Amateurvoetbal algemeen

Fregge

Well-known member
Dat doen ze toch veel vaker om er iets door te drukken wat hun goed uitkomt en waarbij ze weten dat de mening van de leden hen onwelgevallig is.
Of ze vragen de leden wel en vermijden daarbij lastige vragen.
Ze zullen natuurlijk niet voor niets zulke voorstellen doen he?
 

Bonehead

Well-known member
Maar die werd toch juist goed ontvangen?
Is dat zo? Ik hoor ook wel eens andere geluiden...
De kok heeft waarschijnlijk iets uit willen lokken.
Er is al op gereageerd, maar de kok heeft zijn opmerking niet verder onderbouwd.


Dat jij dat onbegrijpelijk vindt van van der Zee en zijn trawanten...
Dat doen ze toch veel vaker om er iets door te drukken wat hun goed uitkomt en waarbij ze weten dat de mening van de leden hen onwelgevallig is.
Of ze vragen de leden wel en vermijden daarbij lastige vragen.
Mwah daar moet ie toch mee uit kijken. Ze moeten er zijn van de clubs. Ik kreeg vandaag onderstaande mail van een regionaal lid van de ledenraad

Geachte clubbestuurders.

Graag breng ik onderstaand mailtje inclusief filmpje nog onder jullie aandacht. De plannen voor de voetbalpyramide, waarover we in juni een beslissing gaan nemen.
Dat behelst echt nog wel het één en ander, en ik ben benieuwd of dat bij de clubs binnen mijn kieskring ook leeft.
Inmiddels zijn er al diverse reacties binnen. Van lager spelende clubs die het niet eens zijn met de versterkte degradatie van meer dan 600 clubs, tot en met reacties van tweede en derde divisionisten die absoluut op de zaterdag willen blijven spelen.

Speelt de problematiek van de pyramide uberhaupt bij jullie club/ competitie? Of is het een ver van mijn bed show met name voor de zondagclubs in district West.?

Nogmaals, ben benieuwd naar jullie mening.

Ik proef hier toch wel wat onvrede uit.
 

Bonehead

Well-known member
Ik hoor er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over
Jij wel dus. Ik hoor andere verhalen
Als je weet hoe er in diverse raadplegingen werd gedacht over zaken die de KNVB er nu door wil drukken zou het juist bijzonder zijn als er geen onvrede zou zijn.
Vraag is of die onvrede ook voldoende bekend is bij die districtsvertegenwoordigers en of zij en de clubbestuurders voldoende op de hoogte zijn van de plannen.
Hebben die reacties van die tweede en derde divisionisten ermee te maken, dat zaterdagploegen die niet het convenant ondertekenden verplicht worden op zondag te voetballen als in de ogen van de KNVB in de statuten niet voldoende hebben duidelijk gemaakt waarom ze op zaterdag ( willen ) voetballen ?
Weten de districtsvertegenwoordigers voldoende over de idiote aanvangstijden op zaterdagavond die er aan zitten te komen ?
En weten wat er onder clubs en spelers leeft is meer dan alleen maar vragen : wil je meer of minder kilometers en vervolgens concluderen dat er dus?? maar weekendvoetbal moet komen.
Ik heb natuurlijk alleen met deze man te maken en kan dus niet voor alle districtsvertegenwoordigers praten. Deze man lijkt mij op de hoogte van wat er speelt en is daar zo te lezen niet gelukkig mee. Ik denk dat het nog een flinke strijd gaat worden.
 

de waan

Well-known member
Jij wel dus. Ik hoor andere verhalen

Ik heb natuurlijk alleen met deze man te maken en kan dus niet voor alle districtsvertegenwoordigers praten. Deze man lijkt mij op de hoogte van wat er speelt en is daar zo te lezen niet gelukkig mee. Ik denk dat het nog een flinke strijd gaat worden.

Maar versterkte degradatie is toch gewoon een kulargument. Het amateurvoetbal staat voor grote uitdagingen en als je dan niet verder kunt kijken dan "o, misschien spelen we over een paar jaar wel in de vierde klasse" vind ik treurig simplistisch. Als ze een van de tussenliggende lagen een nieuwe naam hadden gegeven (zoals destijds met de topklasse) had er geen haan naar gekraaid. Terwijl toen in feite het gros van de clubs ook degradeerden op papier.

Nog los van het feit dat de vierde klasse nu in feite gewoon is wat de vijfde klasse 15 jaar geleden was (op zondag althans).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, ik weet natuurlijk wel hoe het werkte, maar ik heb er zelf nooit actief mee te maken gehad.
Het team van mijn zoontje speelt nu de 4 fasen en dat werkt prima.
Hoor hier inderdaad heel veel goede geluiden over. Teams zitten veel beter op eigen niveau.
 

gevegt

Well-known member
(helaas hier een premium-artikel)

Mooie column vandaag in De Telegraaf over het bij de KNVB omhooggevallen zondagmannetje van der Zee.
De man sprak heel erg voor zijn beurt over experimenten in de eerste divisie. Daar gaat hij ten eerste niet over en ten tweede blijkt er niks van te kloppen.
En verder heeft hij bij de amateurs al jarenlang blunder op blunder gestapeld. Bij het weekendvoetbal heeft hij allerlei duidelijke raadplegingen genegeerd ( uitkomst was tegen)
Direct erna kwam hij met een flut-vragenlijst waarbij hij allerlei belangrijke zaken ongevraagd liet. En omdat clubs en spelers vrij vaak aangaven dat ze liever minder dan meer kilometers wilden rijden, zagen van der Zee en zijn kornuiten hun kans schoon ( alsof het aantal kilometers het enige is wat spelers en clubs belangrijk vinden )

Ook vanavond bij Vandaag Inside werd bij de kenners weer de vloer aangeveegd met Jan Dirk.
Wie waren te gast?
 
Bovenaan