BeNeliga

Beneliga


  • Totaal aantal stemmers
    17

Abubakari

Well-known member
Dat zeg ik niet.

Als Ajax op het open net uitgezonden wordt zullen er meer dan 331.000 kijkers zijn. Dus kun je Ajax achter de decoder niet vergelijken met iets wat op het open net uitgezonden wordt.
 

zwammy

Well-known member
Dat zeg ik niet.

Als Ajax op het open net uitgezonden wordt zullen er meer dan 331.000 kijkers zijn. Dus kun je Ajax achter de decoder niet vergelijken met iets wat op het open net uitgezonden wordt.

Duidelijk. Maar het lijstje van Fox is eigenlijk wel duidelijk zat, dus dit topic kan ook weer de koelkast in.
 

De Wolf

Well-known member
Bundesliga krijg je wel allemaal zaterdagmiddagwedstrijden. Dat kost natuurlijk ook een hoop provincialen die naar amateurvoetbal kijken.
 

erka

Well-known member
Nee, dat kan natuurlijk niet. Ajax op zaterdagmiddag 15:30, stel je voor. Bovendien, elke thuiswedstrijd komen er 5.000 met de uitclub mee. Dat kan de Amsterdamse politie helemaal niet aan.
 

De Wolf

Well-known member
Dan heb je nog het winkelpubliek wat de auto niet kwijt kan vanwege de vele provincialen en Duitse touringcars. Die gaan dan shoppen in Amstelveen
 

ElSimao

Active member
Nee, dat kan natuurlijk niet. Ajax op zaterdagmiddag 15:30, stel je voor. Bovendien, elke thuiswedstrijd komen er 5.000 met de uitclub mee. Dat kan de Amsterdamse politie helemaal niet aan.

Als het uitkomt, wijzen voorstanders / volgers van de Bundesliga erop hoe gemoedelijk de verhoudingen tussen supporters in Duitsland zijn. Schalke en Dortmundsupporters in hetzelfde vak en dat soort dingen.

Nu men echter de case tegen Ajax in de Bundesliga wil maken, zijn de Duitse uitsupporters een bedreiging die de Amsterdamse politie onmogelijk het hoofd kan bieden, wat doorzichtig zeg.

Waarom lukt het de politiemachten in veel kleinere Duitse steden, zoals Mainz, Hoffenheim, Wolfsburg etc dan kennelijk wel?
 

Maasveld

Well-known member
Als het uitkomt, wijzen voorstanders / volgers van de Bundesliga erop hoe gemoedelijk de verhoudingen tussen supporters in Duitsland zijn. Schalke en Dortmundsupporters in hetzelfde vak en dat soort dingen.
Je gaat me toch niet zeggen dat je nog altijd in dat fabeltje gelooft.
 

ALenstra

Well-known member
Ze zullen ook in Duitsland opkijken van combis en clubkaarten. Maar als het goed is zal Edwin vd Sar daarover ook praten tijdens de gesprekken die hij heeft met de Bundesliga.
 

ElSimao

Active member
Ze zullen ook in Duitsland opkijken van combis en clubkaarten. Maar als het goed is zal Edwin vd Sar daarover ook praten tijdens de gesprekken die hij heeft met de Bundesliga.

Edwin onderkent de problemen inderdaad en is bezig met een oplossing. Of dat de continentale "B-league" wordt of dat de blik toch voornamelijk op het Oosten gericht wordt of dat er voor nog iets anders gekozen wordt...we zullen zien, maar ik denk dat er binnen 5 jaar een oplossing geformuleerd wordt. Past ook wel bij de huidige tijdsgeest, "regionale integratie".
 

zwammy

Well-known member
Nee, dat kan natuurlijk niet. Ajax op zaterdagmiddag 15:30, stel je voor. Bovendien, elke thuiswedstrijd komen er 5.000 met de uitclub mee. Dat kan de Amsterdamse politie helemaal niet aan.

100 man van NAC moesten uitwijken naar Almere want die konden ze niet begeleiden. Dan mag Frankfurt of Keulen zeker 5000 man meenemen. Geen enkel probleem voor die wereldstad.
 

ElSimao

Active member
De Atlantic League dus.

Ook een goede mogelijkheid. Ik prefereer de Bundesliga, maar dit idee is beter dan wat er nu is natuurlijk.

Snap de weerzin van sommigen ook niet. Nederland (Amsterdam) stond bekend om zijn internationale focus. Het voer over alle zeeen, kwam overal op aarde en dreef handel met iedereen. Maar o wee als de plaatselijke voetbalclub 100 km oostelijker gaat voetballen....

Wil je meer geld, betere spelers, betere tegenstanders etc. dan lijkt het me duidelijk dat de Eredivisie daarbij een sta-in-de-weg is.
 
Bovenaan