Algemeen Wedstrijdtopic

Unregistere

Well-known member
Is inderdaad altijd maar afwachten. Maar ik vaar blind op Piet en die jongen met dat lange haar, dus wat dat betreft.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vind het zelf ook wel enigszins meevallen, maar de algemene tendens was geloof ik dat Portugal-Spanje (een van) de leukste/beste wedstrijd(en) van de groepsronde was. Het is wel duidelijk dat Spanje het erg lastig heeft tegen ploegen die zich diep ingraven. Dat zie ik Kroati? niet zo snel doen. Daarom lijkt me, met het oog op de kwartfinale, de wedstrijd tegen Portugal meer representatief dan de wedstrijd tegen Rusland.

Tegen Iran vond ik het slaapverwekkend en tegen Marokko was het bijzonder matig maar goed, Rusland of Spanje, wat mij betreft lood om oud ijzer.
 

Kielse Rat

Well-known member
Zou ik best OK vinden, als we Duitsland dan nog terughalen in plaats van Belgi? wordt het wellicht nog een leuk toernooi.

Want Duitsland heeft zo veel beter voetbal gespeeld dan Belgi? dit toernooi...

Zat je VRT te kijken ;)

Haha, daar zeiden ze het inderdaad ook. Ik zei het al tijdens de wedstrijd voor de grap tegen mijn vader. Belgi? heeft wel respect gekregen voor de Japanners na de wedstrijd.

Doe je al Vlaams op je blog?

Ik ga eindelijk nog eens een stukje kunnen schrijven, ik heb het helaas wat moeten verwaarlozen de voorbije week.
 

Batigoal

Well-known member
Piet de Visser wist laatst toch maar mooi te melden dat wat hem betreft Messi de beste speler was die aanwezig was op het WK.
 

Janssen

Well-known member
Piet de Visser wist laatst toch maar mooi te melden dat wat hem betreft Messi de beste speler was die aanwezig was op het WK.

Hij zei dat Messi de beste speler is, niet dat hij op dit WK het beste speelde. Dat eerste kun je statistisch gezien dit seizoen niet omheen.
 

JMD

Well-known member
Hij zei dat Messi de beste speler is, niet dat hij op dit WK het beste speelde. Dat eerste kun je statistisch gezien dit seizoen niet omheen.
Waarom kun je daar statistisch niet omheen?
Zowel Messi als Ronaldo goed voor bijna 1 goal per duel in de Primera, in de CL scoort Ronaldo echter meer dan 1 goal per duel, Messi komt tot 'slechts' 0,6. Messi wint de Primera en de beker, maar Ronaldo wint de CL. Zou dat toch niet duidelijk voor de een (of de ander) noemen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Kuipers fluit Engeland - Zweden a.s. zaterdag.

Verrassend wel, want daarna zit zijn toernooi er zeer waarschijnlijk op. Had hem al met potlood opgeschreven voor de finale. Of toch in elk geval een halve finale.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat je na de kwartfinale nog wel de finale kon fluiten, maar zo werkt het niet?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat je na de kwartfinale nog wel de finale kon fluiten, maar zo werkt het niet?

Dit wordt al zijn vierde wedstrijd. Lijkt me sterk dat hij er vijf gaat fluiten, al kan het theoretisch gezien wel.
 

erka

Well-known member
Even opgezocht.

Rizzoli floot in 2014 de finale ?n een kwartfinale
Webb had in 2010 de finale, maar geen kwartfinale
Elizondo had in 2006 de finale ?n een kwartfinale
Collina in 2002 de finale, maar geen kwartfinale

Dus ik zou zeggen 50% kans.
 

JMD

Well-known member
Verrassend wel, want daarna zit zijn toernooi er zeer waarschijnlijk op. Had hem al met potlood opgeschreven voor de finale. Of toch in elk geval een halve finale.

Gezien het feit dat ook Pitana er op staat (wordt ook als een grote kandidaat voor de finale gezien) denk ik niet dat dit van invloed gaat zijn.

Het valt me sowieso op dat de FIFA deze keer wat minder scheidsrechters gebruikt, maar wel vaker. Op vorige toernooien kreeg iedereen gewoon een duel, en daarna vaak nog een. Nu zijn er scheidsen opgeroepen die nog helemaal niks gefloten hebben (wel 4e man geweest) terwijl een select groepje er al 3 gefloten heeft (Faghani, Diedhiou, Ramos, Pitana, Kuipers, Rocchi, Skomina). 3 van deze 7 krijgen nu weer een duel (Ramos, Pitana, Kuipers), en Mazic (die ook een kwartfinale krijgt) heeft ook al 2 duels gefloten.

Las vanochtend een artikel dat men denkt dat het voor de finale tussen Pitana, Kuipers en Faghani gaat, waarbij laatstgenoemde misschien wel als favoriet gezien wordt, maar nadeel is dat hij geen landsman als VAR bij zich heeft, Pitana en Makkelie natuurlijk wel.
 

JMD

Well-known member
Dit wordt al zijn vierde wedstrijd. Lijkt me sterk dat hij er vijf gaat fluiten, al kan het theoretisch gezien wel.

Irmatov floot 5 duels in 2010, ARchunda en Elizondo hadden er 5 in 2006, dus het komt idd niet vaak voor, maar het kan wel.
 

JMD

Well-known member
Ook even opgezocht

2014 Rizzoli 4x
2010 Webb 4x
2006 Elizondo 5x
2002 Collina 3x

Irmatov had er 5 in 2010 en ook ARchunda had er 5 in 2006. In 2002 waren er veel scheidsrechters met 3 duels (Mane, Ghandour, Rizo, Ruiz, Collina, Nielsen)
 

erka

Well-known member
Waarbij voor 2002 geldt dat er toen nog een heel ander selectiebeleid voor scheidsrechters gold, met meer spreiding over de continenten en minder wedstrijden per scheids. En een hoop slechtere scheidsen als tegenwoordig.
 

erka

Well-known member
Irmatov had er 5 in 2010 en ook ARchunda had er 5 in 2006. In 2002 waren er veel scheidsrechters met 3 duels (Mane, Ghandour, Rizo, Ruiz, Collina, Nielsen)

Ja maar die zijn volgens mij niet relevant, gaat of je met 5 de finale kunt fluiten. En dat kan dus.
 
Bovenaan