Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Gisteren werd Noussair Mazraoui al gepresenteerd bij Bayern München. Nu heeft Ajax met FC Bayern een akkoord bereikt over de transfer van Ryan Gravenberch. Die gaat voor zo'n 24,5 miljoen euro richting Beieren. Ik denk wel het hoogst haalbare voor iemand met een 1-jarig contract. De onderhandelingen liepen al lang, maar de voorbije weken werd Bayern concreter en gingen de aanbiedingen omhoog, dus er zal wel wat meer interesse bij zijn gekomen.

Mooie stap voor beiden. Nous was bij ons al uitgeleerd en heeft echt stappen gemaakt dit seizoen. Dus qua niveau zal hij best meekunnen, maar zelfs dit seizoen nog was hij tot het eind regelmatig geblesseerd en dat is wel een zwak punt. Gravenberch was wisselvallig, maar een stuk jonger. Voor mijn gevoel had hij nog een jaar langer moeten blijven om écht een onbetwiste topspeler voor Ajax te kunnen worden. Maar goed, zover komt het niet. Jammer dat ze vertrekken, maar het is ze gegund.
 

ALenstra

Well-known member
Ik doe even een ALenstra: Ajax heeft belangstelling voor Owen Wijndal, Steven Bergwijn en Brian Brobbey.
 

Abubakari

Well-known member
Wel allemaal volgens de Telegraaf en die zitten er wat Ajax betreft tegenwoordig vaker naast dan dat ze het goed hebben.

Flekken is trouwens niet echt de keeper waar ik op zit te wachten, maar ik had ook niet verwacht dat Pasveer het zo goed zou doen.
 

Batigoal

Well-known member
Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk, maar inderdaad het zal wel waar zijn dat hij op het lijstje staat. Ajax kijkt de laatste jaren wel vaker naar Nederlandse internationals over de grens. Afgelopen seizoen was ik regelmatig wel onder de indruk van Koopmeiners bij Atalanta en volgens mij kun je gemakkelijker vanuit de Serie A een transfer maken naar de grote clubs daar, dus ik kan me niet voorstellen dat hij dat doet. Maar hij is welkom.

Flekken ben ik ook niet zo kapot van, maar goed je zal wel een keeper moeten aantrekken met Stekelenburg en Pasveer die blessures hebben gehad en er niet jonger op worden. Gorter kun je beter een jaartje verhuren aan een Eredivisie-club. En ook hier wil Ajax dan kennelijk het liefst een Nederlander. Dan zijn je opties beperkt.

Een transfer van Brobbey wordt overigens wel een duur geintje. Die Duitsers zijn ook niet gek en zien ook hoe dolgraag Ajax en Brobbey elkaar willen, dus schijnen ze hoog in de boom te zitten. Hun goed recht, maar ik betwijfel of Ajax zoveel moet betalen. Objectief gezien een zeer talentvolle en sterke spits, maar Brobbey heeft de afgelopen 2 seizoenen ook regelmatig kleine blessures gehad. Volgens mij heeft hij als prof nog amper een keer de volledige 90 minuten op het veld gestaan. Je moet niet blind 10-15 miljoen op tafel leggen omdat hij een kind van de club is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Helemaal mee eens, ben wel benieuwd om wat voor bedragen het gaat maar idd, 15 miljoen voor Brobbey vind ik ook te veel. Koopmeiners is voor 14 naar Atalanta gegaan dus die zal ook wel minimaal 25 op moeten brengen.
Wat Flekken moet kosten weet ik niet maar als Ajax voor de deur staat gaat de vraagprijs ook direct omhoog (wat ik begrijpelijk vind hoor) maar ja, wat moet je dan. Ik begreep dat ze interesse hebben/hadden in die jonge Turkse keeper van Fenerbahce maar die zal ook de hoofdprijs op moeten brengen.
Interesse in Bergwijn is er naar het schijnt ook nog maar ook die zal minimaal 25 moeten kosten en dan hebben we het nog geeneens over het salaris gehad.
Als ik dan lees dat er sowieso verkocht moet worden om tekorten in het lopende boekjaar aan te vullen dan is het budget ook niet al te riant lijkt me. maar er zal nog wel wat worden verkocht.
Nico zal vertrekken dus je zult sowieso de beide back posities op moeten vullen en dan kom je al snel bij Wijndal uit. Verder moet er op het middenveld iets komen en ben ik van mening dat er wel rekening gehouden moet worden met tadic die op leeftijd komt. Blijft een superheld hoor maar ik vond 'm afgelopen jaar iets minder hoewel het in zijn statistieken niet direct tot uiting komt. Ik ben dan ook wel benieuwd of Daramy zich komend seizoen gaat ontwikkelen net zoals ik hoop dat Kudus iets terug krijgt van zijn glans van de eerste helft van vorig seizoen.
 

zwammy

Well-known member
Zou flekken niet eerder klaar staan voor een stap hoger in de Bundesliga dan naar Nederland te komen?
 

Eef de Kip

Well-known member
Zou flekken niet eerder klaar staan voor een stap hoger in de Bundesliga dan naar Nederland te komen?
Wellicht maar het ligt er maar net aan wie er dan komt.
Bij Ajax zal hij toch ook prima kunnen verdienen, je speelt CL en de stap naar het Ned. Elftal is ook kleiner.
 
Bovenaan