Beloftenteams in de piramide

Janssen

Well-known member
Beloftenteams in de piramide

Ik denk anders wel dat het niveau van Jong Ajax en Jong PSV is gestegen als je het vergelijkt met toen ze in de beloftencompetitie speelden.

Omdat talenten zich ontwikkeld hebben of omdat er te pas en te onpas met 1e elftal spelers gegoocheld wordt?

Dat eerste zie ik niet zo eerlijk gezegd.

bqandy

Well-known member
Opgedonderd.

Tot zover mijn genuanceerde mening hierover.

Om het nog erger voor je te maken. :) Van de site van Be Quick 1887:

Onwetend hoeven ze niet te zijn van het feit dat onze beloftes al jaren voor de titel gaan op het voor hun hoogste niveau. En dat doen ze ook nu weer. Met een ruime voorsprong wordt de ranglijst aangevoerd. Ook dit seizoen tonen ze zich weer superieur. En dat is nu juist weer een bedreiging voor de ontwikkeling. Maar in voetballand zijn zaken maar zo niet veranderd. Met vele clubs wordt er inmiddels al vele jaren bij de bond op aangedrongen nieuwe uitdagingen voor deze spelers te bieden. Indelen in de standaard klassen is sportief gezien de beste optie en is in Zeist nu echt eens serieus onderwerp van gesprek volgens de insiders.

Pascallovic

Well-known member
Omdat talenten zich ontwikkeld hebben of omdat er te pas en te onpas met 1e elftal spelers gegoocheld wordt?

In het geval van jong Ajax zie je gewoon dat ze zich ontwikkeld hebben. Een middenveld van Nouri-de Jong-van de Beek en nu zie je dat wanneer er spelers doorschuiven een Eiting ook prima mee kan. Achterin natuurlijk de Ligt die het goed doet. Clement prima voor de JL. Voor mij zijn allemaal geen reguliere eerste elftal spelers.

Ceephax

New member
Ze zullen waarschijnlijk de Hoofdklassen naar 18 clubs verhogen, dan kan je er al 8 kwijt en bij enorm veel interesse kunnen de 1e klassen ook nog naar 16 clubs. Dat is in ieder geval de weg van de minste weerstand.

SanMark.

Well-known member

Dat valt bij Ajax nog wel mee.

De eerste elftal spelers die zo nu en dan meedoen zijn Tete en Riedewald ( En El Ghazi bij zijn verbanning) , voor de rest word erbij Jong Ajax meer gegoocheld met spelers van onder de 19 die meedoen dan van Ajax 1.

Ik mag graag naar Jong Ajax kijken en ik vind het echt een meerwaarde dat ze er bij zijn maar ik kan mij wel voorstellen dat de Eerste divisieclubs die al jaren veroordeeld zijn tot de eerste divisie niet zitten te wachten op 10 jong teams in hun klasse.

Zelfde geld ook voor de tweede en derde divisie het word een overkill en daardoor op termijn een nog nietszeggender competitie want traditieclubs zakken nog verder naar beneden en of spelen zo nu en dan ere divisie.

Misschien zouden ze het zo moeten doen. Maximaal 4 jong teams per klasse en de laagste geklasseerde verliest zijn plek aan de hoogste geklasseerde een divisie lager.

gevegt

Well-known member
Dat laatste werkt het aantal A selectiespelers die naar het eind van de competitie mee gaan doen in de hand.

SanMark.

Well-known member
Dat laatste werkt het aantal A selectiespelers die naar het eind van de competitie mee gaan doen in de hand.

Aan het eind van de competitie zullen er niet zo heel veel A spelers meer speel gerechtig zijn lijkt mij.

Het was ook maar een simpel proefballontje want regeltechnisch zal het denk ik nooit haalbaar zijn.

gevegt

Well-known member
Aan het eind van de competitie zullen er niet zo heel veel A spelers meer speel gerechtig zijn lijkt mij.

Het was ook maar een simpel proefballontje want regeltechnisch zal het denk ik nooit haalbaar zijn.
Op zich is het ook geen slecht idee. Het lastige is dat zo'n beetje elke regel wel te omzeilen is.

SanMark.

Well-known member
Op zich is het ook geen slecht idee. Het lastige is dat zo'n beetje elke regel wel te omzeilen is.

Het idee is uiteraard zeer goed.

En ik denk dat de meeste clubs met max 4 jong teams op 20 teams ook niet zo'n moeite hebben. Alleen de andere regels moeten gewoon duidelijk zijn.

