Andere buitenlandse competities

Forza AZ

Well-known member
Zeer spannende ontknoping in Zwitserland voor de plaatsen in de Europa League. Nummers 3 t/m 6 eindigden allemaal op 46 punten uit 36 wedstrijden:

3.Lugano 46 (+1) EL-groepsfase
4.Thun 46 (-1) EL-3e voorronde
5.Luzern 46 (-5) EL-2e voorronde
6.St. Gallen 46 (-9)

St. Gallen speelde de laatste wedstrijd 1-1. Als ze nog 1 doelpunt hadden gemaakt waren ze 3e geweest, en nu dus 6e.

Opnieuw spektakel in Zwitserland. Dit keer in de promotie-degradatie play-offs. Donderdag won Aarau met 0-4 bij Xamax Neuchatel, waarmee de return een formaliteit leek.
Niets was minder waar, want ook de return eindigde in 0-4, waarna Xamax zich alsnog handhaafde door het winnen van de strafschoppenserie.
 

Batigoal

Well-known member
Dure aankoop Malcolm kreeg niet bepaald een warm welkom bij zijn nieuwe club Zenit. Notabene de Zenit-fans toonden een spandoek dat ze liever geen donkere spelers bij hun club zien.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Dus die kunnen ze beter weer van de hand doen. Hebben ze een hoop plezier aan beleefd.
 

De Wolf

Well-known member
Van Wolfswinkel ligt voorlopig uit de roulatie door een aneurysma waardoor een hersenbloeding kan ontstaan.
 

U.G.

Well-known member
Het gaat goed met Sporting, we staan eerste en zo :D

Dost is vertrokken. Maar Bruno Fernandes is er gelukkig nog, en als hij en Raphinha blijven kunnen ze met Vietto een mooie tridente gaan vormen. Ze zouden zich zomaar serieus kunnen gaan mengen in de titelstrijd.
 

Batigoal

Well-known member
Het gaat goed met Sporting, we staan eerste en zo :D

Dost is vertrokken. Maar Bruno Fernandes is er gelukkig nog, en als hij en Raphinha blijven kunnen ze met Vietto een mooie tridente gaan vormen. Ze zouden zich zomaar serieus kunnen gaan mengen in de titelstrijd.

Cool man! Zijn Benfica en FC Porto erop achteruitgegaan of niet?
 

U.G.

Well-known member
Omdat Sporting 1ste staat -;

Benfica lijkt te hebben ingeleverd iig. Het ventje Felix wordt enorm gemist. Geen ideeen in de aanval. Jonas, Jimenez en Salvio hebben ze ook laten lopen, en ze missen dus gewoon scoringsvermogen. Hun nieuwe spits Tomas, dure jongen, staat nog op 0 na 4 wedstrijden. En ik ga iets heel geks zeggen nu ; we zijn verschrikkelijk afgegaan tegen ze in de supercup, maar tot aan de 0-2 ( begin 2 helft ) waren ze helemaal nergens. Maar goed, thats that.

Porto heeft veel zien vertrekken, en de nieuwe ploeg had even wat aankloottijd nodig maar daar zit veel potentie. Ik denk dat die sterker zijn nu.
 

Makanaky

Well-known member
Porto had zaterdag 90 minuten de volle controle tegen Benfica. Het spel van de adelaars zag er erg onmachtig uit.
 

U.G.

Well-known member
Ja dat hoorde ik, ik heb alleen het laatste kwartiertje meegepakt in de tasca om de glorieuzen aldaar te troosten en condoleren...en het idee veilig te stellen dat Sporting alleen in Algarve moest winnen om de koppositie weer eens een keer over te nemen.
 

U.G.

Well-known member
En bij Sporting zit het seizoen er alweer op. Yes sirree ! Ik was een paar dagen geleden nog enthousiast, maar we zijn snel in Portugal als het aankomt op afbreken.

Coates heeft in de laatste wedstrijd een hatrick gescoord in penalties veroorzaken, we hebben gewoon 2 basisspelers verkocht in een dag. Van die 30 miljoen hebben we alweer vergeten grote beloftes van weleer gehaald zoals Jese en Bolasie. O ja, en Keizer krijgt de schuld van alles. Want we doen (nog) wel vriendelijk tegen toeristen maar wat haten we buitenlanders hier in Portugal.

In de media verschijnen vandaag berichten dat ie weleens kan vertrekken. Wellicht kan zijn vervanger dan wel een omeletje bakken zonder eieren.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zag het, thuis van Rio Ave verloren en van 1 naar 5 gezakt.

Nog een beetje blij met de EL loting?
 

U.G.

Well-known member
Feyenoord ipv PSV had het wel specialer gemaakt voor me. Maar toch leuk dat ze weer eens naar Nederland komen. Als ze me maar niet voor lul zetten nu.
 

U.G.

Well-known member
Sinds wanneer kennen we rust bij Sporting ? Het is al meer dan 30 jaar net Zimbabwe. Ik begin ook te denken dat Sporting verzonnen is om Portugal te vermaken, als klucht. Alleen maar onzin.

Die dikke nederlaag tegen Benfica heeft m genekt. Op zich een wedstrijd van niks, maar dat moet je niet willen zeggen. Maar goed, hij wist waar ie aan begonnen was. En bovendien krijgt ie 2 miljoen mee. De volgende moedige heeft zich alweer gemeld.
 

Batigoal

Well-known member
Grappig om te zien dat promovendus Famalic?o koploper is. Ik heb ze in een ver verleden nog eens op Football Manager van het derde niveau naar CL-winst gebracht. Ze zijn nu in het echt al aardig op weg.
 

Forza AZ

Well-known member
Grappig om te zien dat promovendus Famalic?o koploper is. Ik heb ze in een ver verleden nog eens op Football Manager van het derde niveau naar CL-winst gebracht. Ze zijn nu in het echt al aardig op weg.

Ze wonnen gisteren zelfs uit van Sporting Portugal. :duim:
 
Bovenaan