Beloftenteams in de piramide

Als BVO moet je verplicht 16 full-profs in dienst hebben. Daardoor hebben clubs als Telstar een erg jonge selectie. De spelers van 25+ zijn duurder en is er ook geen ruimte meer in het spelersbudget.

in de 2e en 3e divisie zijn er voor deze spelers meer mogelijkheden. Naast op een aardig niveau voetballen, ook werken aan een maatschappelijke carrière.

ik vind het bizar dat BVO’s is verplicht met een minimaal aantal full-profs te werken.
 

Deathprod

Active member
De topclubs willen geen vaste selecties want anders was dat allang gebeurd. Het is namelijk elk jaar het zelfde verhaal.
 

SanMark.

Well-known member

De competitie is nog maar net begonnen of de kritiek op de beloftenteams barst al weer los.
Er is maar 1 goede oplossing : Geen beloftenteams in standaardcompetities, dus alle beloftenteams in eigen beloftencompetities.
en van boven naar beneden een open competitie.
 

Deathprod

Active member
Vervang bij elke willekeurige club de 4 beste spelers voor een 4-tal spelers van de reservebank of zelfs uit een lager elftal en je hebt gewoon een enorm kwaliteitsverschil.
 

Joost

Well-known member
Vervang bij elke willekeurige club de 4 beste spelers voor een 4-tal spelers van de reservebank of zelfs uit een lager elftal en je hebt gewoon een enorm kwaliteitsverschil.
Daarmee overschat je het niveauverschil enorm in mijn ogen. Het is niet alsof Messi plots meedeed bij Jong AZ. De extra krachten lijken mij meer van het niveau spelers dat prima uitgeleend zou kunnen worden aan clubs als De Graafschap.
 

Deathprod

Active member
Het gaat niet om het niveauverschil van spelers met andere clubs. Het gaat om het onderlinge niveau tussen de spelers bij het beloften elftal. Waar je dus de beste spelers vervangt door reserve spelers.
 
Bovenaan