BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

ElSimao

Active member
Even los van de wens. Mag het eigenlijk wel? Op commerci?le reden een competitie verlaten?

Commercieel? Ik zing al jaren lang dat ik "van Duitsen bloed" ben.

En dan willen we met Duitse bloedbroeders voetballen en dan is er ineens een probleem?
 

Pascallovic

Well-known member
Wij eren ook de koning van Spanje, wellicht kunnen wij de plek van FC Barcelona innemen in La Liga als Catalonie onafhankelijk is.
 

De Wolf

Well-known member
Geen zaken door elkaar halen por favor.

Dat we niet domineren in de Eredivisie, ligt aan onszelf. Aan ons bestuur, de trainer, de jeugdopleiding etc. We halen niet het optimale uit onze middelen.

Zouden we echter wel het optimale uit onze middelen halen, dan hebben we nog steeds de beperkingen die de Eredivisie met zich meebrengt. Dus een upgrade qua competitie is gewenst of je nou wel of niet presteert.

Een dominante club maakt een competitie zwak. Voor de Bundesliga zou het ook beter zijn dat er meer tegenstand is voor Bayern. Een club zoals Ajax was twintig jaar geleden nog van toegevoegde waarde. Nu zou de club van niveau zijn wat voor de Eredivisie FC Groningen is. Het is voor de Bundesliga dus geen toegevoegde waarde. De clubs uit Noord Itali? zouden een betere toevoeging zijn.
 

Deathprod

Active member
Dat zou het failliet voor het voetbal betekenen.

Het zou mij inderdaad niet verbazen als de nationale competitie's instorten zonder de topclubs. Ik denk overigens dat het ook niet zomaar kan, want de TV contracten voor de competitie's liggen meestal voor vele jaren vast, daar zullen ook wel afspraken gemaakt zijn dat clubs niet op eigen houtje een nieuwe competitie kunnen starten. Die contracten zullen dan afgekocht moeten worden en dat zijn toch flinke bedragen.
 

De Wolf

Well-known member
Clubs kunnen samen besluiten om een nieuwe bond op te richten. Het zal alleen als effect hebben dat alle spelers die daarin actief zijn door de FIFA geschorst zullen worden voor het nationale team.
 

Ska P 187

Well-known member
Hier een eerdere, ik mag wel zeggen briljante, post van MIJ in HET Lige der Lage Landen topic. Niet te verwarren met het koekje.

Offtopic ja, maar het lijkt me een stuk reeeler en dan nog.
O ja het is wel een post van 1 januari 2017.

Huidige situatie

Nederland
2 liga?s
18+18*=36

Belgie
2 liga?s
16+8=24

Voorstelling Liga?s der Lage Landen
24+36=60

3 liga?s
60/3=20

Nederland
36/3=12 per liga

Belgie
24/3=8 per liga

Voorstelling op basis van toeschouwersgemiddelde
1e liga
21.661

2e liga
7.084

3e liga
2.799

Vergelijking met andere landen
Italie
Serie A t
21.476
Serie B
6.844
Lega Pro Divisione Unica (gemiddelde van 60 clubs over heel Italie)
2.266

Frankrijk
Ligue 1
20.378
Ligue 2
7.021
Championnat National
1.120

* Spakenburg 18e club

** Bron http://www.european-football-statistics.co.uk/index1.htm

:heinz:
 

ElSimao

Active member
Een dominante club maakt een competitie zwak. Voor de Bundesliga zou het ook beter zijn dat er meer tegenstand is voor Bayern. Een club zoals Ajax was twintig jaar geleden nog van toegevoegde waarde. Nu zou de club van niveau zijn wat voor de Eredivisie FC Groningen is. Het is voor de Bundesliga dus geen toegevoegde waarde. De clubs uit Noord Itali? zouden een betere toevoeging zijn.

Dat het huidige geploeter op de Amsterdamse velden de gemiddelde Duitser slechts tot Homerisch gebulder zal inspireren, is iets dat al lang onderkend is door de meeste Ajacieden. Het gaat echter om potentie, wij zouden wel 70.000 kaarten voor een wedstrijd kunnen verkopen (geen domme opmerkingen over lege plaatsen in het stadion aub) en als we eenmaal wat aangesterkt zijn, denk ik dat we structureel wel om plaats 3/4 mee kunnen doen. Incidenteel pakken we m gewoon.

Je moet Ajax als een verzwakt en ondervoed katje zien. Die na wat gezonde Duitse kalfsbratwurst en wat lange nachten op de Duitse stro transformeert in een Siberische tijger die gerevitaliseerd de aanval op de Heilige Roomse hegemonie inzet in een poging de oude glorietijden te doen herleven.

Dan kan je net zo goed een Europese competitie beginnen.

Ja, ook een strak plan.

Hier een eerdere, ik mag wel zeggen briljante, post van MIJ in HET Lige der Lage Landen topic. Niet te verwarren met het koekje.

Offtopic ja, maar het lijkt me een stuk reeeler en dan nog.
O ja het is wel een post van 1 januari 2017.

Nou wat leuk, een beetje optellen en aftrekken met cijfers. En delen zelfs!
 

De Wolf

Well-known member
De oude glorietijden waren nog in een periode dat geld nog niet een grote rol speelde. Uiteraard is terugkeren naar dat niveau best mogelijk maar dan zou je je ziel aan een of andere rijke stinkerd moeten verkopen zoals PSG. Kan je ook structureel tegen Barcelona of Manchester United spelen in tegenstelling tot een potje zoals tegen Augsburg of Frankfurt wat nog minder interessant zou zijn dan wedstrijden tegen Heracles of Willem II.
 

zwammy

Well-known member
Dat het huidige geploeter op de Amsterdamse velden de gemiddelde Duitser slechts tot Homerisch gebulder zal inspireren, is iets dat al lang onderkend is door de meeste Ajacieden. Het gaat echter om potentie, wij zouden wel 70.000 kaarten voor een wedstrijd kunnen verkopen (geen domme opmerkingen over lege plaatsen in het stadion aub) en als we eenmaal wat aangesterkt zijn, denk ik dat we structureel wel om plaats 3/4 mee kunnen doen. Incidenteel pakken we m gewoon.

Helaas ben je voor Duitsland niet interessant. Hoogstens voor de clubs in het Ruhrgebied omdat Amsterdam wat dichterbij ligt dan Hamburg, Munchen of Berlijn. Maar de Duitse supporters laten eigenlijk wekelijks zien dat ze geen moeite hebben met de afstanden dus dan valt dit ook nog af. Ja, dan heb je dus helemaal niets. Ja, een stukje van Kluun op een website. Erg karig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De potentie om zeventig duizend kaarten voor een wedstrijd te verkopen hebben toch ook wel meer Duitse clubs? Misschien niet precies 70.000, maar wel 60.000 die ook echt gaan.
 
Bovenaan