Beloftenteams in de piramide

de waan

Well-known member
Leeftijdsdiscriminatie omdat de beloften geen oudere spelers mogen opstellen en de amateurclubs wel.

Die is echt op zijn hoofd gevallen. Van behoorlijk hoog ook.
 

De Groene Scout

Well-known member
De oplossing kan zo simpel zijn voor Vitesse; gewoon uit de piramide stappen en met het 2e terug naar de maandagavond.
Stelletje jankerds.
 

Unregistere

Well-known member
Blijft natuurlijk wel apart dat een amateurclub een reserveteam kan laten meedoen in de beloftecompetitie voor BVO's, maar vooruit. Kennelijk hebben ze dus wel een selectie, alleen weet niemand nog wie?
 

de waan

Well-known member
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.
Dat laatste zag ik ook ineens voorbij komen bij FC Twente. De hele jeugdafdeling en scouting wordt wegbezuinigd en er wordt wel extra op de mini-gleufjes ingezet. Heel bijzonder.
 

bqandy

Well-known member
Blijft natuurlijk wel apart dat een amateurclub een reserveteam kan laten meedoen in de beloftecompetitie voor BVO's, maar vooruit. Kennelijk hebben ze dus wel een selectie, alleen weet niemand nog wie?

Jong Achilles’29
Trainer: Onbekend
Nieuw: -
Weg: Niels Willems (FC Lienden), Yannick Zeeman (DOVO), Bart Schiks (Juliana’31), Dadier Casal (DIO’30), Maarten Cohen (Silvolde), Jelmer Boleij (CSV Apeldoorn), Youri Roseboom (De Treffers), Paco Geutjes (JVC Cuijk), Donat Pavataj (Leonidas), Mareno Floris (SV Rindern, Duitsland), Gijs Schalks (De Graafschap), Vince Stans (Orion).
 

bqandy

Well-known member
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.

Achilles komt nooit van de familie Derks af.
 

Sensini

Active member
Ik heb soms het idee dat er twee Achillessen zijn. E?n die wanhopig probeert het hoofd boven water te houden en ??n die vrolijk doorgaat met profclubje spelen. Laatst werd ook al pontificaal een vrouwen-beloftenteam aangekondigd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Achilles#Karakter:

"Achilles heeft een complex karakter. Hij komt in de Ilias naar voren als een ideale, jonge, mooie, dappere en vechtlustige held met sterke emotionele trekken. Zo heeft hij een sterke haat tegen vijanden, een grote liefde voor zijn vrienden, is hij snel tot tranen geroerd en handelt hij overhaast. Achilles neemt beslissingen vanuit de emoties die hij voelt. Er is in de loop der jaren steeds meer de nadruk gelegd op deze emotionele kant. Hij werd later beschouwd als het tegenbeeld van de stoa, waar de nadruk wordt gelegd op het verstand in plaats van het gevoel. Odysseus is voor deze filosofie een goed voorbeeld, hij handelt vanuit zijn verstand.[2]

Opmerkelijk aan Achilles is dat hij ondanks zijn extreme uitingen beschikt over inzicht en zelfkennis. Hij weet in tegenstelling tot Hector al dat hij zal sterven. [...]"
 

Unregistere

Well-known member
Jong Achilles’29
Trainer: Onbekend
Nieuw: -
Weg: Niels Willems (FC Lienden), Yannick Zeeman (DOVO), Bart Schiks (Juliana’31), Dadier Casal (DIO’30), Maarten Cohen (Silvolde), Jelmer Boleij (CSV Apeldoorn), Youri Roseboom (De Treffers), Paco Geutjes (JVC Cuijk), Donat Pavataj (Leonidas), Mareno Floris (SV Rindern, Duitsland), Gijs Schalks (De Graafschap), Vince Stans (Orion).

Ah, dank! Al doelde ik eigenlijk meer op 'het grote Achilles '29', daar heb ik op die twee jongens van EVV na ook nog iets over gezien. Ja, en Richard Lupungu gaat er als het goed is spelen. De site is ook niet meer echt up to date.
 

de waan

Well-known member
Weet jij trouwens iets van het mogelijke stoppen van Jong FC Groningen wat Aad van de Graaf suggereerde, Unregistere?
 

Unregistere

Well-known member
Weet jij trouwens iets van het mogelijke stoppen van Jong FC Groningen wat Aad van de Graaf suggereerde, Unregistere?

Nee, daar hoorde ik onze teammanager ook al over. Had hij van Capelle-mensen gehoord. Leek mij meer een laatste stuiptrekking van Capelle, een soort ontkenning van de degradatie. Ze riepen namelijk eerst ook steeds dat Twente wel zou stoppen, toen dat nog niet zeker was. Aad zal dat gerucht ook wel daar opgepikt hebben dan of via zijn VoZ-collega.

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. FC Groningen communiceert op de site al volop over volgend seizoen. De voorbereiding, de selectie, de indeling van de derde divisie. Ze hebben ook spelers aangetrokken voor dit team en spelen zelden met 'te oude' spelers, dus ook met de aangescherpte eisen zouden zij moeiteloos een team kunnen opstellen.

Maar je weet nooit. Mogelijk weet bqandy er iets over?
 

de waan

Well-known member
Als ze er al van alles over plaatsen op de site lijkt het me inderdaad een Broodje Aap. Bovendien kunnen ze dat nu met goed fatsoen ook niet meer doen natuurlijk.
 

bqandy

Well-known member
Nee, daar hoorde ik onze teammanager ook al over. Had hij van Capelle-mensen gehoord. Leek mij meer een laatste stuiptrekking van Capelle, een soort ontkenning van de degradatie. Ze riepen namelijk eerst ook steeds dat Twente wel zou stoppen, toen dat nog niet zeker was. Aad zal dat gerucht ook wel daar opgepikt hebben dan of via zijn VoZ-collega.

Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk. FC Groningen communiceert op de site al volop over volgend seizoen. De voorbereiding, de selectie, de indeling van de derde divisie. Ze hebben ook spelers aangetrokken voor dit team en spelen zelden met 'te oude' spelers, dus ook met de aangescherpte eisen zouden zij moeiteloos een team kunnen opstellen.

Maar je weet nooit. Mogelijk weet bqandy er iets over?

Broodje aap verhaal inderdaad.
FC Groningen directeur Hans Nijland liet onlangs weten zich met hand en tand te verzetten tegen het verdwijnen van de beloften uit de piramide.
Hans Nijland begin deze maand:
?Onze spelers uit FC Groningen onder-23 treffen in de derde divisie zaterdag wekelijks maximale weerstand tegen topamateurclubs?, aldus Nijland in de wekelijkse FC Groningen nieuwsbrief. ?Dit heeft er mede toe bijgedragen dat steeds meer spelers aansluiting hebben weten te vinden bij ons eerste elftal, het uiteindelijke doel van opleiden. Al met al is het besluit over de positionering van de beloftenteams voor ons van cruciaal belang. We zullen onze belangen in deze discussie dan ook stevig behartigen?, aldus Nijland.
 
Bovenaan