Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
De KNVB heeft voor zondag Hercules - HSC'21 ingepland. Dus weer een gevalletje van de clubs weten van niks?
Ik las vanochtend in de krant dat de KNVB de wedstrijd inderdaad heeft ingepland, inhaalduels om de achterstand in te halen. Het is dan aan de clubs om te bepalen of ze spelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
De KNVB heeft voor zondag Hercules - HSC'21 ingepland. Dus weer een gevalletje van de clubs weten van niks?
Klopt; inmiddels staat het duel weergegeven als afgelast. We oefen zaterdagmiddag even uit bij Excelsior'31
De O23 oefent uit bij Quick'20
JO17-1 en JO19-1 gaan in de mix tegen elkaar zodat (op 13-1 en 15-1 na) iedereen gewoon kan voetballen dit weekend.
Vanmiddag met de O8 t/m O11 ook gewoon getraind.
 

JMD

Well-known member

Alle competities stilgelegd.

Stel dat er half januari weer gespeeld kan worden, ben ik benieuwd wat ze met de 2 afgelaste speelrondes doen. Midweeks inhalen? Of de competitie gewoon 2 weken opschuiven? In de lagere klassen is ruimte zat, maar in de divisies zijn maar beperkte vrije weekenden.
 

Joost

Well-known member

Het eerste stuk dat Jack van Gelder ooit voor TV maakte.

Maar dat is niet zo bijzonder, het gaat vooral om de beelden.
De shirts zonder rugnummers.
Het geklaag over gebrek aan derby bij een semi-profklasse.
Het koor.
De bakker.
De geestelijk adviseur.
 

JMD

Well-known member

Enquete over de veranderingen, en behalve de aanpassing naar gezamenlijke competitie gaat het ook over eventueel aanpassing speeldagenkalender, om in de winter minder te spelen en in de zomer meer. (ivm corona) 1 optie die zelfs genoemd wordt is het Scandinavische model, waarbij er van maart tot oktober gespeeld wordt.
Als je dat laatste doet is overstap 2e -> 1e divisie dus niet meer mogelijk, want hoe ga je dan p/d doen als de ene competitie een zomer- en de andere een wintercompetitie is.

Voorbeeld:
oktober 2025 2e divisie, kampioen is club X, promoveert naar KKD, maar kan niet eerder instromen dan medio 2026.
voorjaar 2026 1e divisie, degradant is club Y, degradeert naar 2e div, maar kan dan niet eerder instromen dan voorjaar 2027...
Clubs liggen dan dus een half/heel jaar stil. Lijkt me niet handig.

Sowieso lijkt me de Scandinavische manier niet handig, want dan moet je zo ongeveer de hele zomer door...
 

JMD

Well-known member
Mogen wij invullen ondanks dat wij geen aansprekende functie hebben voor onze vereniging?
Geen idee, daar ga ik niet over.
En hou er rekening mee dat NO minstens 100x deze enquete in gaat vullen, en daarna zeggend dat 'iedereen tegen mixen is', dus een beetje tegengewicht kan geen kwaad.
 

Fregge

Well-known member
Geen idee, daar ga ik niet over.
En hou er rekening mee dat NO minstens 100x deze enquete in gaat vullen, en daarna zeggend dat 'iedereen tegen mixen is', dus een beetje tegengewicht kan geen kwaad.
En aangezien NO ekster is en ekster met 4 man beheerd, krijg je dus al 400 entry's
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Bonehead

Well-known member
Mogen wij invullen ondanks dat wij geen aansprekende functie hebben voor onze vereniging?

Ik heb deze enquete eenmaal ingevuld en kwam er na afronding achter dat iedereen onbeperkt deze enquete in kan vullen. Dan hecht ik er dus geen waarde aan. Want voor- of tegenstanders met te veel vrije tijd zullen de uitkomsten besmeuren.
 

JMD

Well-known member
Ik heb deze enquete eenmaal ingevuld en kwam er na afronding achter dat iedereen onbeperkt deze enquete in kan vullen. Dan hecht ik er dus geen waarde aan. Want voor- of tegenstanders met te veel vrije tijd zullen de uitkomsten besmeuren.
Dat dus. Ik was zeer verbaasd dat ik ook zo die enquête kon invullen.
 

de waan

Well-known member
Lekker man: tot eind juni elk weekend amateurvoetbal. En ook prima dat de KNVB kritischer gaat worden op de corona-afgelastingen.
 

Baggio

Active member
Lekker man: tot eind juni elk weekend amateurvoetbal. En ook prima dat de KNVB kritischer gaat worden op de corona-afgelastingen.
Sluit ik me graag bij aan. Aanvulling op je laatste zin: vooral in het voordeel van die clubs die succes proberen te ‘maken’ (clubs met oog voor eigen opleiding) ipv de clubs die succes proberen te ‘kopen’ (suikeroom-clubs zonder opleidingsvisie)
 

JMD

Well-known member
Ja, programma ziet er idd goed uit. En zelfs een duel op vrijdag zie ik (GOES - Hoek), hebben ze volgens mij al eens eerder gedaan.

Paar keer midweeks, dubbel programma met Pasen, en op Hemelvaartsdag. Mooi.

Blijft het nacompetitieprogramma zoals het was qua indeling? (dus bv bij 2e/3e div, 3x op rij midweeks/weekend) Dat kan ik namelijk nergens vinden, alleen dat er nacompetitie gespeeld gaat worden.
 

Forza AZ

Well-known member
Blijft het nacompetitieprogramma zoals het was qua indeling? (dus bv bij 2e/3e div, 3x op rij midweeks/weekend) Dat kan ik namelijk nergens vinden, alleen dat er nacompetitie gespeeld gaat worden.
Waarschijnlijk hebben ze daar de planning nog niet voor gemaakt en wachten ze eerst af of de competitie volgens het nieuwe schema uitgespeeld kan worden.
 

Bonehead

Well-known member
Voor de tweede week op rij ligt een groot deel van het amateurvoetbal eruit wegens 'corona'. Vooral bij de jeugd is het schering en inslag. Het is natuurlijk ook een mooi excuus als je wat krap zit in de bezetting. Ik vraag mij af hoe lang de KNVB dit zo gaat toestaan.
 

De Groene Scout

Well-known member
B-categorie doen ze niks.
A-categorie wordt direct opnieuw ingepland en begint feitelijk ook pas in weekend 19 feb. Tot die tijd proberen ze nog wat in te halen.

Vandaag ook weer hotline met jeugdleiders/trainers die veel afmeldingen hebben. De JO11-1 speelt morgen met 3 eigen spelers, rest komt uit 4 andere teams. Proberen toch zo veel mogelijk door te laten gaan.
 

Sjorro

Active member
Ik ben met onze 13-4 al over de Corona-piek heen. Vorige week nog de helft afwezig en morgen met volle bezetting op het veld.
De andere helft van het team was die week daarvoor al besmet. Dus nu maar hopen dat de tegenstanders overeind blijven.
 
Bovenaan