Menno Port schreef echt een heel goed stuk;
Op de sociale media (vooral op X) vieren Nederlanders die tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen op de hand van Trump waren de overwinning, niet zelden op een wat kinderachtige,...
www.facebook.com
Ja het is een lap tekst maar speciaal voor
@zwammy, lees het eens.
Toch wel knap dat mensen die tot voor 5 dagen 100% zeker wisten dat Harris zou winnen nu zeker weten wat het beleid van Trump gaat doen...
Niet dat ik het oneens ben met grote delen van zijn stuk (alhoewel we ook niet moeten vergeten dat Menno Pot juichend op X reageerde toen Omtzigt zich weer een terugtrok ('had je maar niet met de PVV moeten samenwerken'), dus zo netjes en medelevend met 'rechts' is hij ook niet), maar laten we eerst eens kijken wat er gaat gebeuren, en Trump beoordelen op wat hij doet ipv op wat hij zou gaan doen.
Dat laatste is nl precies eenzelfde type reactie op de mensen die Harris niet wilden 'want dan gaat ze dit en dit doen'...
En ik snap dus wel de reactie waar Pot het in alinea 1 over heeft. Als jij maandenlang versleten bent als 'dom', 'racist' of erger, als je keer op keer te horen kreeg dat Harris 'wel even zou winnen', dan snap ik de reactie. (hoezeer kinderachtig die ook is)
Ik zie via X stukjes van o.a. CNN binnenkomen waar Democraten eindelijk eens na gaan denken, eindelijk eens uit de 'we rennen blind achter Harris aan en de rest noemen we dom' trein stappen, eindelijk eens kritisch kijken naar de keuzes die gemaakt zijn. En ik hoop dat ze er nu eindelijk eens iets mee gaan doen. Het enige lichtpuntje van Trump als president is dat we zeker weten dat die in 2028 niet verder kan. En laten de Democraten nu eens zorgen voor een goede kandidaat. Met verstand van zaken, die niet alles weglacht, die weet waar ze het over heeft (de interviews met Harris waren dodelijk) enz... Ik mag dus hopen dat dat niet Harris is. Maar meer een type BIll Clinton of Barack Obama.