Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member

Dat is raar. Ik las precies dezelfde quote, maar daar hadden ze het over een gelijkspel tegen Hoek. Wat ik al een rare vergelijking vond met Jong Heracles, maar De Treffers is nog een stukje raarder.

En alsof je met dit samengeraapte zooitje jeugdspelers niet met gigantische cijfers erop gaat tegen die clubs.

EDIT: Ik zie nu dat Joost het ook al over Hoek heeft.

Joost

Well-known member
Feyenoord kijkt serieus naar toetreden tot voetbalpiramide

De KNVB gaat in overleg met de clubs die geen deel uitmaken van de voetbalpiramide. Inzet van het onderhoud is een mogelijke toetreding.

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-kijkt-serieus-naar-toetreden-tot-voetbalpiramide

Vrijwel een exacte kopie van een bericht van AD. Totaal non-nieuws.

Het enige dat er nieuw is, is dat Feyenoord hier zegt dat spelers in de huidige opzet veel vlieguren maken, maar dat lees je dan niet in de kop.

Deathprod

Well-known member
Opzich hebben ze daar bij Feyenoord wel een punt. Want er zijn nu toch wel een hoop spelers van Ajax en PSV die nu helemaal niet spelen in het weekend. Het mooiste is denk ik om beide te behouden. Dan maak je van de huidige beloften in de piramide een onder 20/21 team ipv een onder 24 team. En de rest kan dan spelen in de reserve competitie.

Max

Administrator
Forumleiding
Spek-en-bonen wedstrijden kan je ook regelen door middel van wat oefenpotjes.

de waan

Well-known member
Feyenoord kijkt serieus naar toetreden tot voetbalpiramide

De KNVB gaat in overleg met de clubs die geen deel uitmaken van de voetbalpiramide. Inzet van het onderhoud is een mogelijke toetreding.

https://www.vi.nl/nieuws/feyenoord-kijkt-serieus-naar-toetreden-tot-voetbalpiramide

Waarover gaan ze in overleg? Het is nu toch al zo dat de kamopioen van de beloftencompetitie doorstroomt naar de derde divisie.

Verder een heel vreemd stukje. De conclusie en de argumentatie zijn juist totaal tegenovergesteld.

Forza AZ

Well-known member
Waarover gaan ze in overleg? Het is nu toch al zo dat de kamopioen van de beloftencompetitie doorstroomt naar de derde divisie.
Dat hangt nog wel af wat Jong Den Bosch doet. Als die promoveren (door 1e of 2e te worden in de Hoofdklasse), dan is er geen promotie vanuit de Beloftencompetitie.

de waan

Well-known member
Ja, akkoord, maar blijft staan dat er niks te overleggen zou moeten zijn.

Ondertussen las ik elders ook weer een stukje dat de KNVB met de clubs in overleg gaat of er sprake is van een vrijwillige of verplichte promotie van de beloftenkampioen. Dat is toch wel heer raar, omdat de p/d van de derde divisie daar al wel op ingericht is.

Unregistere

Well-known member
Dat is raar. Ik las precies dezelfde quote, maar daar hadden ze het over een gelijkspel tegen Hoek. Wat ik al een rare vergelijking vond met Jong Heracles, maar De Treffers is nog een stukje raarder.

En alsof je met dit samengeraapte zooitje jeugdspelers niet met gigantische cijfers erop gaat tegen die clubs.

EDIT: Ik zie nu dat Joost het ook al over Hoek heeft.

Ik had hem inderdaad ook met Hoek gezien elders, maar in dit bericht was het ineens De Treffers geworden.

Hoek kon ik me nog voorstellen omdat Achilles '29 1 daar in het weekend inderdaad een gelijkspel behaalde. Dat zou dan kennelijk minder leerzaam zijn voor die spelers dan deze 20-0 nederlaag voor de jonkies.

Joost

Well-known member

Ondertussen las ik elders ook weer een stukje dat de KNVB met de clubs in overleg gaat of er sprake is van een vrijwillige of verplichte promotie van de beloftenkampioen. Dat is toch wel heer raar, omdat de p/d van de derde divisie daar al wel op ingericht is.

Dat kan ik me dan weer wel voorstellen. Het zou best zo kunnen zijn dat de kampioen van de reserve/beloftencompetitie helemaal niet wil instromen in de 3e Divisie. Dat geeft geen mogelijkheden voor de maandag meer voor reserves.

Forza AZ

Well-known member

Dat zal inderdaad het overleg zijn. De KNVB zal wel gaan polsen wie van de 10 beloftenteams in de kampioenpoule wil promoveren. En als er 1 plek in de Derde Divisie is, hoeft die dan niet automatisch naar de kampioen te gaan, maar naar de hoogste die interesse heeft.

Deathprod

Well-known member

Verder een heel vreemd stukje. De conclusie en de argumentatie zijn juist totaal tegenovergesteld.

Het enige nieuwe is dat ze voorstellen om het voor beloften mogelijk te maken om tussen de 1e en 2e Divisie te kunnen promoveren/degraderen. Als een beloftenteam kampioen wordt in de 2e Divisie vervangt het 't laatst geplaatste beloften team in de 1e Divisie.

Bovenaan