Wedstrijdselecties ruim van te voren bekend, niet te veel switchen met spelers van het eerste team ect ect.

gevegt

Well-known member
Dan krijg je dus een competitie binnen een competitie, dat is helemaal dramatisch.

SanMark. is net een essay aan het schrijven over zijn meer dan briljante idee, kom jij er met gestrekt been in. Onsportieveling en tevens spelbreker.

Satyr

Administrator
Forumleiding
We hebben Belofteteams in de piramide en die gaan ook niet meer weg. Sterker, er komen meer bij, waaronder de regerend en aanstaand kampioen der Beloftes, Heerenveen.

Joost

Well-known member
Ze zullen waarschijnlijk de Hoofdklassen naar 18 clubs verhogen, dan kan je er al 8 kwijt en bij enorm veel interesse kunnen de 1e klassen ook nog naar 16 clubs. Dat is in ieder geval de weg van de minste weerstand.
'Ze zullen waarschijnlijk'??

Er is 1 ori?nterend gesprek geweest!

Ceephax

New member
'Ze zullen waarschijnlijk'??

Er is 1 ori?nterend gesprek geweest!

Het is natuurlijk wel iets wat de KNVB zelf graag wil, dus die gaan daar echt wel werk van maken. Bovendien is het ook de enige manier die vanaf komend seizoen al uitvoerbaar zou zijn. Met extra competitie's wordt dat vrijwel onmogelijk.

En ik denk dat de meeste clubs met max 4 jong teams op 20 teams ook niet zo'n moeite hebben. Alleen de andere regels moeten gewoon duidelijk zijn.

Wedstrijdselecties ruim van te voren bekend, niet te veel switchen met spelers van het eerste team ect ect.

Ze zullen ook een maximum van 4 clubs moeten aanhouden, het doel was uiteindelijk dat de beloften meer weerstand zouden krijgen. Als op een gegeven moment de JL voor de helft gevuld is met beloften, neemt de weerstand natuurlijk flink af en begint het meer en meer op een beloftencompetitie te lijken. Vaste selectie's moeten ook zeker gaan gelden, want de huidige manier gaat nergens over. Er zijn al beloftenteams die 40/50 verschillende spelers hebben gebruikt.

Batigoal

Well-known member
Sinds Jong Ajax en Jong PSV sinds vooral dit seizoen hun Jong-teams serieuzer hebben genomen en ze bijna uitsluitend gebruiken voor talent-ontwikkeling is het niveau niet voor niets gestegen. Ik denk dat de talenten van Jong AZ er ook alleen maar beter van worden.

erka

Well-known member
Ik ben er niet tegen. Ze moeten echter wel nog duidelijker regels opnemen voor de samenstelling van de elftallen. Ik ben erg voor de Duitse methode in dat geval. Gescheiden selecties en dus niet dat een speler van het 1e even met het 2e kan meedoen. En zo ja, dan direct voor een aantal wedstrijden aan het 2e vastzit.

de waan

Well-known member
Het lijkt me dat de amateurclubs dat prima als wisselgeld kunnen eisen. Als die competitievervalsende elementen eruit gaan, zou ik het al een stuk minder erg vinden. Heb ik nog steeds niks met die beloftenteams, maar ja, er zijn ook genoeg gewone amateurclubs waar ik niks mee heb.

Unregistere

Well-known member
Ik denk dat Be Quick zondag 2 zo'n beetje het enige reserveteam in Nederland is dat structureel te sterk is voor zijn tegenstanders in de competitie.
Zeker nu WKE is weggevallen.
De zondag reserve hoofdklasse in Noord is zwak bezet en er trekken zich ook regelmatig teams uit terug.
Voor alle andere reserveteams in Nederland is er volgens mij wel een reservecompetitie ( te maken ) waarin ze voldoende tegenstand hebben.

Mwah, de reserve hoofdklasse zaterdag in Zuid I is meestal ook niet zo spannend hoor. Maar er valt weinig aan te doen. Wij hebben weleens ge?nformeerd of onze tweede elftal niet in het beduidend sterkere district West II zou mogen spelen. Dat kon wel, maar dan moest heel de club meeverhuizen, inclusief de jongste jeugd. Dan is het al geen optie meer natuurlijk.

Ergens wel zonde, want voor de ontwikkeling van spelers is het veel interessanter om sterkere teams te ontmoeten. Al dan niet in een standaardklasse. Maar ik zie nog steeds het meest in een soort 'reserve topklasse' boven de huidige reserve hoofdklassen.

Bovenaan