Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Zo arbitrair is de term semi-professioneel voetbal toch niet? Als je betaald krijgt in welke vorm dan ook dan hou je je bezig met semi-professioneel voetbal. Er vanuit gaande dat de voetballer in kwestie er een baan bij naast heeft. Dit geldt ook voor de zogenaamde vrijwilligersvergoeding. Deze term klopt toch al van geen kant naar mijn mening.

En ja er zijn een heleboel betaald voetbalverenigingen in Nederland.

Nee klopt, als je het zo definieert is het duidelijk.
Dan zijn alleen spelers die gewoon hun contributie betalen en niets gratis krijgen van de club of hun sponsoren niet semi-professioneel.
 

Bonehead

Well-known member
Klopt naar mijn mening Noord-Ooster.

En dat gebeurd ontzettend veel in het "amateurvoetbal". Wat begon met een paar voetbalschoenen en drie consumptiebonnen is uitgegroeid tot een branche waar miljoenen in rond gaan. Daarom kunnen we beter heel snel afscheid nemen van de term amateurvoetbal. Want er wordt grif betaald op alle niveaus.
 

Unregistere

Well-known member
Die betaalde spelers komen toch niet als natuurverschijnsel, dat hebben ze toch zelf gedaan?

Ik heb niet zo'n zin om 5,5 minuut naar een fragment te luisteren, maar ik las elders dat het vooral te maken heeft met talentvolle overkomende jeugdspelers die het liefst op zaterdag spelen en dat dat de belangrijkste reden is. https://vvnieuwerkerk.blog/2017/12/...aar-het-gebeurt-moet-je-als-club-willen-zijn/ Alleen zou je dan verwachten dat de meeste teams al op zaterdag spelen, maar dat is niet zo. Ze hebben veel meer teams op zondag (11 om 6). Zijn dat dan allemaal (veredelde) veteranenteams?

Durf ik je niet te zeggen, ik ken Nieuwerkerk daarvoor net niet goed genoeg. We hebben er met ASWH wel eens een bekerduel gespeeld en ik ben er geweest voor de krant toen IFC met hen streed om een plek in de hoofdklasse enkele jaren terug. Dit seizoen heb ik ze ook gezien tegen Unitas in Gorinchem. Was de eerste competitiewedstrijd en toen spraken de bestuursleden nog niet echt over een mogelijke overgang naar zaterdag, al gaven ze toen wel al aan dat het steeds lastiger werd om jeugd te interesseren voor zondagvoetbal.

Het is wel een vrij grote vereniging, die vooral veel jeugdleden trekt. Niet alleen uit Nieuwerkerk aan den IJssel zelf, maar ook uit Capelle aan den IJssel en zeker ook uit Rotterdam-Nesselande. Het is dus wel een club die leeft.

Wat ik wel weet is dat ze een paar jaar geleden wel investeerden om met zondag 1 in de hoofdklasse te komen. Vast geen wereldschokkende bedragen, want ze zochten het daarbij toch grotendeels in spelers van andere eersteklassers of die bij top- en hoofdklassers net buiten de boot vielen. Kennelijk hebben ze daar geen zin meer in, mogelijk omdat het avontuur in de hoofdklasse al snel voorbij was.

Waarom er nu dan veel meer senioren op zondag spelen dan op zaterdag, kan ik ook niet verklaren. Wel opvallend.
 

noordooster

Well-known member
5 Van de 6 finalisten van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi zijn bekend.
Elim ( voor het eerst in het 41-jarige bestaan een 4e klasser ), Noordscheschut ( winnaar vorige editie ), SVBO, De Weide en MSC.
In een tussenronde strijden DZOH, HZVV, Dalen , Emmen en Dedemsvaart om de 6e en laatste finaleplaats.
 

noordooster

Well-known member
Zopas gespeeld, de finaleronde van het Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi. Het toernooi begon met 100 deelnemende teams.
Zaterdag 4e klasser Elim wint het toernooi door in de finale te winnen van zaterdag 1e klasser Noordscheschut ( de winnaar van vorig jaar )

Eindstand:
1. Elim
2. Noordscheschut
3. SVBO
4. MSC
5. De Weide
6. Dedemsvaart
 

Unregistere

Well-known member
Omdat ik het niet echt bij 'de piramide' vind horen, maar even hier. De kans is namelijk groot dat Poortugaal, dat na dit seizoen stopt met het eerste zondagteam, definitief gaat fuseren met Oude Maas. Momenteel zit men in de afrondende fase. Als dat lukt, dan begint de nieuwe fusieclub in de eerste klasse (of tweede klasse, als Oude Maas zou degraderen).

Waarschijnlijk wordt de naam dan SV Poortugaal, hoewel FC Albrandswaard ook nog een optie zou zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Zomaar even een 'feel good' stukje tussendoor op de dinsdagmiddag. De 80-jarige Dordtenaar Joop Hartman floot afgelopen weekend namelijk zijn 3.000e wedstrijd. Diverse media waren aanwezig, waaronder RTV Rijnmond. Zij maakten een filmpje dat via onderstaande link te zien is: https://www.rijnmond.nl/nieuws/165938/VIDEO-de-3000ste-wedstrijd-van-scheidsrechter-Joop-Hartman

De-trotse-Joop-Hartman.jpg


Heb de man enkele maanden geleden toevallig ook eens ontmoet bij de bekerwedstrijd RCD - IFC en toen stal hij ook al de show met zijn anekdotes. Mooi dat hij eindelijk zijn mijlpaal heeft bereikt, want blessures gooiden enige tijd roet in het eten.
 

Fregge

Well-known member
Ik zit in 1 van die groepsapps waar ze het zelf over hebben (die met die 3 psychopaten) en daar lachen we hem uit haha. Heerlijke groepsapp wel, enige nadeel is dat er veel uit de zaterdagkliek komt ;)
 

Fregge

Well-known member
Ik ben 1 van de weinige Zondagsupporters. Ik zit tussen alleen maar noord-oosters die zeggen dat het zondagvoetbal maar kapot moet vallen.
 
Bovenaan