Alcides

Unregistere

Well-known member
Tegen VVOG heb je zeker kans, denk ik. Wel een lastige counterploeg, maar de goede keeper van de laatste jaren is gestopt, dus dat scheelt.

Mug

Member
Van de meeste Hoofdklassers kan ik het voorbereidingsprogamma wel vinden, maar van Alcides niet. Misschien kan Arjen mij van dienst zijn?

Arjen

Member
Tegen VVOG heb je zeker kans, denk ik. Wel een lastige counterploeg, maar de goede keeper van de laatste jaren is gestopt, dus dat scheelt.
Dit keepertje was ook wel goed hoor.
Ze gingen echter erg slordig met de kansen om. Alcides is daarentegen weer eens dodelijk effectief gebleken.

Arjen

Member
Zo, nog 4 potjes te gaan en veilig (?n niet geheel onbelangrijk 2 keer de sterkste van Meppel). Er wordt nu al gesproken van een geslaagd seizoen want de doelstelling is ruimschoots gehaald. Voorzichtig wordt er zelfs al gesproken over een toetje te weten na-competitie via de 3e periode die nog in bereik is. Voorlopig is het een heerlijke en terechte comeback gebleken in de hoofdklasse.

Mug

Member
Nog twee interessante potjes, Achilles Assen uit en de kampioens kandidaat Hoogeveen thuis. Alcides heeft een voortreffelijk seizoen gedraaid, boven verwachting. Gepaste trots.

Mug

Member
Om het kampioenschap van Nederland. Reserve hoofdklasse , zaterdag en zondag gemixt. Blijkbaar kan en mag dit wel. Alcides 2 tegen Staphorst 2 . Een mooie pot voetbal gezien. Eindstand , 4 - 4 . Na verlenging , 4 - 8 . Dit was genieten geblazen. Je zou het niet zeggen maar de gelukkigste heeft gewonnen. Een moment , 10 minuten in blessuretijd gaan 2 Alcideanen , bij een 4 - 3. voorsprong, met z'n twee?n op de keeper van Staphorst af, tikkie breed was voldoende. Zoals zo vaak , zelf willen scoren en missen. In de tegenaanval scoort Staphorst.Na die knock out was het gebeurt met Alcides . Als liefhebber heb ik genoten.

Sensini

Active member
Om het kampioenschap van Nederland. Reserve hoofdklasse , zaterdag en zondag gemixt. Blijkbaar kan en mag dit wel. [...]
Ieder district heeft een reserve hoofdklasse zondag en een reserve hoofdklasse zaterdag, behalve Zuid II alleen zondag. Tot twee seizoenen geleden werd er eerst om het Nederlands kampioenschap zondag resp. zaterdag gespeeld en vervolgens om de algehele titel. Sinds vorig jaar spelen per district eerst de zondag- en zaterdagkampioen tegen elkaar (behalve dus Zuid II) en vervolgens via gelootte knock-out om de nationale titel. Zie https://www.knvb.nl/downloads/bestand/19904/kvn-reserve-1819-20052019

Mug

Member
De doelpunten machine van Alcides, Jermaine Wobbes vertrekt naar Genemuiden. Daarvoor komt Kaluzi terug op het oude nest. Verder nog twee ervaren spelers erbij, de gebroeders ijzerman. Komen over van Harkemase Boys en broers van de huidige keeper. Eerst was er de familie Bos en nu de familie IJzerman. De nieuwe selectie is verder aangevuld met Kuiper van Olde Veste en een drietal talentvolle jeugdspelers. Het proces om steeds meer zelf opgeleide spelers op hoofdklasse niveau in te passen lijkt te gaan lukken. De jeugdopleiding gaat zijn vruchten afwerpen.

Mug

Member
Na de resultaten over de samenwerking is 1 ding wel duidelijk. Zowel Alcides als FC Meppel willen niet alleen met MSC samenwerken. Hoe zou dat toch komen ?

Arjen

Member
Na de resultaten over de samenwerking is 1 ding wel duidelijk. Zowel Alcides als FC Meppel willen niet alleen met MSC samenwerken. Hoe zou dat toch komen ?
Ik heb geen idee. Hoe denk jij als insider dat het nu verder zal gaan?

Mug

Member
Ik heb geen idee. Hoe denk jij als insider dat het nu verder zal gaan?
Ik heb geen idee . De bestuurders kijken anders tegen zaken aan dan ik. Het is mij dan ook niet duidelijk wat men onder de samenwerking verstaat. Het huidige samenwerkingsverband met FC Meppel verloopt erg goed.Om de (problemen)van MSC erbij te nemen lijkt mij dan ook een slecht plan.Met z'n twee?n is al moeilijk zat. Laat staan met z'n drie?n. Meer duidelijkheid graag.

noord-ooster

Active member
Van Alcides supporters hoorde ik wel eens dat ze vinden dat de club beter af zou zijn met spelen in de eerste klasse Noord..
Ook al omdat de derby met MSC verleden tijd is.
De komende zaterdagderby in de 5e klasse is natuurlijk surrogaat.
Maar ik vermoed niet dat ze het voorbeeld van clubs als ONS en GAVC zullen volgen.
Mug hoe denk jij daar over ?

SanMark.

Well-known member
Alcides heeft geen enkele intentie om naar het zaterdag voetbal te gaan met het vlaggeschip. Ze hebben de ambities bijgesteld en vinden het prima als de eerste klasse het niveau is waar ze thuis horen als er niet meer betaald word.

Bovenaan