Belgische competitie

JMD

Well-known member

18 clubs dus


(OVerigens kan het nog gekker, Turkije gaat naar 21 clubs... Hoe ze dat willen gaan regelen qua speeldata, geen idee.)
 

Forza AZ

Well-known member
En wat gaan ze doen met 1B, want daar heb je dan nog maar 6 clubs over. Dat is wel erg weinig voor een competitie.
 

JMD

Well-known member
En wat gaan ze doen met 1B, want daar heb je dan nog maar 6 clubs over. Dat is wel erg weinig voor een competitie.
Dat mag hypercube gaan uitzoeken denk ik. Het zal wel 6x tegen elkaar spelen worden ofzo en dan gaan de bovenste 3 nog via een knock-out met de nummer 15 van 1A verder, waarna de winnaar van die onderlinge ontmoeting een best of 5 gaat spelen tegen de nummer 1 van 2A... Of zoiets... Als Hypercube er maar geld mee kan verdienen... :p
 

ALenstra

Well-known member
Zoals het er naar uit ziet gaat de hoogste klasse met 18 teams verder. Drie clubs degraderen en één promoveert aan het eind van het seizoen. Nummers 1 t/m 4 spelen playoffs om kampioenschap en nummers 5 t/m 8 spelen playoffs om Europese plek. In 1B zullen zeven clubs spelen, geen idee wat de opzet wordt.
 

Forza AZ

Well-known member
Zoals het er naar uit ziet gaat de hoogste klasse met 18 teams verder. Drie clubs degraderen en één promoveert aan het eind van het seizoen. Nummers 1 t/m 4 spelen playoffs om kampioenschap en nummers 5 t/m 8 spelen playoffs om Europese plek. In 1B zullen zeven clubs spelen, geen idee wat de opzet wordt.
Toch nog play-offs? Die hadden ze al ingekort omdat het seizoen korter is. En nu hebben ze 4 extra speeldagen, dus zou het logisch zijn om de play-offs helemaal te schrappen.
 

Joost

Well-known member
Dat mag hypercube gaan uitzoeken denk ik. Het zal wel 6x tegen elkaar spelen worden ofzo en dan gaan de bovenste 3 nog via een knock-out met de nummer 15 van 1A verder, waarna de winnaar van die onderlinge ontmoeting een best of 5 gaat spelen tegen de nummer 1 van 2A... Of zoiets... Als Hypercube er maar geld mee kan verdienen... :p
Ze hebben Lierse Kempenzonen en de reserves van Club Brugge toegevoegd.
 

Batigoal

Well-known member
Antwerp FC heeft de bekerfinale gewonnen van Club Brugge. En dat is best knap als je ziet welke spelers er zijn vertrokken bij Antwerp en die ze dus niet konden opstellen, al hebben ze met name voorin natuurlijk voldoende kwaliteit. Lamkel Zé was in genade aangenomen door Leko en opgesteld en hij was gelijk weer de belangrijkste man. Het was met name in de eerste helft een amusant potje. Club Brugge viel me zwaar tegen.
 

ALenstra

Well-known member
Waar lees jij dat ze ooit met 16 teams 6 playoff wedstrijden wilden spelen? Volgens mij is dat nooit aan de orde geweest. Of ik mis iets.
 

ALenstra

Well-known member
Ik mis inderdaad iets. Er was inderdaad een voorstel om eenmalig een kortere vorm van playoffs te spelen vanwege de coronacrisis. En als dat goed beviel dan zou men er mee doorgaan. Wellicht dat dit wel doorgaat zodra de competitie weer uit 16 clubs bestaat.
 
Bovenaan