Alles heej is VVV

Reinoud

Well-known member
Hoorde vandaag de naam Vreven voorbij komen. Zou dat een serieuze optie zijn?

Maasveld weet jij of het de keuze van Maaskant was om zich meer op 'voetbal' te richten of dat dit vanuit de club kwam? Denk namelijk dat dit (mede) heeft gezorgd voor deze mindere start van het seizoen.
 

Maasveld

Well-known member
Hoorde vandaag de naam Vreven voorbij komen. Zou dat een serieuze optie zijn?

Maasveld weet jij of het de keuze van Maaskant was om zich meer op 'voetbal' te richten of dat dit vanuit de club kwam? Denk namelijk dat dit (mede) heeft gezorgd voor deze mindere start van het seizoen.
Dit kwam vanuit de club, die weg wilden ze eigenlijk al inslaan met Steijn. Dit zag je ook al terug in het aankoopbeleid. Ik vermoed ook dat het een van de redenen is dat Maaskant is aangesteld.

Er zijn naar verluidt al een stuk of 40 trainers aangeboden bij VVV.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alles heej is VVV

Daar hoef je je ook nooit zorgen om te maken. Er zijn minimaal tien keer zoveel trainers als voetbalclubs.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het seizoen is toch vanwege het EK vlot afgelopen, dus wie weet is dat wel genoeg.
 

Batigoal

Well-known member
Ik sta er natuurlijk ver vanaf, maar vraag me af of het allemaal aan Maaskant ligt. De club heeft jarenlang succes gehad met behoudend voetbal en een spelersgroep die relatief intact bleef. Dan komt er een ware cultuuromslag met aanvallend voetbal, een nieuwe trainer met totaal andere visie ?n een grotendeels nieuwe spelersgroep met bijna allemaal buitenlandse voetballers. Dan is het niet zo gek dat het tegenvalt en vraag ik me af of een nieuwe trainer opeens wel ??n geheel weet te maken van de groep.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Alles heej is VVV

Ik niet aan VVV, maar wel aan die kunstgrasmat.

Wat mij betreft hanteren we de grasmatten ranglijst als eindstand van de eredivisie.
 
Laatst bewerkt:

Reinoud

Well-known member
Ik sta er natuurlijk ver vanaf, maar vraag me af of het allemaal aan Maaskant ligt. De club heeft jarenlang succes gehad met behoudend voetbal en een spelersgroep die relatief intact bleef. Dan komt er een ware cultuuromslag met aanvallend voetbal, een nieuwe trainer met totaal andere visie ?n een grotendeels nieuwe spelersgroep met bijna allemaal buitenlandse voetballers. Dan is het niet zo gek dat het tegenvalt en vraag ik me af of een nieuwe trainer opeens wel ??n geheel weet te maken van de groep.

Denk dat deze omslag zeker niet gunstig was voor VVV. Juist dat ze zo'n andere manier van spelen hadden heeft ze veel opgeleverd. Ben benieuwd, op zich hoeven ze met de concurrentie niet te degraderen.
 

Unregistere

Well-known member
Ik sta er natuurlijk ver vanaf, maar vraag me af of het allemaal aan Maaskant ligt. De club heeft jarenlang succes gehad met behoudend voetbal en een spelersgroep die relatief intact bleef. Dan komt er een ware cultuuromslag met aanvallend voetbal, een nieuwe trainer met totaal andere visie ?n een grotendeels nieuwe spelersgroep met bijna allemaal buitenlandse voetballers. Dan is het niet zo gek dat het tegenvalt en vraag ik me af of een nieuwe trainer opeens wel ??n geheel weet te maken van de groep.

Maaskant heeft zelf die manier van spelen willen introduceren natuurlijk. Dat is grotendeels de kern van het probleem geweest, volgens zeer betrouwbare bronnen. Hij had beter kunnen voortborduren op het fysieke voetbal van Steijn.
 

Pascallovic

Well-known member
Maaskant heeft zelf die manier van spelen willen introduceren natuurlijk. Dat is grotendeels de kern van het probleem geweest, volgens zeer betrouwbare bronnen. Hij had beter kunnen voortborduren op het fysieke voetbal van Steijn.
Het werkt 2 kanten op. Enerzijds het aanvallender voetbal dat Maaskant voor staat en aan de andere kant een verzwakte selectie. Die Kirschbaum mag de veters van zijn voorganger Unnerstall niet strikken. Daar kan Maaskant niet veel aan doen. Net als dat de spits die er meer dan 10 maakte en Susic zijn vertrokken. Terwijl de vervangers daarvan ook beduidend minder zijn. Natuurlijk behoor je dan nog niet de resultaten te behalen van Maaskant, maar niet alles ligt aan hem.
 

Atreides

Well-known member
Het werkt 2 kanten op. Enerzijds het aanvallender voetbal dat Maaskant voor staat en aan de andere kant een verzwakte selectie. Die Kirschbaum mag de veters van zijn voorganger Unnerstall niet strikken. Daar kan Maaskant niet veel aan doen. Net als dat de spits die er meer dan 10 maakte en Susic zijn vertrokken. Terwijl de vervangers daarvan ook beduidend minder zijn. Natuurlijk behoor je dan nog niet de resultaten te behalen van Maaskant, maar niet alles ligt aan hem.

En Seun of God, ook niet onbelangrijk.
 

Maasveld

Well-known member
Ik sta er natuurlijk ver vanaf, maar vraag me af of het allemaal aan Maaskant ligt. De club heeft jarenlang succes gehad met behoudend voetbal en een spelersgroep die relatief intact bleef. Dan komt er een ware cultuuromslag met aanvallend voetbal, een nieuwe trainer met totaal andere visie ?n een grotendeels nieuwe spelersgroep met bijna allemaal buitenlandse voetballers. Dan is het niet zo gek dat het tegenvalt en vraag ik me af of een nieuwe trainer opeens wel ??n geheel weet te maken van de groep.
Dit is zeker waar. 8 basisspelers vertrokken, nieuwe trainer, andere speelwijze, dat heeft tijd nodig. Tijd die Steijn wel kreeg (hij stond in de winterstop 11de in de Jupiler League in zijn 1ste seizoen), maar Maaskant dus niet. Wat Maaskant m.i. wel te verwijten valt is zijn vele gewissel. Elke wedstrijd wel 2 a 3 andere namen, dat is niet bevorderlijk voor het kweken van automatismen. Kennelijk was er ook geen klik met de spelersgroep, dat hoeft echter niet aan Maaskant te liggen. Er zijn overigens enkele knakworsten die vinden dat Valckx ook zijn conclusies moet trekken. Totale waanzin.

Jay Driessen wordt adje-interim. Hij heeft niet de benodigde papieren, dus het zal voor max. 4 weken zijn. Het geeft VVV echter wel wat meer tijd om een opvolger te zoeken.
 
Bovenaan