel in de CL.
 

zwammy

Well-known member
Porto en Basel worden weggespeeld in de kwartfinale door 2 van de best voetballende ploegen van de premier league. Ajax verliest van een Franse middenmoter en de Noorse kampioen.
 

Batigoal

Well-known member
Er zijn maar een stuk of 6 clubs in Europa die erin slagen om jaarlijks de kwartfinale van de Champions League te bereiken, maar dat mag ook wel nadat dit soort clubs jaarlijks 100+ miljoen in transfers pompen.

Ik blijf erbij dat het een stuk professionaliteit en ervaring is wat we missen (en Nederlandse clubs in het algemeen). FC Basel, de Portugese topclubs, de Turkse topclubs, Shakhtar dat al een paar jaar zonder financi?le input zit; het ligt echt niet zover op ons voor, maar ze presteren het wel om regelmatig de groepsfase van de CL door te komen. Sterker nog, standaard de achtste finale of kwartfinale in de EL is voor Nederlandse clubs al een utopie. Dat zit 'm lang niet alleen in de financi?n, die bij Ajax overigens goed genoeg zijn om hetzelfde als bovengenoemde clubs te bereiken.
 

ElSimao

Active member
Ik blijf erbij dat het een stuk professionaliteit en ervaring is wat we missen (en Nederlandse clubs in het algemeen). FC Basel, de Portugese topclubs, de Turkse topclubs, Shakhtar dat al een paar jaar zonder financi?le input zit; het ligt echt niet zover op ons voor, maar ze presteren het wel om regelmatig de groepsfase van de CL door te komen. Sterker nog, standaard de achtste finale of kwartfinale in de EL is voor Nederlandse clubs al een utopie. Dat zit 'm lang niet alleen in de financi?n, die bij Ajax overigens goed genoeg zijn om hetzelfde als bovengenoemde clubs te bereiken.

Wat je met professionaliteit bedoelt is me niet helemaal duidelijk en dat ervaringsargument vind ik niet zo sterk. We hebben al een jaar of 15 geen ervaren speler meer gehad die echt de ploeg naar een hoger niveau tilde en ook Europees potten brak. Het is niet dat het niet geprobeerd is, ik denk dat we kunnen stellen dat we de juiste ervaring simpelweg niet meer kunnen halen.

De suggestie dat de clubs die jij noemt eenzelfde speelveld hebben is vrij onjuist. De rechten van de Superlig zijn voor meer dan 500 miljoen Euro verkocht, terwijl die van de Eredivisie 70 miljoen kostten. Veel ex-vedettes bouwen in Turkije af en dat heeft een reden. Van Persie kreeg er bijvoorbeeld meer dan 5 miljoen per jaar, die hebben veel meer geld dan wij. En daarbij boeken ze Europees gezien geen betere resultaten dan wij.

De Portugese top doet het inderdaad knap, maar het is altijd wat schimmig met de investeringsmaatschappijen die rond die club hangen. Zeker doen ze bepaalde dingen waarschijnlijk beter dan wij, maar met name ook met het belastingklimaat denk ik dat het voor hen anders is dan voor ons.

Fc Basel is knap, maar goed, ze hebben in eigen land eigenlijk geen concurrentie en spelen dus ieder jaar CL. Daarin doen ze het soms leuk, maar we hoeven het verder niet te overdrijven. Sjaktar en hun situatie ken ik niet.

En daar tegenover staan zoveel clubs in de zelfde situatie als wij die evenveel of zelfs veel minder presteren. Het klinkt allemaal leuk, maar ik zie er geen bewijs in dat je ook in onze situatie best Europees succesvol kunt zijn. Beter dan nu kan zeker, maar alsnog loop je vrij snel tegen de beperkingen van de competitie aan.
 

Joost

Well-known member
100 man van NAC moesten uitwijken naar Almere want die konden ze niet begeleiden. Dan mag Frankfurt of Keulen zeker 5000 man meenemen. Geen enkel probleem voor die wereldstad.

Ik was dus gisteren bij Stuttgart v Frankfurt en er zaten zeker 2000 Frankfurtsupporters met kleding in de thuisvakken. Dat wordt een slagveld in Amsterdam.
 
Bovenaan