Algemeen Wedstrijdtopic

Max

Administrator
Forumleiding
Blij dat die houthakkers eruit zijn. Jammer dat die houthakkers uit Zweden er nog in zitten. Maar die Zwitsers zijn ook verschrikkelijk.
 

Maasveld

Well-known member
Niet alleen Zweden. Op een paar wedstrijden na is het niveau van dit WK zeer matig. Nederland had hier echt niet misstaan.

Colombia - Engeland was ook weer verschrikkelijk.
Ik zag hier aardig wat mensen tevreden zijn met de overwinning van Rusland tegen Spanje, dus schijnbaar is er markt voor.
 

Abubakari

Well-known member
Zou ik best OK vinden, als we Duitsland dan nog terughalen in plaats van Belgi? wordt het wellicht nog een leuk toernooi.

Haha, ga toch weg met je Duitsland, prutsers. De wedstrijden van Belgi? horen bij de leukste wedstrijden van het WK (okay, Zuid Korea-Duitsland was ook geweldig ;)) die tegen Japan was -mede dankzij Japan- de leukste tot nu toe. De wereld mist momenteel meer aan Japan dan aan Duitsland, es ist nicht anders.
 

ElSimao

Active member
Na de heerschappij van Spanje en toch ook wel de winst van Duitsland, zijn we weer in een anti-voetbal tijdperk aanbeland. Dat een halve finale tussen Rusland en Zweden (mooi geopolitiek affiche) gewoon goed mogelijk is, zegt al genoeg.

Nouja, hopen maar op Belgie en Kroatie dan. Voor Uruguay heb ik zelf een zwak, maar qua voetbal is dat verder ook niks natuurlijk. Frankrijk en Brazilie zijn sterk, maar tevens kutploegen.
 

Makanaky

Well-known member
Spanje speelde wandelvoetbal van het soort dat Pluisje in de olie nog kan bijbenen. Dan kijk ik liever naar houthakkers ja.
 

Maasveld

Well-known member
Haha, ga toch weg met je Duitsland, prutsers. De wedstrijden van Belgi? horen bij de leukste wedstrijden van het WK (okay, Zuid Korea-Duitsland was ook geweldig ;)) die tegen Japan was -mede dankzij Japan- de leukste tot nu toe. De wereld mist momenteel meer aan Japan dan aan Duitsland, es ist nicht anders.
Ja goed, ik houd over het algemeen nu eenmaal van ploegen die een poging wagen om te scoren. Laat Duitsland nu net de ploeg zijn die dat dit toernooi gemiddeld gezien het vaakst heeft geprobeerd.
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Net zo onbegrijpelijk dat er een markt is voor het rukvoetbal dat Spanje dit toernooi heeft gespeeld.
Ik vind het zelf ook wel enigszins meevallen, maar de algemene tendens was geloof ik dat Portugal-Spanje (een van) de leukste/beste wedstrijd(en) van de groepsronde was. Het is wel duidelijk dat Spanje het erg lastig heeft tegen ploegen die zich diep ingraven. Dat zie ik Kroati? niet zo snel doen. Daarom lijkt me, met het oog op de kwartfinale, de wedstrijd tegen Portugal meer representatief dan de wedstrijd tegen Rusland.
 

Abubakari

Well-known member
Ja goed, ik houd over het algemeen nu eenmaal van ploegen die een poging wagen om te scoren. Laat Duitsland nu net de ploeg zijn die dat dit toernooi gemiddeld gezien het vaakst heeft geprobeerd.

Dat zal best, maar dan zijn er wel andere landen dan Belgi? waarvoor je ze dan in kunt ruilen dacht ik, want Belgi? speelt leuk voetbal. Ze vallen aan en verdedigen niet geweldig, dat levert in elk geval leuke wedstrijden op.
Daarnaast waren zelfs de Duitsers het er over eens dat ze zeer terecht naar huis moesten na hun debacle tegen Korea.

En wat Rusland ipv Spanje betreft, ik denk niet dat die mensen genieten van het spel van Rusland maar het vooral leuk vinden dat een underdog van een grote favoriet wint, ook iets wat voetbal leuk maakt. Tenzij je voor Duitsland bent misschien.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het zelf ook wel enigszins meevallen, maar de algemene tendens was geloof ik dat Portugal-Spanje (een van) de leukste/beste wedstrijd(en) van de groepsronde was. Het is wel duidelijk dat Spanje het erg lastig heeft tegen ploegen die zich diep ingraven. Dat zie ik Kroati? niet zo snel doen. Daarom lijkt me, met het oog op de kwartfinale, de wedstrijd tegen Portugal meer representatief dan de wedstrijd tegen Rusland.

Spanje was vooral verdedigend beroerd en ook het normaal zo sterke middenveld gaf ook te weinig thuis. Het niet eens zo imponerende Marokko speelde op de aanval en wist er 2 te scoren, Portugal zette een paar keer aan en maakte er zelfs 3.

Het is een leuke ploeg, alleen niet meer zo sterk als tijdens de glorietijd. Maar ja, dat bleek 2 en 4 jaar geleden ook al.
 

Unregistere

Well-known member
Vandaag was Piet de Visser op de radio. Hij kende in principe alle spelers op het WK, maar had er toch een paar opgeschreven in een schriftje. Die waren hem extra opgevallen.

* M?rio Fernandes (Rusland). Piet kent hem al uit Brazili?, van toen hij heel jong was, maar was blij te zien dat hij nog altijd zo goed is.

* Aaron Mooy (Australi?). Niet sprankelend, maar wat hij moest doen, deed hij heel goed.

* Daniel Arzani (Australi?). Als hij inviel, was hij technisch gelijk al veruit de beste.

* Luis Adv?ncula (Peru). Speersnelle rechtsback, kan zo naar een Nederlandse topclub.

Mannen om in de gaten te houden dus, doe er je voordeel mee! :duim:
 

Makanaky

Well-known member
Ik vind het zelf ook wel enigszins meevallen, maar de algemene tendens was geloof ik dat Portugal-Spanje (een van) de leukste/beste wedstrijd(en) van de groepsronde was. Het is wel duidelijk dat Spanje het erg lastig heeft tegen ploegen die zich diep ingraven. Dat zie ik Kroati? niet zo snel doen. Daarom lijkt me, met het oog op de kwartfinale, de wedstrijd tegen Portugal meer representatief dan de wedstrijd tegen Rusland.

Tuurlijk wel. Tegen het niet heel hoog aangeslagen Denemarken durfden ze het ook aan 120 minuten helemaal niks te laten zien. Verwacht gewoon w??r een intens vervelende schijtwedstrijd.
 

Janssen

Well-known member
Mooy is toch al achterin de 20 ofzo? Hij kan er nu nog niet veel van dus betwijfel of die veel beter gaan worden.

Ik zie maar weinig spelers ineens een klapper maken vanwege dit WK. Lozano misschien en die Quintero zou ook kunnen. Voor de rest springt er niemand uit qua ?onbekende? namen.
 
Bovenaan