Alcides

SanMark.

Well-known member
Of de gemeente er belang bij heeft , heb ik nog nergens gehoord.

Wat ik begrepen heb , als de clubs voor subsidies e.d. in aanmerking willen (blijven) komen, dan moet er worden samengewerkt.

Daarnaast willen de clubs de kosten omlaag brengen door samen te werken.
 

SanMark.

Well-known member
. Je bent nogal wat toppers op bestuurlijk niveau nodig. En waar vind je ze nog. Ik ben best voor samenwerking, maar richting fusie ?.

De voorzitter van ZZVV/oud voorzitter van Staphorst zou wel een goede zijn lijkt mij, want die heeft het al bij verschillende clubs gedaan.

Dan heb je een onpartijdige voorzitter , die je kan aanvullen met capabele club mensen van de 2 of 3 clubs.
 

Mug

Member
Dank voor je antwoord Mug.
Wat jij zegt als kenner en supporter van Alcides vind ik wel relevant.
Ik lees dus dat je bent voor een goed plan en ook wel voor samenwerking, maar dat je twijfels hebt over een eventuele fusie en over de uitvoerbaarheid van een goed plan.

Een goed plan gaat er wel komen, maar daarna de uitvoering en hoe ambitieus is het plan. Kijk je vooral naar de prestatie elftallen dan kun niet anders concluderen dat er weinig visie en ambitie te bespeuren is bij zowel Alcides en MSC . Het is dan wel te hopen dat er andere mensen aan het roer komen te zitten. Maar de gelatenheid bij veel mensen biedt niet veel goeds. Ik ben bij voorbaat niet voor of tegen . Maar zie veel beren op de weg. Ik wens de commissie dan ook veel wijsheid toe.
 

Mug

Member
Vanavond de kans om mee te praten over de eventuele samenwerking tussen de drie Meppeler clubs. Om leden enthousiast te krijgen moet je ze wel een worstje voorhouden. Is het voor de commissie alleen maar luisteren of zijn er al wat plannen. Er moet wel een heel goed plan komen , wil ik meegaan.
 

SanMark.

Well-known member
De commissie gaat een advies geven aan het bestuur. Het bestuur legt het dan weer voor aan de leden.

De commissie komt tot dat advies door bv met de gemeente, penningmeesters , leden te praten.

Plus bv met andere fusie clubs hoe het daar is gegaan en waar die tegenaan zijn gelopen. Wat de voordelen/nadelen zijn.

Dus de commissie gaat er niets doorheen drukken, als het er doorheen word gedrukt komt dat vanuit de besturen.
 

Mug

Member
Kort door de bocht, kompleet nieuw sportpark, ambitie uitspreken voor toekomst prestatie elftallen en recreatieve elftallen. Een grote nieuwe club. Wel sociaal , maar ook prestatie gericht. Deze kans heeft zich 10 jaar geleden ook al voorgedaan, toen helaas mislukt. Alle andere samenwerkingen zijn prima maar doen mij verder van de clubs afstaan. Versplintering levert niet veel op.Maar het gaat niet om mij, maar om de toekomst van het Meppelervoetbal.
 

SanMark.

Well-known member
Ik zal een tipje van de sluier oplichten.

Je word gelijk één van de grootste verenigingen van Nederland met circa 2200 leden.


Doelstelling is om 7 dagen in de week voetbal voor iedereen op zijn eigen niveau aan te bieden.
Dus voetbal op vrijdag ( 35 en 40 plus) zaterdag en zondag.
Junioren en pupillen op zo'n hoog mogelijk niveau voor degene die daarvoor in aanmerking komt en voor de spelers die dat niveau niet aankan zorgen dat die spelers met plezier kunnen voetballen met andere spelers van hun eigen niveau.
Dames en meisjes voetbal.
G voetbal.


Ik heb nergens gehoord dat ze van locatie willen verhuizen en dat zou mij zelfs wat vreemd overkomen nu de school ook op dat deel van het complex zit.
Ambitie wbt het eerste team is niet echt uitgesproken want de intentie is om niet te betalen. ( commissie advies)

Reden van samengaan is dat er elk jaar geld bij moet en de clubs de begroting steeds moeilijker rond kunnen krijgen, plus de gemeente zou 1 club wel kunnen waarderen en dus dan zou er meer geld beschikbaar komen.
 

