Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Waarom ben je daar zo zeker van? Amateurvoetbal/sport heeft zeker geen prioriteit. Zolang de horeca niet open gaat verwacht in groepen trainen van 20 man ook maar zeker niet.
Het kabinet wil niet zoals in het voorjaar de boel te snel versoepelen wordt er gezegd. Je kunt daar je vraagtekens bij zetten want de versoepelingen in het voorjaar hadden nauwelijks effect op de cijfers en zeker de (team)sporten niet. Ik bedoel dan het sporten zelf en niet de kantines.

Sinds de zomer is er ook in Nederland (eindelijk) wat meer aandacht voor de manier van verspreiden. En hoewel het schoorvoetend gaat is er toch wel duidelijk een verschuiving waarbij wordt toegegeven dat de verspreiding in de buitenlucht zeldzaam is, ook binnen 1,5 meter bij vluchtig contact.

Het kabinet zal de druk voelen om bij cijfers die zoveel gedaald zijn toch enige vorm van versoepeling in het vooruitzicht te zetten. Juist (team)sport is daarvoor uitermate geschikt als het in de buitenlucht is. Zeker omdat er op dit moment onderzoeken zijn waarbij de verspreiding beter onderzocht wordt. Dus wel trainen met het advies om omkleden en douchen thuis te doen en alleen naar de training te komen.

Het toestaan van trainen in januari (of wellicht eerder) biedt een lichtpuntje aan de horizon wat mensen motivatie moet geven om zich wel nog aan de andere maatregelen te houden. Daarom verwacht ik ook dat er in ieder geval voor restaurants wat perspectief geboden gaat worden.
 

noordooster

Well-known member
In ander nieuws. De grote vriend van @noord-ooster kwam er gister niet al te goed van af in de Voetbal247-podcast.

Sommige figuren zijn toch wel erg met mij bezig.
Maar om van der Zee nou een vriend van mij te noemen is helemaal een bloody shame.
Trouwens, dat van der Zee op een verkeerde manier bezig was en is wist ik al lang.
Daarvoor hoef ik die podcast niet te beluisteren. Die is me trouwens ook te veel gericht op het westen van het land.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Sommige figuren zijn toch wel erg met mij bezig.
Maar om van der Zee nou een vriend van mij te noemen is helemaal een bloody shame.
Trouwens, dat van der Zee op een verkeerde manier bezig was en is wist ik al lang.
Daarvoor hoef ik die podcast niet te beluisteren. Die is me trouwens ook te veel gericht op het westen van het land.
Wat heeft van der Zee nu weer fout gedaan?
 

bqandy

Well-known member
Topsporters mogen weer trainen en spelen. Het gaat om 1000 voetballers en 5000 andere topsporters.

Maar om welke voetballers gaat het dan? Iemand een idee? 2e en 3e divisie? Dan kom je op ongeveer 1000 voetballers.
 

De Groene Scout

Well-known member
BVO's draaien al, dan zou je verwachten dat het om maximaal 3 competities gaat (dan kom je ongeveer op 1000 spelers uit.
Meest voor de hand liggende is dan inderdaad de 2e en 3e divisie.
Ik zal de trainer van HSC'21 vast doorgeven dat hij 1e kerstdag mag trainen.
 

de waan

Well-known member
Dat is ook wel een patroon onderhand. Dat er dan iets besloten wordt, maar dat het zo vaag is dat nog tijden duurt voordat duidelijk is hoe het nou zit. Hoe ingewikkeld is het om dit concreet te maken.
 
BVO's draaien al, dan zou je verwachten dat het om maximaal 3 competities gaat (dan kom je ongeveer op 1000 spelers uit.
Meest voor de hand liggende is dan inderdaad de 2e en 3e divisie.
Ik zal de trainer van HSC'21 vast doorgeven dat hij 1e kerstdag mag trainen.

Haha nee dit betreft niet het amateurvoetbal (3e divisie) Eredivisie zaal wel. Hoogstens 2e divisie.
 

bqandy

Well-known member
Bovenaan