Die voorzitter heeft al jaren behoorlijke plannen. Ik ben er niet zo heel lang geleden geweest, volgens mij afgelopen seizoen in de eerdere rondes van de Beker. Ze hebben een heerlijk stadionnetje dat echt voldoet aan wat ze nu nodig hebben. Deinze zelf is niet bijster groot en de aantrekkingskracht buiten Deinze is erg klein, megalomane ideeen dus. Al is Deinze in basis wel een vereniging die top niveau 3, onderkant niveau 2 thuishoort.
Het wordt sowieso een bijzonder jaar in 1B. Union is eigendom van dezelfde firma die achter Brighton zitten en die willen de club zo snel mogelijk in 1A hebben. Die hebben deze zomer de spits van SV Meppen gekocht die heel hoog in de toscorerslijst van de 3. Liga eindigde. Lommel is nu eigendom van de City Group en daar klotst het geld ook tegen de muren. Westerlo eindigde vorig jaar niet voor niets als 1e en lijkt niet verzwakt.
De andere nieuwkomers; RWDM en Seraing ken ik niet qua selectie maar daar mogen we niet al te veel van verwachten. Metz zal wel een hoop materiaal naar het filiaal in Seraing sturen. En dan nog Lierse-Kempenzonen. Ik vrees dat die echt kanonnenvoer gaan worden. Nauwelijks tijd om versterkingen voor dit niveau te halen, een selectie die waarschijnlijk zelfs gedegradeerd zou zijn naar het 4e niveau. Dat kan haast geen succesverhaal worden.
Over de beloften van Club durf ik niets te zeggen.