Alles heej is VVV

Max

Administrator
Forumleiding
Haalt het het nieuws niet of is MVV de enige Limburgse club die niet om de haverklap in de financi?le problemen zit?
 

Joost

Well-known member
Haalt het het nieuws niet of is MVV de enige Limburgse club die niet om de haverklap in de financi?le problemen zit?

VVV zit toch ook niet om de haverklap in de financiele problemen?

MVV is een aantal jaar geleden ook weer door het oog van de naald gekropen overigens.
 

Maasveld

Well-known member
Mwaoh, zat er wel een beetje aan te komen, is al een paar keer aangegeven dat het financieel slecht gaat. Teveel ingezet op het nieuwe stadion wat je nu dus niet meer terug ziet. Mede daardoor en door het povere spel van de laatste jaren zijn teveel sponsoren en supporters gaan lopen. Er is flink bezuinigd, maar de inkomsten blijven achter. Gelukkig gaat het nu op sportief gebied wat beter en beginnen de supporters langzaam weer de weg naar de Koel te vinden. Hopelijk gaat datzelfde ook gelden voor de sponsoren. Als echt puntje bij paaltje komt zullen Berden en zijn zakenpartners toch wel lappen, dus ik maak me niet echt grote zorgen. Maar het is natuurlijk wel even kut.
 

Methone

New member
Toch wel vreemd eigenlijk dat VVV met al hun financiele problemen een speler als Seuntjes bij Telstar kan en mag weg halen, terwijl Telstar zich al jaren netjes aan de regeltjes houdt.
 

Joost

Well-known member
Mwaoh, zat er wel een beetje aan te komen, is al een paar keer aangegeven dat het financieel slecht gaat. Teveel ingezet op het nieuwe stadion wat je nu dus niet meer terug ziet. Mede daardoor en door het povere spel van de laatste jaren zijn teveel sponsoren en supporters gaan lopen. Er is flink bezuinigd, maar de inkomsten blijven achter. Gelukkig gaat het nu op sportief gebied wat beter en beginnen de supporters langzaam weer de weg naar de Koel te vinden. Hopelijk gaat datzelfde ook gelden voor de sponsoren. Als echt puntje bij paaltje komt zullen Berden en zijn zakenpartners toch wel lappen, dus ik maak me niet echt grote zorgen. Maar het is natuurlijk wel even kut.

Voorpagina van de krant vandaag met een nogal verontrustend verhaal van de commissie van wijze mannen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik lees dat de commissie van Haj Berden met zijn dubbelrol af wil. Zolang Berden voorzitter en hoofdsponsor blijft, dan zal hij uiteindelijk wel lappen om te voorkomen dat de boel klapt.
 

Maasveld

Well-known member
Tja, wat zal ik er van zeggen. Dat rapport is echt een lachertje. Er moet gesneden worden in de kosten (onder meer personeel), maar er moet wel een account manager worden aangesteld als schakel tussen gemeente en club. Spelersbudget is overigens ook al gehalveerd, dus ik vraag me af hoe gedateerd die conclusie is. Verder moet het stadion multifunctioneler worden, maar ook dat kost geld en dat heeft VVV dus niet. Berden heeft overigens aangegeven zich met alle plezier terug te trekken als hoofdsponsor als er een vervanger wordt gevonden.

Dat de gemeente geen zin heeft om de poeplat te trekken is nog tot daar aan toe. Het ergste is nog dat er totaal geen draagvlak is om tot oplossingen te komen. VVV had de definitieve versie niet eens ontvangen en is niet uitgenodigd voor de persconferentie waarop het rapport werd gepresenteerd. Het is wel duidelijk dat het een koude oorlog is tussen Berden en de gemeente. Wat dat betreft zou het niet verkeerd zijn als hij zich als voorzitter terugtrekt.
 

gevegt

Well-known member
Zoveel verschillen de stukjes toch niet van elkaar?
Beide melden een verschil van 250.000 euro.
 

Maasveld

Well-known member
Zoveel verschillen de stukjes toch niet van elkaar?
Beide melden een verschil van 250.000 euro.
Mwaoh, het stuk van Venlonaren heeft wel een positievere toon. Daar wordt ook aangegeven dat het geld van de sponsoren al geregeld is, mits de gemeente meedoet.
 

Joost

Well-known member
Ik geloof dat ze nog moeten beginnen. Ik ken het hele bureau niet, maar het is dus niet veel soeps begrijp ik?

Hypercube is het bureau dat een gouden toekomst voor Roda JC voor ogen had.
Een half jaar later werden ze ingeschakeld om een onderzoek te doen voor Sporting Limburg en vonden ze dat geen enkele profclub nog bestaansrecht had en alleen een fusie zaligmakend was.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een bureau dus die goed luistert naar de wensen van de opdrachtgever.
 

ALenstra

Well-known member
Hypercube doet toch ook die onderzoeken voor de eredivisie op grond waarvan de tv-gelden per club berekend worden.
 

Batigoal

Well-known member
En Hypercube is dat bureau dat tot de schokkende conclusie kwam dat we als Nederlands voetbal achterblijven op de rijke topcompetities.
 

RickPSV

Active member
Een brief van een FC Dordrecht supporter:
CWQQmshWIAAF2_u.jpg
 

ALenstra

Well-known member
In het programmablad van West Ham United-Wolverhampton Wanderers staat wat in over de samenwerking tussen VVV en West Ham United. Men kijkt terug op het bezoek dat VVV aan Londen bracht begin dit jaar. Zo werd een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tussen VVV en de Dev Squad van West Ham United die doelpuntloos eindigde. Ook bekeek het gezelschap uit Venlo de wedstrijd tussen West Ham United en Liverpool. En dan was er nog een leuk artikel over Sam Westley die die door West Ham United aan VVV is uitgeleend. Volgens hem valt Nederlands praten niet mee.
 
Bovenaan