Alcides

Mug

Member
Alcides heeft geen enkele intentie om naar het zaterdag voetbal te gaan met het vlaggeschip. Ze hebben de ambities bijgesteld en vinden het prima als de eerste klasse het niveau is waar ze thuis horen als er niet meer betaald word.
Zullen ze toch nog een jaartje geduld moeten hebben. Nog een jaartje Hoofdklasse . Kan trainer Niemer laten zien , dat afgelopen seizoen een vergissing is geweest.Maar het is wel erg rustig bij Alcides op gebied van prestatie voetbal. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.

noord-ooster

Active member
Zullen ze toch nog een jaartje geduld moeten hebben. Nog een jaartje Hoofdklasse . Kan trainer Niemer laten zien , dat afgelopen seizoen een vergissing is geweest.Maar het is wel erg rustig bij Alcides op gebied van prestatie voetbal. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.
Maar je vindt het wel fijn dat Alcides nog een jaartje hoofdklasse speelt, begrijp ik ?

SanMark.

Well-known member
Maar je vindt het wel fijn dat Alcides nog een jaartje hoofdklasse speelt, begrijp ik ?
Ik weet toevallig uit aardig goede bron, dat het Alcides niet zoveel uitmaakt. Ze vinden het prima nog een jaar in de hoofdklasse te voetballen , alleen zijn ze een twee jaar terug gestopt met betalen op een reiskosten vergoeding na, als dat inhoudt dat je op termijn naar de eerste klasse terug valt hebben ze daar vrede mee.

Ze willen met zoveel mogelijk eigen jeugd zo hoog mogelijk voetballen.

SanMark.

Well-known member
. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.
Ik heb hier echt geen flauw idee van wat ik er van moet verwachten. Zowel Alcides als FC Meppel zijn zeer te spreken over de samenwerking bij de dames en bij de jeugd, maar als ik de verhalen zo hoor zie ik ze niet zo snel fuseren met 1 vlaggenschip op de zaterdag, daarvoor vinden de meeste hun eigen club nog te waardevol en dan is het niet omdat ze zo'n hekel aan de andere club hebben maar meer omdat ze nog veel van hun eigen club houden, de valse sentimenten zijn er door de samenwerkingen van de afgelopen jaren bij de meeste wel uitgehaald.

Een kreet die je wel leest en hoort, als je samen gaat als clubs zijnde vind elke voetballer meer spelers van zijn eigen niveau om mee te voetballen.

I.t.t. MSC waar veel clubmensen van beide clubs gewoon een hekel aan hebben.

de waan

Well-known member
Er is toch ook helemaal geen noodzaak voor een fusie? Tenminste, zoals ik er van buiten tegenaan kijk.

noord-ooster

Active member
.Maar het is wel erg rustig bij Alcides op gebied van prestatie voetbal. Of is het wachten op de samenwerking tussen Alcides en de buren.
Wat verwacht jij van de samenwerking in de toekomst, Mug ? En waar hoop je op ?
Toen ik onlangs bij Alcides was, vertelde iemand mij daar, dat MSC helemaal was afgehaakt.
Maar later las ik dat dat niet helemaal het geval was.

Mug

Member
Wat verwacht jij van de samenwerking in de toekomst, Mug ? En waar hoop je op ?
Toen ik onlangs bij Alcides was, vertelde iemand mij daar, dat MSC helemaal was afgehaakt.
Maar later las ik dat dat niet helemaal het geval was.
Wat ik hoop en verwacht is hier niet zo relevant. Ik wacht liever het rapport van de commissie af wat hun bevindingen zijn . Er moet wel een goed plan aankomen wil ik er achterstaan. Om een goed plan te maken is niet zo moeilijk, maar de uitvoering. Daar ben ik erg sceptisch in. Je bent nogal wat toppers op bestuurlijk niveau nodig. En waar vind je ze nog. Ik ben best voor samenwerking, maar richting fusie ? Als het maar niet uit armoede is ontstaan. Of de gemeente er belang bij heeft , heb ik nog nergens gehoord.

SanMark.

Well-known member
Of de gemeente er belang bij heeft , heb ik nog nergens gehoord.
Wat ik begrepen heb , als de clubs voor subsidies e.d. in aanmerking willen (blijven) komen, dan moet er worden samengewerkt.

Daarnaast willen de clubs de kosten omlaag brengen door samen te werken.

SanMark.

Well-known member
. Je bent nogal wat toppers op bestuurlijk niveau nodig. En waar vind je ze nog. Ik ben best voor samenwerking, maar richting fusie ?.
De voorzitter van ZZVV/oud voorzitter van Staphorst zou wel een goede zijn lijkt mij, want die heeft het al bij verschillende clubs gedaan.

Dan heb je een onpartijdige voorzitter , die je kan aanvullen met capabele club mensen van de 2 of 3 clubs.

noord-ooster

Active member
Wat ik hoop en verwacht is hier niet zo relevant. Ik wacht liever het rapport van de commissie af wat hun bevindingen zijn . Er moet wel een goed plan aankomen wil ik er achterstaan. Om een goed plan te maken is niet zo moeilijk, maar de uitvoering. Daar ben ik erg sceptisch in. Je bent nogal wat toppers op bestuurlijk niveau nodig. En waar vind je ze nog. Ik ben best voor samenwerking, maar richting fusie ? Als het maar niet uit armoede is ontstaan. .
Dank voor je antwoord Mug.
Wat jij zegt als kenner en supporter van Alcides vind ik wel relevant.
Ik lees dus dat je bent voor een goed plan en ook wel voor samenwerking, maar dat je twijfels hebt over een eventuele fusie en over de uitvoerbaarheid van een goed plan.

Mug

Member
Dank voor je antwoord Mug.
Wat jij zegt als kenner en supporter van Alcides vind ik wel relevant.
Ik lees dus dat je bent voor een goed plan en ook wel voor samenwerking, maar dat je twijfels hebt over een eventuele fusie en over de uitvoerbaarheid van een goed plan.
Een goed plan gaat er wel komen, maar daarna de uitvoering en hoe ambitieus is het plan. Kijk je vooral naar de prestatie elftallen dan kun niet anders concluderen dat er weinig visie en ambitie te bespeuren is bij zowel Alcides en MSC . Het is dan wel te hopen dat er andere mensen aan het roer komen te zitten. Maar de gelatenheid bij veel mensen biedt niet veel goeds. Ik ben bij voorbaat niet voor of tegen . Maar zie veel beren op de weg. Ik wens de commissie dan ook veel wijsheid toe.

Bovenaan