Alcides

Arjen

Member
In Meppel zitten op dit moment 3 middelgrote clubs in hetzelfde een relatief kleine vijvertje te vissen. Vanuit dat standpunt begrijp ik het wel. Je hebt natuurlijk een aantal tegenstanders bij elke club maar dat zal een kleine minderheid zijn. Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Ik ben vooral voetballiefhebber.
 

Arjen

Member
Algemeen bekend dat mensen uit Meppel aan grootheidswaanzin lijden. Dat wordt met deze fusie weer pijnlijk duidelijk. Jaloezie tov Staphorst denk ik.
Dat je mensen uit Meppel berticht van grootheidswaanzin mag natuurlijk echter van jaloezie richting Staphorst merk in niet zo veel. Zelf woon ik zo'n beetje op de grens van Meppel en Staphorst en ga ik altijd met plezier naar hun mooie sportpark.
 

Joost

Well-known member
Ga ik een stap te ver als ik zeg dat een fusieclub in Meppel toch wel de ambitie moet hebben om mee te draaien in de 2e Divisie?
 

SanMark.

Well-known member
Ga ik een stap te ver als ik zeg dat een fusieclub in Meppel toch wel de ambitie moet hebben om mee te draaien in de 2e Divisie?
Dan moet er betaald dan worden, en dat is zeker nog/ nu niet aan de orde.

Eerste ambitie is om met de jeugd zo hoog mogelijk te gaan voetballen.
 

SanMark.

Well-known member
Tijdens het weekendvoetbal!
Nou ik denk eerlijk gezegd niet dat er weerstand zou zijn mocht de combinatie echt naar de tweede divisie gaan dat er zo nu en dan op zondag gevoetbald moet worden.

Want die hetze tegen een bepaalde dag is er vanaf het begin ingeslagen bij een club en bij zo'n fusie club start je toch meer op 0 en een echte oude kern is er niet bij een nieuwe club.

Plus dat er bij de club ook gewoon op zondag gevoetbald gaat worden natuurlijk.
 

SanMark.

Well-known member
In Meppel wonen toch ook helemaal geen 'fienen'?
FC Meppel is van oudsher wel een christelijke club al hebben ze dat geloof ik wel uit de statuten gehaald, en bv bij de eurosportring toernooien spelen ze ook wel op zondag , al denk ik niet dat het er doorheen komt dat bv FC Meppel op zondag zou gaan voetballen in het weekend voetbal.

Daarom denk ik dus ook dat zo'n fusie net het stapje is waarom ze geen problemen met weekend voetbal zouden hebben mochten ze ooit hoofdklasse plus gaan spelen.
 

bqandy

Well-known member
Keus voor zaterdag / zondag al gemaakt m.b.t. het toekomstige vlaggenschip?

Mogelijk op beide dagen een prestatieteam lees ik bij RTV Drenthe.

Maar Meppel heeft iets van een kleine 30 duizend inwoners. Ik vind 3 clubs dan redelijk normaal. En het is altijd leuk om tegen je grote concurrent te spelen, ook op lager en jeugdniveau. Gevoelsmatig hoeft het niet voor mij.

Maar ik lees dat de fusie nu vanuit luxe kan. Voor de toekomst worden "uitdagingen" gezien. Geld en vrijwilligers vooral. Dus er zal ook wel goed over nagedacht zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Mogelijk op beide dagen een prestatieteam lees ik bij RTV Drenthe.
Insteek vanaf het begin was het vlaggenschip op de zaterdag, en daarom heen keus aan iedereen om op welke dag dan ook te voetballen.

Maar ik kan mij goed voorstellen dat je door de grote uitstroom bij de jeugd naar de senioren ook een prestatieteam gaat starten op de zondag.
 

Arjen

Member
Ik heb getwijfeld maar wil jullie toch informeren. Alcideaan "Mug" is helaas overleden......
 

bqandy

Well-known member
Ik heb getwijfeld maar wil jullie toch informeren. Alcideaan "Mug" is helaas overleden......

Ik had nog even contact met je willen opnemen of het hier gemeld moest worden. Maar prima dat je het gedaan hebt.
Mug is Henk Swierenga. Oud speler en bestuurslid van Alcides. Ik ken hem al jaren als joviale aardige man met een duidelijke mening.
@Abu: Henk is 70 geworden.
 
Bovenaan