Alcides

de waan

Well-known member
En de fusie van OJC is ook van net na de mobilisatie toen er nog op klompen werd gespeeld in Rosmalen.

Maar heel strikt genomen is voormalig zondagclub Quick Boys de enige niet-fusieclub uit het rijtje.
 

Unregistere

Well-known member
Zo strikt wilde ik het maar niet bekijken. Want die 'fusies' hebben de clubs niet echt geholpen om uit te groeien tot verenigingen met zeer veel leden.

Overigens, als Barendrecht echt heel groot zou willen worden, moeten ze nu fuseren met Smitshoek. Dan heb je pas echt een megaclub!
 

Arjen

Member
Barendrecht is niet echt een fusieclub hoor. Bij de oprichting zijn er misschien wat 'clubs' - lees: een groepje jochies dat samen in een weiland tegen een bal trapte - samengevoegd, maar dan heb je het over 1926. Als je dat meeneemt, bestaan er weinig verenigingen die geen fusieclub zijn.
In Meppel bestaan er (nu nog) 3 waaronder topicnaamdrager Alcides.
 

Mug

Member
Arjen, Heb jij nog jouw visie gegeven op de eventuele samenwerking. En wat vind jij ervan ?
 

Arjen

Member
Arjen, Heb jij nog jouw visie gegeven op de eventuele samenwerking. En wat vind jij ervan ?
Mijn visie is heb ik niet gegeven op de inloop avond bij club als dat je vraag is. Zo belangrijk ben ik niet. Mijn visie doet er ook niet toe vind ik. Het gaat om het belang van het voetbal in Meppel en als verandering blijkbaar vereist is dan is een persoonlijke mening ondergeschikt. Ik wacht het gewoon af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mug

Arjen

Member
Ook dit seizoen speelt Alcides weer een regiocup. Dit jaar zijn de deelnemers: Alcides, HZVV, Emmen, Achilles 1894, Hoogeveen, SVBO en Rohda Raalte. Allemaal mooie wedstrijden, voor de spelers die in het weekend niet aan spelen toekomen, met door KNVB aangestelde scheidsrechters.
 

SanMark.

Well-known member
Dan komen die van Alcides en Hoogeveen genoeg aan voetballen toe. Inzetbaar op de maandag/dinsdag zaterdag en de zondag.
 

de Kok

Member

In het dvhn uitgebreide info

Ik vraag me af wat het echte belang is. Groter? Sterker? of een eigen identiteit.
Alcides de club met de meeste historie opheffen? Een club die juist in de breedte ook goed bezig is?
 

PES5

Administrator
Forumleiding

In het dvhn uitgebreide info

Ik vraag me af wat het echte belang is. Groter? Sterker? of een eigen identiteit.
Alcides de club met de meeste historie opheffen? Een club die juist in de breedte ook goed bezig is?

Algemeen bekend dat mensen uit Meppel aan grootheidswaanzin lijden. Dat wordt met deze fusie weer pijnlijk duidelijk. Jaloezie tov Staphorst denk ik.
 

de waan

Well-known member
Ik zie nut en noodzaak op het eerste oog ook niet zo. Groot is niet altijd beter, vaak niet zelfs lijkt me.

Maar goed, jullie moeten het zelf weten natuurlijk. :)
 

SanMark.

Well-known member
Het is ondermeer een geldkwestie. Clubs vinden het moeilijk om de broek op te houden, en de gemeente zegt , we willen wel subsidies geven maar dan moet er wel een fusie komen.

Persoonlijk vind ik er ook weinig meerwaarde in zitten voor de senioren. De jeugd heeft er denk ik wel zeer veel baat bij.
 
Bovenaan