SanMark.

Well-known member
Nee dat heb ik niet gezegd. Ze willen voor iedereen voetbal aanbieden.

Eerlijk gezegd verwacht ik 1 vlaggenschip en dat zal dan op zaterdag gaan voetballen. Al komt er wel zo'n lading jeugdspelers elk jaar over dat je met gemak een zo 1 op 3de klasse niveau mee kan vullen mochten die spelers op zondag willen voetballen.
 

SanMark.

Well-known member
Is dat wel leuk, een club met 2200 leden? Lijkt me geen zak aan eigenlijk.
Het lijkt mij ook geen bal aan, het lijkt mij alleen maar interessant als je een goede jeugdspeler bent en je steeds in het 1ste of 2de team van je lichting zit. Voor de rest verdwijn je in de grote massa .

Totaal niet aantrekkelijk in mijn ogen.
 

SanMark.

Well-known member
Het blijft moeilijk. Die 2200 leden zal wel het aantal zijn wat de 3 afzonderlijke clubs nu hebben.
Vraag blijft natuurlijk of die allemaal blijven als er een fusie komt.
Blijven jongens lid die nu in de A1, de B1 enz zitten ( en na een fusie niet meer ) of gaan ze hun geluk beproeven bij SVN '69. Wacker , Staphorst enz ?
En wat doen talentvolle senioren als ze niet in het eerste komen, wanneer er maar 1 zo'n prestatieteam komt ?
Bij vv Hoogeveen en veel andere clubs begon men naast zo1 met een za1 onder andere om spelers voor de club te behouden.
Misschien dat daarom zo'n optie die SanMark in zijn laatste zin noemt ook niet onlogisch lijkt.

Ik denk dus dat het voor jeugdspelers ontzettend aantrekkelijk is om voor zo'n club te voetballen, ben je eenmaal senior dan zou ik liever bij een wat kleinere club willen zitten, wat je dan zou kunnen krijgen dat de echte top jeugdspelers (zeg 1 a 2 per jaar), gaan lopen naar de top amateurclubs die wel willen betalen, en de mindere spelers uit bv het tweede jeugdteam het niet zien zitten om in Meppel 4 of 5 te gaan ballen en dus verdwijnen naar clubs in de omgeving.
Ik heb overigens van diverse mensen gehoord, dat de gemeente Meppel juist wel graag 1 groot sportpark wil maken richting Nijeveen en dat ze diverse financieel leuke opties hebben voor de dan vrijkomende grond van Ezinge.

Dat klinkt niet onlogisch en in eerste instantie was SVN ook meegenomen in deze fusie maar die hebben bijna gelijk gezegd geen interesse. En was het sportpark op de Nijeveense landen gekomen waren de Nijeveners er nog eerder dan de mensen die in de Oosterboer wonen.
 

Unregistere

Well-known member
Is dat wel leuk, een club met 2200 leden? Lijkt me geen zak aan eigenlijk.

Het kan op zich wel leuk zijn, denk ik. Zie o.a. Barendrecht, Quick Boys en OJC Rosmalen. Maar dat is natuurlijk wel anders, die zijn gewoon zelf doorgegroeid en niet op zo'n ledenaantal gekomen door meerdere clubs samen te voegen.
 

Arjen

Member
Het kan op zich wel leuk zijn, denk ik. Zie o.a. Barendrecht, Quick Boys en OJC Rosmalen. Maar dat is natuurlijk wel anders, die zijn gewoon zelf doorgegroeid en niet op zo'n ledenaantal gekomen door meerdere clubs samen te voegen.
ODI Juliana Combinatie (OJC) is ook een fusie hè?!
En als ik de website van Barendrecht lees komen die er ook niet helemaal zonder fusie vanaf.
Blijft dus over Quick Boys.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
ODI Juliana Combinatie (OJC) is ook een fusie hè?!
En als ik de website van Barendrecht lees komen die er ook niet helemaal zonder fusie vanaf.
Blijft dus over Quick Boys.

Barendrecht is niet echt een fusieclub hoor. Bij de oprichting zijn er misschien wat 'clubs' - lees: een groepje jochies dat samen in een weiland tegen een bal trapte - samengevoegd, maar dan heb je het over 1926. Als je dat meeneemt, bestaan er weinig verenigingen die geen fusieclub zijn.
 
Bovenaan