Alcides

Mug

Member
Nog twee interessante potjes, Achilles Assen uit en de kampioens kandidaat Hoogeveen thuis. Alcides heeft een voortreffelijk seizoen gedraaid, boven verwachting. Gepaste trots.
 

Mug

Member
Om het kampioenschap van Nederland. Reserve hoofdklasse , zaterdag en zondag gemixt. Blijkbaar kan en mag dit wel. Alcides 2 tegen Staphorst 2 . Een mooie pot voetbal gezien. Eindstand , 4 - 4 . Na verlenging , 4 - 8 . Dit was genieten geblazen. Je zou het niet zeggen maar de gelukkigste heeft gewonnen. Een moment , 10 minuten in blessuretijd gaan 2 Alcideanen , bij een 4 - 3. voorsprong, met z'n twee?n op de keeper van Staphorst af, tikkie breed was voldoende. Zoals zo vaak , zelf willen scoren en missen. In de tegenaanval scoort Staphorst.Na die knock out was het gebeurt met Alcides . Als liefhebber heb ik genoten.
 

Sensini

Active member
Om het kampioenschap van Nederland. Reserve hoofdklasse , zaterdag en zondag gemixt. Blijkbaar kan en mag dit wel. [...]

Ieder district heeft een reserve hoofdklasse zondag en een reserve hoofdklasse zaterdag, behalve Zuid II alleen zondag. Tot twee seizoenen geleden werd er eerst om het Nederlands kampioenschap zondag resp. zaterdag gespeeld en vervolgens om de algehele titel. Sinds vorig jaar spelen per district eerst de zondag- en zaterdagkampioen tegen elkaar (behalve dus Zuid II) en vervolgens via gelootte knock-out om de nationale titel. Zie https://www.knvb.nl/downloads/bestand/19904/kvn-reserve-1819-20052019
 

Mug

Member
De doelpunten machine van Alcides, Jermaine Wobbes vertrekt naar Genemuiden. Daarvoor komt Kaluzi terug op het oude nest. Verder nog twee ervaren spelers erbij, de gebroeders ijzerman. Komen over van Harkemase Boys en broers van de huidige keeper. Eerst was er de familie Bos en nu de familie IJzerman. De nieuwe selectie is verder aangevuld met Kuiper van Olde Veste en een drietal talentvolle jeugdspelers. Het proces om steeds meer zelf opgeleide spelers op hoofdklasse niveau in te passen lijkt te gaan lukken. De jeugdopleiding gaat zijn vruchten afwerpen.
 

Mug

Member
Na de resultaten over de samenwerking is 1 ding wel duidelijk. Zowel Alcides als FC Meppel willen niet alleen met MSC samenwerken. Hoe zou dat toch komen ?
 

Arjen

Member
Na de resultaten over de samenwerking is 1 ding wel duidelijk. Zowel Alcides als FC Meppel willen niet alleen met MSC samenwerken. Hoe zou dat toch komen ?
Ik heb geen idee. Hoe denk jij als insider dat het nu verder zal gaan?
 

Mug

Member
Ik heb geen idee. Hoe denk jij als insider dat het nu verder zal gaan?

Ik heb geen idee . De bestuurders kijken anders tegen zaken aan dan ik. Het is mij dan ook niet duidelijk wat men onder de samenwerking verstaat. Het huidige samenwerkingsverband met FC Meppel verloopt erg goed.Om de (problemen)van MSC erbij te nemen lijkt mij dan ook een slecht plan.Met z'n twee?n is al moeilijk zat. Laat staan met z'n drie?n. Meer duidelijkheid graag.
 

SanMark.

Well-known member
Alcides heeft geen enkele intentie om naar het zaterdag voetbal te gaan met het vlaggeschip. Ze hebben de ambities bijgesteld en vinden het prima als de eerste klasse het niveau is waar ze thuis horen als er niet meer betaald word.
 

Mug

Member
Alcides heeft geen enkele intentie om naar het zaterdag voetbal te gaan met het vlaggeschip. Ze hebben de ambities bijgesteld en vinden het prima als de eerste klasse het niveau is waar ze thuis horen als er niet meer betaald word.

Zullen ze toch nog een jaartje geduld moeten hebben. Nog een jaartje Hoofdklasse . Kan trainer Niemer laten zien , dat afgelopen seizoen een vergissing is geweest.Maar het is wel erg rustig bij Alcides op gebied van prestatie voetbal. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.
 

SanMark.

Well-known member
Maar je vindt het wel fijn dat Alcides nog een jaartje hoofdklasse speelt, begrijp ik ?

Ik weet toevallig uit aardig goede bron, dat het Alcides niet zoveel uitmaakt. Ze vinden het prima nog een jaar in de hoofdklasse te voetballen , alleen zijn ze een twee jaar terug gestopt met betalen op een reiskosten vergoeding na, als dat inhoudt dat je op termijn naar de eerste klasse terug valt hebben ze daar vrede mee.

Ze willen met zoveel mogelijk eigen jeugd zo hoog mogelijk voetballen.
 

SanMark.

Well-known member
. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.

Ik heb hier echt geen flauw idee van wat ik er van moet verwachten. Zowel Alcides als FC Meppel zijn zeer te spreken over de samenwerking bij de dames en bij de jeugd, maar als ik de verhalen zo hoor zie ik ze niet zo snel fuseren met 1 vlaggenschip op de zaterdag, daarvoor vinden de meeste hun eigen club nog te waardevol en dan is het niet omdat ze zo'n hekel aan de andere club hebben maar meer omdat ze nog veel van hun eigen club houden, de valse sentimenten zijn er door de samenwerkingen van de afgelopen jaren bij de meeste wel uitgehaald.

Een kreet die je wel leest en hoort, als je samen gaat als clubs zijnde vind elke voetballer meer spelers van zijn eigen niveau om mee te voetballen.

I.t.t. MSC waar veel clubmensen van beide clubs gewoon een hekel aan hebben.
 

de waan

Well-known member
Er is toch ook helemaal geen noodzaak voor een fusie? Tenminste, zoals ik er van buiten tegenaan kijk.
 

Mug

Member
Wat verwacht jij van de samenwerking in de toekomst, Mug ? En waar hoop je op ?
Toen ik onlangs bij Alcides was, vertelde iemand mij daar, dat MSC helemaal was afgehaakt.
Maar later las ik dat dat niet helemaal het geval was.

Wat ik hoop en verwacht is hier niet zo relevant. Ik wacht liever het rapport van de commissie af wat hun bevindingen zijn . Er moet wel een goed plan aankomen wil ik er achterstaan. Om een goed plan te maken is niet zo moeilijk, maar de uitvoering. Daar ben ik erg sceptisch in. Je bent nogal wat toppers op bestuurlijk niveau nodig. En waar vind je ze nog. Ik ben best voor samenwerking, maar richting fusie ? Als het maar niet uit armoede is ontstaan. Of de gemeente er belang bij heeft , heb ik nog nergens gehoord.
 
Bovenaan