Andere buitenlandse competities

Batigoal

Well-known member

U.G.

Well-known member

Batigoal

Well-known member
Ondertussen heeft Gertjan Verbeek met Adelaide United de Australische beker gewonnen. Wat een prijzenpakker!
 

Batigoal

Well-known member
Brøndby, ooit een Deense topclub, heeft grote financiële problemen. Ze staan nu op hun punt overgenomen te worden door het Red Bull-concern. Vanzelfsprekend voeren de supporters fel actie hiertegen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Porto spits Marega wordt door een paar duizend man racistisch bejegend. Hij scoort en krijgt vervolgens zo'n kuipstoeltje naar z'n hoofd geslingerd. Hij zet bij wijze van grap dat stoeltje op z'n hoofd alsof het een hoed is (uitstekende reactie, moet ik zeggen) en krijgt daar geel voor. Hij wordt verder racistisch bejegend, wil het veld af lopen maar wordt door nota bene zijn eigen ploeggenoten tegengehouden. Moet allemaal niet gekker worden.

https://www.voetbalprimeur.nl/video...ejegend-krijgt-geel-en-loopt-van-veld-af.html
 

JMD

Well-known member
Echt ongelooflijk dit. Zo veel onzinnige dingen. Waarom geeft die scheids geel?? Overdreven juichen mag je geel voor geven, maar dat is dit absoluut niet. En waarom de medespelers niet met hem van het veld lopen is ongelooflijk.

Het blijftwachten tot er eindelijk eens een ploeg de ballen heeft om gewoon het veld af te lopen.
 

Maasveld

Well-known member
Ik denk dat hij geel krijgt omdat hij naar zijn huid wees, wat als provocerend gezien zou kunnen worden.
 

SanMark.

Well-known member
Porto spits Marega wordt door een paar duizend man racistisch bejegend. Hij scoort en krijgt vervolgens zo'n kuipstoeltje naar z'n hoofd geslingerd. Hij zet bij wijze van grap dat stoeltje op z'n hoofd alsof het een hoed is (uitstekende reactie, moet ik zeggen) en krijgt daar geel voor. Hij wordt verder racistisch bejegend, wil het veld af lopen maar wordt door nota bene zijn eigen ploeggenoten tegengehouden. Moet allemaal niet gekker worden.

https://www.voetbalprimeur.nl/video...ejegend-krijgt-geel-en-loopt-van-veld-af.html

En het wachten is weer op het volgende incident.

Onbegrijpelijk dat deze spelers niet gesteund worden door hun ploeggenoten. Stap gewoon van het veld af, ga douchen en stap de bus in.
 

SanMark.

Well-known member
Je moet als club zijnde niet eens een verklaring afgeven waarom je van het veld afstapt. Gewoon weggaan en laat iedereen het lekker uitzoeken.
 

U.G.

Well-known member
Ik denk dat hij geel krijgt omdat hij naar zijn huid wees, wat als provocerend gezien zou kunnen worden.

De White Angels ( Vitoria's Ultra's ) voelen zich dan ook intens vernederd door deze racistische speler. Zo schrijven ze in hun communique. Als je een keertje écht wilt lachen moet je dat verhaal 'ns opzoeken en in een vertaalmachine gooien.

Verder zijn er kamervragen gesteld, is de regering door oppositie aansprakelijk gesteld voor het gedrag van Guimaraes, en draait het OM overuren. In Portugal liggen dit soort zaken nog extra extra gevoelig vanwege de koloniale oorlog.

Enfin, de scheidsrechter had op z'n minst zich wat meer kunnen inleven met de op dat moment meest eenzame man in het stadion.
 

Batigoal

Well-known member
Weer een opvallend bericht rondom Sporting. Ruben Amorim is voormalig Portugees international. Was vorig jaar een paar maanden hoofdtrainer van Casa Pia op het 2e niveau. Dit seizoen startte hij als trainer van Braga B, maar na het ontslag van Sa Pinto werd Amorim begin dit kalenderjaar doorgeschoven als hoofdtrainer van het eerste van Braga. Daar maakt hij in een paar weken zoveel indruk dat Sporting hem nu haalt als nieuwe trainer. Ondanks dat hij slechts een paar wedstrijden hoofdtrainer is op het hoogste niveau betaalt Sporting een afkoopsom wat hem gelijk tot de 3 duurste trainers ooit maakt. Sowieso is hij voor Sporting de op één na duurste transfer (na Bas Dost) ooit. :cab:

Zullen ze daar nog eens aan denken als ze hem over een paar maanden eruit gooien?

Braga gaat ondertussen hetzelfde trucje herhalen; zij schuiven met jeugdtrainer Custodio nog een voormalig middenvelder van Portugal door.
 

U.G.

Well-known member
Deze is wel heel doorzichtig he:D 10 miljoen voor een kerel die 6 maanden geleden nog gewoon stagiar was bij de amateurs. Hoe is dit geen witwassen ??

Het is dat er tegenwoordig vanuit Portugal meer voetbalciaches worden geexporteerd dan flessen Port, dus misshien verdien je er nog aan als ie straks naar de emiraten verkast, maar dat dit geen zuivere koffie is lijkt me duidelijk.

Vorige week zijn er toevallig naar aanleiding van onderzoeken naar belastingfraude en witwassen bij zowel Porto als Benfica enkele boardmensen gelicht door de justitie. Ik vraag me zo langzamerhand wel af wanneer al die onderzoeken nou eens aflopen en er strafeisen oid volgen.
 

Batigoal

Well-known member
Ai, de Russische Premjer Liga gaat ook overstag en is stilgelegd. Zonde, want de echte liefhebber heeft afgelopen weekend natuurlijk daar naar gekeken.

En zo zagen we dit weekend ook allemaal hoe beide toppers in de Turkse Süper Lig gelijk eindigden; Trabzonspor-Istanbul om de koppositie werd 1-1 en beiden blijven in punten gelijk. Galatasaray en Besiktas kwamen niet verder dan 0-0 en zitten in de groep achtervolgers. Sivasspor de grote verliezer met een nederlaag tegen Antalyaspor.
 
Bovenaan