Kielse Rat
Well-known member
Dapper dat jullie dit nog proberen te volgen.
Dat mag hypercube gaan uitzoeken denk ik. Het zal wel 6x tegen elkaar spelen worden ofzo en dan gaan de bovenste 3 nog via een knock-out met de nummer 15 van 1A verder, waarna de winnaar van die onderlinge ontmoeting een best of 5 gaat spelen tegen de nummer 1 van 2A... Of zoiets... Als Hypercube er maar geld mee kan verdienen...En wat gaan ze doen met 1B, want daar heb je dan nog maar 6 clubs over. Dat is wel erg weinig voor een competitie.
Er promoveren inderdaad 4 clubs vanuit de amateurs. Die vervangen 3 clubs uit 1B die geen licentie hebben gekregen.In 1B zullen zeven clubs spelen, geen idee wat de opzet wordt.
Toch nog play-offs? Die hadden ze al ingekort omdat het seizoen korter is. En nu hebben ze 4 extra speeldagen, dus zou het logisch zijn om de play-offs helemaal te schrappen.Zoals het er naar uit ziet gaat de hoogste klasse met 18 teams verder. Drie clubs degraderen en één promoveert aan het eind van het seizoen. Nummers 1 t/m 4 spelen playoffs om kampioenschap en nummers 5 t/m 8 spelen playoffs om Europese plek. In 1B zullen zeven clubs spelen, geen idee wat de opzet wordt.
Ze hebben Lierse Kempenzonen en de reserves van Club Brugge toegevoegd.Dat mag hypercube gaan uitzoeken denk ik. Het zal wel 6x tegen elkaar spelen worden ofzo en dan gaan de bovenste 3 nog via een knock-out met de nummer 15 van 1A verder, waarna de winnaar van die onderlinge ontmoeting een best of 5 gaat spelen tegen de nummer 1 van 2A... Of zoiets... Als Hypercube er maar geld mee kan verdienen...
Ze hadden de play-offs toch ook al ingekort tot 6 speeldagen toen er nog maar 16 clubs zouden deelnemen?Ik denk dat ze vasthouden aan totaal 40 speeldagen. Dus 34 regulier en 6 playoffs.
KloptNiet dat ik weet. Misschien weet Joost dat.
Maar dan is het toch vreemd, dat ze eerst het seizoen in hebben gekort van 40 (30+10) speeldagen naar 36 (30+6), en nu het seizoen alsnog uit 40 (34+6) speeldagen laten bestaan.Klopt
Het zijn Belgen dus je aanname klopt.Maar dan is het toch vreemd, dat ze eerst het seizoen in hebben gekort van 40 (30+10) speeldagen naar 36 (30+6), en nu het seizoen alsnog uit 40 (34+6) speeldagen laten bestaan.