Kielse Rat
Well-known member
Als je ooit een probleem hebt, moet je naar het BAS stappen. Die geven je namelijk altijd je zin.
Voor zover ik weet is er nog niks over Ierland en Noord-Ierland besloten. Dat is zoals bij de Beneliga, iedere paar jaar komt er weer een plannetje omhoog en dat wordt dan weer niks. Er is wel een jaarlijkse "supercup" tussen de beide kampioenen, maar meer vooralsnog niet dacht ik.In de VI van vandaag stond een artikel over het idee van de invoering van de BeNeLiga en daar gaf een medewerker van de Hypercube aan dat het op de manier zoals was voorgesteld niet realistisch is... Zij zouden het beter doen. Ze kwamen ook met een voorbeeld over hoe vanaf 2021 de Ierse en Noordierse competitie samen gespeeld gaan worden... Zoiets kon ook in NL en BEL.
Die man had als idee eerst een gewone competitie te spelen in elk land (dat gaat dus in IER en N.IER gebeuren, maar hij zag dat ook wel zitten in BEL en NL), met minder teams dan nu op het hoogste niveau. Dan gaat een aantal beste ploegen van elk land (zeg bv 4) verder in een playoff, waarbij iedereen dan weer tegen elkaar speelt, maar de behaalde punten in die fase gaan meetellen voor de oorspronkelijke stand in het land (om zo Europese plaatsen te verdelen). Dus als het dan bv Ajax - Club Brugge is en dat wordt 3-1 dan krijgt Ajax er 3 punten bij en Brugge 0 in de ranglijst van resp. NL en België...
Ik zou zo graag eens bij brainstormsessies van Hypercube zitten, ben echt benieuwd waar die van onder invloed zijn als ze met dit soort ideeën op de proppen komen...
Nee het ligt net wat anders. Er is een uitspraak van 150 pagina’s en in hun drang om de eerste te zijn blijken media zeer matig in het compleet zijn bij hun betichtgeving.Interessante uitspraak. Beslissingen (zoals Club Brugge kampioen) dus ook teniet gedaan.
Het BAS zegt, en volgt daarmee de BMA, dat het oneerlijk is dat de competitie in 1A is stilgezet en er een degradant is, maar dat de competitie in 1B niet is stilgezet. Daar moet nog verplicht de promotiefinale worden gespeeld.
Hoe bedoel je?Ook dat is al 20 keer veranderd ondertussen...
Dat er een werkend virus is, is nu juist het probleem.Er is eerder een werkend virus dan dat alle rechtszaken zijn afgerond.
Er is eerder een werkend virus dan dat alle rechtszaken zijn afgerond.