Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar inderdaad het zal wel waar zijn dat hij op het lijstje staat. Ajax kijkt de laatste jaren wel vaker naar Nederlandse internationals over de grens. Afgelopen seizoen was ik regelmatig wel onder de indruk van Koopmeiners bij Atalanta en volgens mij kun je gemakkelijker vanuit de Serie A een transfer maken naar de grote clubs daar, dus ik kan me niet voorstellen dat hij dat doet. Maar hij is welkom.
Flekken ben ik ook niet zo kapot van, maar goed je zal wel een keeper moeten aantrekken met Stekelenburg en Pasveer die blessures hebben gehad en er niet jonger op worden. Gorter kun je beter een jaartje verhuren aan een Eredivisie-club. En ook hier wil Ajax dan kennelijk het liefst een Nederlander. Dan zijn je opties beperkt.
Een transfer van Brobbey wordt overigens wel een duur geintje. Die Duitsers zijn ook niet gek en zien ook hoe dolgraag Ajax en Brobbey elkaar willen, dus schijnen ze hoog in de boom te zitten. Hun goed recht, maar ik betwijfel of Ajax zoveel moet betalen. Objectief gezien een zeer talentvolle en sterke spits, maar Brobbey heeft de afgelopen 2 seizoenen ook regelmatig kleine blessures gehad. Volgens mij heeft hij als prof nog amper een keer de volledige 90 minuten op het veld gestaan. Je moet niet blind 10-15 miljoen op tafel leggen omdat hij een kind van de club is.