Algemeen Wedstrijdtopic

Maasveld

Well-known member
Dat zal best, maar dan zijn er wel andere landen dan Belgi? waarvoor je ze dan in kunt ruilen dacht ik, want Belgi? speelt leuk voetbal. Ze vallen aan en verdedigen niet geweldig, dat levert in elk geval leuke wedstrijden op.

Want Duitsland heeft zo veel beter voetbal gespeeld dan Belgi? dit toernooi...

Knipoog heren. Natuurlijk mogen de Belgjes blijven, als ze het toernooi maar niet winnen.

En wat Rusland ipv Spanje betreft, ik denk niet dat die mensen genieten van het spel van Rusland maar het vooral leuk vinden dat een underdog van een grote favoriet wint, ook iets wat voetbal leuk maakt. Tenzij je voor Duitsland bent misschien.
Heb ik ook wel, maar niet als een ploeg zo negatief speelt. Japan is bijvoorbeeld een heel ander verhaal. Die waren ook zwaar underdog, maar speelden gewoon ontzettend leuk.

Tuurlijk wel. Tegen het niet heel hoog aangeslagen Denemarken durfden ze het ook aan 120 minuten helemaal niks te laten zien. Verwacht gewoon w??r een intens vervelende schijtwedstrijd.
Dat laatste is dan ook het hele uitgangspunt dat ik liever Spanje had zien winnen dan Rusland. Rusland gaat zich hoogstwaarschijnlijk weer ingraven en Kroati? gaat er amper doorheen komen. Spanje-Kroati? zou hoogstwaarschijnlijk een veel opener wedstrijd zijn geweest.
 

Mario

Well-known member
Ik snap de ophemeling van Kroati? niet echt.

De groepsfase was redelijk, en de overwinning op Argentini? opvallend. Dat laatste kwam ook door het collectief falen van de Zuid Amerikanen. In de achtste finales vond ik Kroati? ook niet echt geweldig tegen een matig Deens team.
Finaleplek? Ik moet het nog zien.
 

Batigoal

Well-known member
Hij zei dat Messi de beste speler is, niet dat hij op dit WK het beste speelde. Dat eerste kun je statistisch gezien dit seizoen niet omheen.

Ja, precies dat bedoelde ik ook, wellicht schreef ik het ongelukkig op.

Maar ik vond het nogal een open deur.
 

Batigoal

Well-known member
Het is een underdog en dat is cool. Als je boos bent op de gevestigde orde is dat een uitkomst.

Landen van de categorie onder de top (Kroati?, Colombia, voorgaande keren Chili) wekken wat meer sympathie, want ze hebben het materiaal om te verrassen. Kroati? doet echter w????r hetzelfde als op ieder ander toernooi: ongeacht de kwaliteiten in de selectie verdedigend spelen.
 

zwammy

Well-known member
Ik kan wel voor Duitsland en Argentini? gaan juichen, maar die zitten thuis. Uiteraard word Kroati? geen kampioen want::

IT'S COMING HOME!
 

Janssen

Well-known member
Engeland kampioen zou echt het totale failliet van het voetbal zijn. Een matig elftal vol dravers uit een competitie waar niet meer opgeleid wordt.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Engeland kampioen zou echt het totale failliet van het voetbal zijn. Een matig elftal vol dravers uit een competitie waar niet meer opgeleid wordt.

Die geef ik nog de minste kans van alle kwartfinalisten (misschien een na minste, na Rusland) om kampioen te worden. Ze hebben aleen tegen Panama goed gespeeld, en daar wint Schotland nog van. Tegen Zweden kan het zomaar al einde verhaal worden, die zijn gevaarlijk in de counter en kunnen zeker door de zwakke Engelse defensie komen. Verdedigend is Zweden erg stug om doorheen te komen. Zo'n speelstijl kan Engeland niet tegen. Kroati? of Rusland gaan ze dezelfde problemen mee krijgen mochten ze de Zweden verslaan. En als ze de finale al halen, zal Uruguay/Belgi?/Frankrijk/Brazili? geen moeite hebben met die verdediging.
 

Abubakari

Well-known member
Engeland kampioen zou echt het totale failliet van het voetbal zijn. Een matig elftal vol dravers uit een competitie waar niet meer opgeleid wordt.
Je loopt achter.
Jarenlang werd smalend gesproken over het niveau van de Engelse jeugdploegen. Maar dat is verleden tijd. Zaterdag nam het Engelse elftal van spelers onder 17 in de WK-finale revanche voor de verloren EK-finale in mei door Spanje met 5-2 te verslaan.

Daarmee is Engeland de veelvraat van het internationale jeugdvoetbal. Ga maar na: in mei verloor Engeland nog de finale van het EK onder 17 na strafschoppen van Spanje, maar daarna werd het land wereldkampioen onder 20, Europees kampioen onder 19 en nu dus ook wereldkampioen onder 17.

https://nos.nl/artikel/2200465-nieuwe-wereldmacht-engelse-jeugdteams-winnen-bijna-alles.html
 

Janssen

Well-known member
Die geef ik nog de minste kans van alle kwartfinalisten (misschien een na minste, na Rusland) om kampioen te worden. Ze hebben aleen tegen Panama goed gespeeld, en daar wint Schotland nog van. Tegen Zweden kan het zomaar al einde verhaal worden, die zijn gevaarlijk in de counter en kunnen zeker door de zwakke Engelse defensie komen. Verdedigend is Zweden erg stug om doorheen te komen. Zo'n speelstijl kan Engeland niet tegen. Kroati? of Rusland gaan ze dezelfde problemen mee krijgen mochten ze de Zweden verslaan. En als ze de finale al halen, zal Uruguay/Belgi?/Frankrijk/Brazili? geen moeite hebben met die verdediging.

Ik vind het achterin juist wel meevallen? Alleen Walker staat een beetje op een rare plek omdat hij nu meestal tegen de spits van de tegenstander komt te staan terwijl die juist gewend is om naar voren gaan. Finale plek moet wel mogelijk zijn. Ik ga er niet veel mee van volgen, lees na mijn vakantie wel of het Belgie geworden is (en dan neem ik nog een week extra).
 

Unregistere

Well-known member
Oei!

DhSjbMnXkAEQsMk.jpg
 
Bovenaan