Beloftenteams in de piramide

Joost

Well-known member
Goh, je hebt een competitie zonder enig sportief belang en daarin spelen vooral spelers die heel kleine salarissen krijgen.

Het zou eerder nieuws zijn als daar niets gefixt wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind ESPN als F supporter best ok-ish. Toch hoop ik dat de TV rechten naar een aanbieder gaan waar je niet verplicht meer een TV pakket moet afnemen van KPN of ZIGGO. Maar goed, dat zal wel een utopie zijn.
 

Abubakari

Well-known member
Tja, PAF en ESPN.
Deze snap ik niet. Al was het maar omdat Jong Ajax-PEC Zwolle (vreemd genoeg met hun 4 beschikbare zenders) niet live te zien was.

Ik vind ESPN trouwens best slecht. Ik kijk alleen nog de wedstrijden, het tenenkrommende geneuzel vooraf en na afloop sla ik over.
De registraties van wedstrijden vind ik ook slecht, als de bal in het spel is wil ik geen trainers of publiek in beeld hebben.
En ze doen zo hun best om te laten zien dat ze geen Ajax zender zijn (ik kan me nog een voorbeschouwing op PSV-Ajax herinneren waarin het 50 minuten over PSV ging en 10 minuten over Ajax. Vorig seizoen was dat) dat het een beetje bespottelijk is geworden.
 

Abubakari

Well-known member
Of tijdens Cambuur-Ajax opeens een split screen krijgen omdat er spelers van Feyenoord of PSV uit de bus stappen. Of al die onnozele aankondigingen in beeld tijdens een wedstrijd , alsof ik als voetballiefhebber niet weet dat straks Feyenoord tegen PSV is.

Wadden kutzender.
 

Deathprod

Active member
Ja, daar kopen ze spelers direct voor het beloftenteam.
Vaste selecties? Goed bezig daar dus. Ik denk niet dat het er hier ooit nog van komt. Maar een eenvoudige oplossing als een lijstje van 5 spelers inleveren aan het begin van het seizoen uit het 1e die mogen pendelen zou eigenlijk de meeste problemen wel wegnemen.
 

Joost

Well-known member
Vaste selecties? Goed bezig daar dus. Ik denk niet dat het er hier ooit nog van komt. Maar een eenvoudige oplossing als een lijstje van 5 spelers inleveren aan het begin van het seizoen uit het 1e die mogen pendelen zou eigenlijk de meeste problemen wel wegnemen.
Nee natuurlijk geen vaste selecties haha.
 

Deathprod

Active member
Had het nagekeken, en idd is het daar net zo'n zootje als in Nederland. Ze mogen zelfs veteranen opstellen, zag een aantal 30 plussers voorbij komen. En ook enorme aantallen gebruikte spelers.
 

Deathprod

Active member
div1.png


Wat gebeurd er eigenlijk als PEC er uit vliegt? Wie vervangt hun voor de play-offs?
 

Max

Administrator
Forumleiding
div1.png


Wat gebeurd er eigenlijk als PEC er uit vliegt? Wie vervangt hun voor de play-offs?

Almere City of Almere City en FC Groningen erom laten spelen? Of wie weet gaat de playoffwedstrijd tussen Almere City en PEC voor de degradatie. Maar goed, ze moeten nog wat potten spelen toch? Almere City lijkt iig wel redelijk zeker van winst van de voorjaarscompetitie.
 

Pascallovic

Well-known member
Hebben je prestaties in de voorjaarscompetitie überhaupt invloed op de ´prijzen´ die je daarvoor in de najaarscompetitie gewonnen hebt? Ikzelf zou zeggen dat de winnaar van de najaarscompetitie nog steeds PEC Zwolle is en dat die dus de play-off mogen spelen. Neem aan dat ze de boel bewust laten lopen voor het eerste elftal in de KKD? Anders is deze terugval niet te verklaren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hebben je prestaties in de voorjaarscompetitie überhaupt invloed op de ´prijzen´ die je daarvoor in de najaarscompetitie gewonnen hebt? Ikzelf zou zeggen dat de winnaar van de najaarscompetitie nog steeds PEC Zwolle is en dat die dus de play-off mogen spelen. Neem aan dat ze de boel bewust laten lopen voor het eerste elftal in de KKD? Anders is deze terugval niet te verklaren.

Lijkt mij ook idd. Terugval zal deels te maken hebben dat ze de laatste tijd meer op maandagen spelen. Dan hebben ze dat KKD voordeel niet hebben van vrijdag al met je eerste elftal spelen en zaterdag dan de rest kunnen gebruiken voor je reserve elftal.
 

Forza AZ

Well-known member
div1.png


Wat gebeurd er eigenlijk als PEC er uit vliegt? Wie vervangt hun voor de play-offs?

Dit staat in de reglementen:

"Indien de kampioen van de najaarscompetitie divisie 1 in de voorjaarscompetitie divisie 1 eindigt op positie 7 of 8 (en dus degradeert naar divisie 2), dan is de voorjaarskampioen de algeheel kampioen van de competitie Onder 21 en komt dit team in aanmerking voor promotie naar de 2e divisie indien de betreffende betaaldvoetbalorganisatie tijdig een garantieverklaring heeft afgegeven"

 

Pascallovic

Well-known member
Wel zonde dan van PEC. Win je de najaarscompetitie en vlieg je er in de voorjaarscompetitie uit. 7 punten in 7 wedstrijden is een flink gat en dan zit je ook nog potentiele trucjes dat Almere City expres kan gaan verliezen met hun 11 verliespunten voorsprong op nummer 2. om zo de nummer 6 van de ranglijst wat extra punten te geven en die algehele titel binnen te slepen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan