Als we dan toch bezig zijn: in bijna alle staten waar geen ID/identificatie nodig was om te stemmen won Harris...Hij had beter wat minder opvallend vals kunnen spelen. Ik vind het (op zijn zachtst gezegd) heel bijzonder. Misschien raar, maar ik vertrouw Trump voor geen meter.
Die gedachte kwam ook al bij mij op. Net als die eeuwige ...Die standaard knipoog kun je zo langzamerhand wel weg laten hoor.
Zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat het mij niks zou verbazen als ooit zal blijken dat oplichter en fraudeur en liegbeest Trump ook hier de boel opgelicht of geregeld heeft.En die 20 miljoen stemmen die er in 2020 ineens bij de Democraten bijkwamen (terwijl het aantal trumpstemmers niet echt afnam tov in 2016) is dan wel normaal?
Kiezers kregen echt enorm veel keuzes op hun stembiljetten. Van president tot aan lokale dingen. Zelfs inclusief zaken als een referendum over wanneer afval opgehaald moet worden of wie de hoofdmeester van de plaatselijke school moet worden (ik overdrijf niet, er zijn echt plaatsen geweest waar dat op het stembiljet stond). Alles stond op hetzelfde stembiljet.Hoe is het na een week nog mogelijk dat niet alle stemmen zijn geteld.
Dan is er voor Elon een mooie taak weggelegd.Kiezers kregen echt enorm vele keuzes op hun stembiljetten. Van president tot aan lokale dingen. Zelfs inclusief zaken als een referendum over wanneer afval opgehaald moet worden of wie de hoofdmeester van de plaatselijke school moet worden (ik overdrijf niet, er zijn echt plaatsen geweest waar dat op het stembiljet stond). Alles stond op hetzelfde stembiljet.
Ik weet niet 100% zeker hoe het tellen gaat maar ik neem aan dat ze met de stemmen voor de president beginnen en daarna naar de andere dingen gaan kijken?
Ze zijn er in Amerika nog niet achter dat het handiger is om dan losse stembiljetten te geven?Kiezers kregen echt enorm veel keuzes op hun stembiljetten. Van president tot aan lokale dingen. Zelfs inclusief zaken als een referendum over wanneer afval opgehaald moet worden of wie de hoofdmeester van de plaatselijke school moet worden (ik overdrijf niet, er zijn echt plaatsen geweest waar dat op het stembiljet stond). Alles stond op hetzelfde stembiljet.
Ik weet niet 100% zeker hoe het tellen gaat maar ik neem aan dat ze met de stemmen voor de president beginnen en daarna naar de andere dingen gaan kijken?
Ja, best raar dat ze het zo doen. Hier houden ze ook van meerdere verkiezingen op één dag, de eerste donderdag in mei zijn de meeste verkiezingen (lagerhuis lang niet altijd maar de meeste anderen wel) en wij krijgen altijd voor iedere verkiezing een apart stembiljet.Ze zijn er in Amerika nog niet achter dat het handiger is om dan losse stembiljetten te geven?
Ze hebben daar nog steeds stembiljetten uit 1789Ze zijn er in Amerika nog niet achter dat het handiger is om dan losse stembiljetten te geven?
Nog steeds op perkament en met ganzenveer geschreven?Ze hebben daar nog steeds stembiljetten uit 1789
Je mag je stem uitbrengen totdat de stembureaus gesloten zijn. Dat is niet zo bijzonder als je gewoon in het stembureau stemt maar er zijn ook mensen die per post stemmen. Daarvoor gelden per staat verschillende regels. Er zijn staten die de stemmen accepteert zolang er maar een stempel met de datum van de verkiezingsdag (of een eerdere datum) op staat. Dan zijn er ook nog militairen die in het buitenland zijn, die stemmen komen ook vaak later. Het lastige is dat je om die reden ook niet echt weet hoeveel stemmen er nog ontbreken waardoor de media nog geen uitspraak durven te doen over wie er heeft gewonnen.Hoe is het na een week nog mogelijk dat niet alle stemmen zijn geteld.