Amerikaanse verkiezingen 2024

Wie gaat de verkiezingen winnen?

• Donald Trump

Stemmen: 2 16,7%
  • Kamala Harris

Stemmen: 9 75,0%
  • Iemand anders

Stemmen: 1 8,3%

• Totaal aantal stemmers
    12

Joost

Well-known member
Menno Port schreef echt een heel goed stuk;

Ja het is een lap tekst maar speciaal voor @zwammy, lees het eens.

zwammy

Well-known member
Ja heel mooi verhaal, maar denk dat dit een stuk duidelijker is als een sportjournalist uit Nederland.

Verder zal het mijn reet roesten wie wat doet..er zijn voor mij maar 4 dingen belangrijk. Kinderen, Stratum, NAC en de Gates toto 🙂, de rest is bijzaak.

erka

Well-known member
Ja heel mooi verhaal, maar denk dat dit een stuk duidelijker is als een sportjournalist uit Nederland.

Verder zal het mijn reet roesten wie wat doet..er zijn voor mij maar 4 dingen belangrijk. Kinderen, Stratum, NAC en de Gates toto 🙂, de rest is bijzaak.

5, je vergeet X

JMD

Well-known member
Menno Port schreef echt een heel goed stuk;

Ja het is een lap tekst maar speciaal voor @zwammy, lees het eens.
Toch wel knap dat mensen die tot voor 5 dagen 100% zeker wisten dat Harris zou winnen nu zeker weten wat het beleid van Trump gaat doen...
Niet dat ik het oneens ben met grote delen van zijn stuk (alhoewel we ook niet moeten vergeten dat Menno Pot juichend op X reageerde toen Omtzigt zich weer een terugtrok ('had je maar niet met de PVV moeten samenwerken'), dus zo netjes en medelevend met 'rechts' is hij ook niet), maar laten we eerst eens kijken wat er gaat gebeuren, en Trump beoordelen op wat hij doet ipv op wat hij zou gaan doen.
Dat laatste is nl precies eenzelfde type reactie op de mensen die Harris niet wilden 'want dan gaat ze dit en dit doen'...

En ik snap dus wel de reactie waar Pot het in alinea 1 over heeft. Als jij maandenlang versleten bent als 'dom', 'racist' of erger, als je keer op keer te horen kreeg dat Harris 'wel even zou winnen', dan snap ik de reactie. (hoezeer kinderachtig die ook is)

Ik zie via X stukjes van o.a. CNN binnenkomen waar Democraten eindelijk eens na gaan denken, eindelijk eens uit de 'we rennen blind achter Harris aan en de rest noemen we dom' trein stappen, eindelijk eens kritisch kijken naar de keuzes die gemaakt zijn. En ik hoop dat ze er nu eindelijk eens iets mee gaan doen. Het enige lichtpuntje van Trump als president is dat we zeker weten dat die in 2028 niet verder kan. En laten de Democraten nu eens zorgen voor een goede kandidaat. Met verstand van zaken, die niet alles weglacht, die weet waar ze het over heeft (de interviews met Harris waren dodelijk) enz... Ik mag dus hopen dat dat niet Harris is. Maar meer een type BIll Clinton of Barack Obama.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Voor de eerste keer in de historie een vrouwelijke stafchef. Dat doet die vrouwenhatende oranje clown toch wel goed.

JMD

Well-known member
Voor de eerste keer in de historie een vrouwelijke stafchef. Dat doet die vrouwenhatende oranje clown toch wel goed.
Het toont idd wel feilloos aan hoe ontzettend onzinnig die claim was. Maar goed, als je zelf geen verhaal hebt is de ander zwart maken het enige wat je kunt doen.

JMD

Well-known member

Ben benieuwd hoe vaak we dit soort analyses nog gaan lezen voordat er eindelijk echt iets verandert. Hoeveel zetels moet de pvv halen (die hebben er virtueel sinds gisteren gewoon minstens 5 bij verwacht ik zo) voordat het eindelijk duidelijk wordt dat ‘als je dit kiest ben je fascist’ anno 2024 echt niet meer werkt als praatje…

Maasveld

Well-known member

Ben benieuwd hoe vaak we dit soort analyses nog gaan lezen voordat er eindelijk echt iets verandert. Hoeveel zetels moet de pvv halen (die hebben er virtueel sinds gisteren gewoon minstens 5 bij verwacht ik zo) voordat het eindelijk duidelijk wordt dat ‘als je dit kiest ben je fascist’ anno 2024 echt niet meer werkt als praatje…
Dat zal nog wel even duren.

Jef400

Well-known member

Dat praatje heeft nooit gewerkt. Maar bekt zo lekker in interne linkse kringen.

JMD

Well-known member
Trump wint ook de laatste swing State, eindstand 312-226, daarmee de grootste zege van een republikein sinds Bush in 1988 en de grootste zege in he5 algemeen sinds Obama in 2012

Abubakari

Well-known member
Hij had beter wat minder opvallend vals kunnen spelen. Ik vind het (op zijn zachtst gezegd) heel bijzonder. Misschien raar, maar ik vertrouw Trump voor geen meter.

JMD

Well-known member
Hij had beter wat minder opvallend vals kunnen spelen. Ik vind het (op zijn zachtst gezegd) heel bijzonder. Misschien raar, maar ik vertrouw Trump voor geen meter.
Tsja, toen aanhangers van Trump dat in 2020 zeiden lachten we ze met zijn allen uit. Dus het enige wat we nu moeten doen is alle mensen uitlachen die nu twijfels hebben over de uitslag... ;)

Mario

Well-known member
Het waren sowieso de laatste verkiezingen toch? Vanaf 2025 wordt de VS een dictatuur met de bijbel als grondwet. Komen al die jaren 80 scifi films eindelijk een beetje uit.

Bovenaan