Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Die willen ze vanaf komend jaar in het laatste weekend van augustus laten beginnen.

Klopt, kreeg nu net de mail van de KNVB doorgestuurd. 26/27 augustus en de hoofdklasse op 2/3 september.

KNVB Beker wordt proppen. Ze willen de eerste voorronde plannen voor zaterdag 19 augustus en de tweede voorronde voor zaterdag 26 augustus, maar zodra daar een club uit de tweede of derde divisie bij betrokken is, wordt dit woensdag 23 augustus.

Forza AZ

Well-known member
KNVB Beker wordt proppen. Ze willen de eerste voorronde plannen voor zaterdag 19 augustus en de tweede voorronde voor zaterdag 26 augustus, maar zodra daar een club uit de tweede of derde divisie bij betrokken is, wordt dit woensdag 23 augustus.
Goed plan om die wedstrijden zo veel mogelijk in het weekend te plannen. Dan hoeven er tenminste zo min mogelijk wedstrijden doordeweeks al om 18.00u te beginnen. Wat mij betreft mag de 1e ronde van de beker ook wel in een weekend.

de waan

Well-known member
103 deelnemende clubs (18 ere, 17 1e, 14 2e, 30 3e, 24 districtsbeker)

1e voorronde: 28 clubs (24 beker + 4 3e divisie)
2e voorronde: 36 clubs (10 2e divisie, 26 3e divisie) + 14 winnaars 1e voorronde
1e ronde: 39 clubs (18 ere, 17 1e, 4 2e) + 25 winnaars 2e voorronde

Zo toch of zit het anders?

Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
103 deelnemende clubs (18 ere, 17 1e, 14 2e, 30 3e, 24 districtsbeker)

1e voorronde: 28 clubs (24 beker + 4 3e divisie)
2e voorronde: 36 clubs (10 2e divisie, 26 3e divisie) + 14 winnaars 1e voorronde
1e ronde: 39 clubs (18 ere, 17 1e, 4 2e + 25 winnaars 2e voorronde

Zo toch of zit het anders?
Het exacte aantal hangt af van het aantal "Jong-teams" dat degradeert uit de Derde Divisie (op dit moment staan er 3 op een degradatieplek, dus zouden er 3 meer clubs meedoen aan de beker volgend seizoen als dit seizoen).
Ook zou het kunnen dat er minder dan 4 Tweede Divisie clubs direct in de 1e ronde mogen beginnen, omdat "Jong-teams" een periodetitel pakken (zoals Jong AZ al gedaan heeft).

Als je de huidige standen als eindstanden neemt zijn het aantal deelnemers per divisie als volgt:
Eredivisie: 18
Eerste Divisie: 16
Tweede Divisie: 16
Derde Divisie: 32
Hoofdklasse en lager: 24

Starten er 4 Tweede Divisieclubs in ronde 1 dan is de indeling als volgt:

1e voorronde: 24 beker, 8 3e
2e voorronde: 12 2e, 24 3e + 16 winnaars 1e voorronde
1e ronde: 18 ere, 16 1e, 4 2e + 26 winnaars 2e voorronde

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
De exacte invulling is mij niet bekend. Maar de KNVB communiceert zelf richting de clubs dat er twee voorrondes zijn, waarbij ze expliciet vermelden dat clubs uit de tweede of derde divisie die tweede voorronde doordeweeks moeten afwerken. Nu zegt dat niet altijd alles bij de bond, maar ik denk wel dat er twee voorrondes zullen zijn als ze dit zo aangeven.

Batigoal

Well-known member
Ik zag een video voorbij komen van de revalidatie van Joey Snijders, die anderhalf jaar na het auto-ongeluk voor het eerst een beetje kracht kan zetten om zijn benen te bewegen. Best indrukwekkend om te zien.

Joost

Well-known member
Uiteindelijk zijn er volgens BQAndy media zo'n 20 clubs in de 2e en 3e divisie die een brief hebben gehad van de bond op 54 clubs. Ruim een derde van de verenigingen.
Tot 17 januari hebben de clubs de tijd om aan alle eisen te voldoen. Is het dan op 1 maart nog niet op orde volgt weer een straf.

Joost

Well-known member
Ik kom daar alleen het aantal tegen.
Niet om welke clubs het gaat.
Of staat dat wel ergens ?
Dat staat ook nergens want de KNVB wil de clubs eerst de kans geven de boel te herstellen.

Maar ik denk dat we met wat fantasie die twintig best kunnen verzinnen.

bqandy

Well-known member
Hier alvast acht: AFC, Kon.HFC, Be Quick 1887, Quick'20, HBS, Hercules, UDI'19, Juliana'31. Allemaal op basis van de spelerscontracten. Vul maar aan.

bqandy

Well-known member
FC Lienden: Geen A1 elftal en diverse jeugdtrainers hebben de papieren niet. Komen er af met "plan van aanpak" maken.

Bovenaan