Jong Feyenoord? Jong Heerenveen is al 2 jaar kampioen, niet Jong Feyenoord. Dus dan ook Heerenveen in de piramide
Dit is helemaal een N-O-tje.
Jong Feyenoord? Jong Heerenveen is al 2 jaar kampioen, niet Jong Feyenoord. Dus dan ook Heerenveen in de piramide
Een aparte competitie voor beloftenteams, misschien is dat niet eens zo'n slecht idee.
Hoe wil je dan bijvoorbeeld de volgende situatie oplossen?
Volgend seizoen waarschijnlijk 4 beloftenteams in de Eerste Divisie (PSV, Ajax, Utrecht en AZ). Niet onwaarschijnlijk dat die allemaal niet op plek 20 eindigen. Wat dan als Jong Vitesse volgend jaar kampioen wordt van de Tweede Divisie? Hebben ze dan gewoon pech gehad omdat er al 4 andere clubs in de Eerste Divisie zitten? Of wil je dan de laagste beloftes uit de Eerste Divisie laten degraderen ook al zouden die bijvoorbeeld 12e zijn geworden.
Beide gevallen lijkt me dat geen eerlijke situatie.
En je hebt er ook niks aan om een beloftenteam geforceerd op een eigenlijk te laag niveau te laten spelen.
Dat heeft een hele andere reden, namelijk dat het 1e en 2e elftal dan in dezelfde competitie zouden uitkomen.Ja klopt, maar dat is in principe een zelfde situatie als Jong Ajax of Jong PSV kampioen wordt van de JL, dan mogen ze ook niet promoveren.
Dat heeft een hele andere reden, namelijk dat het 1e en 2e elftal dan in dezelfde competitie zouden uitkomen.
Je vergeet nog die keeper van bijna 40 die het eerste gedeelte van de competitie bij jong Groningen steeds meedeed.
Overigens geef je zelf ook 1 van de redenen aan waarom veel clubs die beloftenteams liever niet in hun competitie willen hebben.
Je zult het maar meemaken dat een Mahi, een Jesper Drost of een andere eerste elftal speler juist tegen jou meespeelt ( en tegen jouw concurrenten niet ) en dat juist die speler beslissend is. Bovendien weet je vantevoren niet welke tegenstander je kunt verwachten.
Daarom wordt er nogal eens gesproken van competitievervalsing.
Ik las hier onlangs dat ze er indertijd bij Heerenveen heel goed over nagedacht hebben of ze wel of niet zouden toetreden.
Als ik het goed begreep zou het vooral vanwege de financi?n zijn dat ze niet wilden toetreden tot de piramide.
Wat kan er dan in korte tijd veel veranderen....
Ik denk anders wel dat het niveau van Jong Ajax en Jong PSV is gestegen als je het vergelijkt met toen ze in de beloftencompetitie speelden. Ik denk dat deelname in JL daar ook een bijdrage aan heeft geleverd.Wat is er nou eigenlijk op tegen om al die jong elftallen in een aparte divisie te stoppen? Er werd ooit iets geroepen over weerstand maar inmiddels is duidelijk dat die vlieger niet opgaat.