In Meppel bestaan er (nu nog) 3 waaronder topicnaamdrager Alcides.Barendrecht is niet echt een fusieclub hoor. Bij de oprichting zijn er misschien wat 'clubs' - lees: een groepje jochies dat samen in een weiland tegen een bal trapte - samengevoegd, maar dan heb je het over 1926. Als je dat meeneemt, bestaan er weinig verenigingen die geen fusieclub zijn.
Mijn visie is heb ik niet gegeven op de inloop avond bij club als dat je vraag is. Zo belangrijk ben ik niet. Mijn visie doet er ook niet toe vind ik. Het gaat om het belang van het voetbal in Meppel en als verandering blijkbaar vereist is dan is een persoonlijke mening ondergeschikt. Ik wacht het gewoon af.Arjen, Heb jij nog jouw visie gegeven op de eventuele samenwerking. En wat vind jij ervan ?
Speeldagen zijn maandag en dinsdag.Dus toch.. Ook weer op vrijdag- en/of maandagavond ?
It giet oan....!Er is toch ook helemaal geen noodzaak voor een fusie? Tenminste, zoals ik er van buiten tegenaan kijk.
Geen idee maar er zijn ontwikkelingen.Vanaf wanneer ?
In Meppel is de grootste voetbalclub van het Noorden in de maak. FC Meppel, Alcides en MSC stevenen af op een fusie
De drie Meppeler voetbalclubs FC Meppel, Alcides en MSC stevenen af op een fusie. Een commissie die de bezwaren tegen een samengaan op sportpark Ezinge onderzocht, ziet ‘geen onoverbrugbare problemen’.www.dvhn.nl
In het dvhn uitgebreide info
Ik vraag me af wat het echte belang is. Groter? Sterker? of een eigen identiteit.
Alcides de club met de meeste historie opheffen? Een club die juist in de breedte ook goed bezig is?