Ajax Transfertopic

Eef de Kip

Well-known member
Blijkbaar is dat zonder conditie en overgewicht ook te veel gevraagd. Verder moet hij denk ik ook aantoonbaar beter zijn dan de rest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag slechts het fragment van Ten Hag en niet de vraag of de aanleiding van de opmerking of het antwoord. Lijkt mij ook niet dat iemand hem eerder dan verderop april of in mei bij Ajax 1 een invalbeurt zien maken. Als het al dit seizoen was. Dat hij nog niet bij Jong Ajax op de bank kan zitten is wel typisch. Ik zie op de Livescore app dat daarop wel ruimte was gisteren. Zoals het sowieso een best pijnlijke quote was. Maar er dacht toch neem ik aan niemand dat hij echt dit seizoen nog een rol zou gaan spelen?

Het is gewoon een hoog risico investering die een fantastisch rendement kan opleveren mocht het slagen en die voor Ajax nauwelijks iets kost. Bij andere clubs zou hij snel in de weg lopen.
 

Batigoal

Well-known member
Eerste officiële bod van Bayern München van €25 miljoen voor Gravenberch. Denk dat ze uiteindelijk richting de 30 miljoen aftikken. Bayern lijkt haast te hebben; wellicht om andere clubs voor te zijn.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat ze wel moeten, geld is dringend nodig na verliezen in de afgelopen 2 jaar en de spelers die je verder kunt verkopen leveren ook niet al te veel op.
Nico zal ook voor niet te veel vertrekken en bij Neres moeten we ook maar afwachten of je dat geld überhaupt nog krijgt.
 

Batigoal

Well-known member
Ik denk dat ze wel moeten, geld is dringend nodig na verliezen in de afgelopen 2 jaar en de spelers die je verder kunt verkopen leveren ook niet al te veel op.
Nico zal ook voor niet te veel vertrekken en bij Neres moeten we ook maar afwachten of je dat geld überhaupt nog krijgt.
Denk dat het komende zomer een beetje pas op de plaats is en dat er niet klakkeloos geld kan worden uitgegeven. Veel gaat uiteraard afhangen of je kampioen wordt en rechtstreeks naar de CL gaat of eerst voorrondes moet spelen.

Maar ik hoop daarnaast ook dat Daramy en Kudus wat meer speeltijd krijgen. Dat waren toch redelijke investeringen, maar op de huidige manier weet je zeker dat je er verlies op gaat draaien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax en verlies maken op aankopen. Overmars is vertrokken, maar nog steeds kun je met het Ajax stempel die spelers met winst verkopen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nou ja, de markt is natuurlijk wel even flink wat minder dan pre covid natuurlijk en ik vrees dat als je spelers voor hetzelfde geld verkoopt dat je dan nog achter de feiten aan loopt. Nou hebben we gelukkig wel flink wat geld verdiend met de CL en nog wel wat eigen vermogen maar ik geloof wel dat de "gouden tijd" even geweest is.
Tel daar bij op dat Mazraoui gratis de deur uit loopt en dat er dus flink geïnvesteerd zal moeten achterin voor een keeper en de LB positie.
Voor Gravenberch hoef je niet perse een vervanger te hebben maar het is wel ven afwachten hoe Kudus zich gaat ontwikkelen.
 

Batigoal

Well-known member
Ajax en verlies maken op aankopen. Overmars is vertrokken, maar nog steeds kun je met het Ajax stempel die spelers met winst verkopen.
Er zijn er zeker wel een paar aankopen waarop je waarschijnlijk winst gaat maken (Martinez, Alvarez, Antony), maar we hebben met Neres gezien dat dat zomaar tegen kan vallen. Aan Tagliafico verdienen we wellicht ook niet zoveel, maar die heeft ook slechts €4 miljoen gekost. Alleen lees je toch ook wel links en rechts dat Ajax wat moet verkopen om weer geld uit te geven. En dan denk ik dat je zelf wat meer je best moet doen om van Kudus (€9 miljoen) en Daramy (€12 miljoen) wat te maken, want die zijn niet gratis gekomen.
 

Batigoal

Well-known member
Bayern München is in half Ajax geïnteresseerd. Gravenberch, Mazraoui, Timber en nu ook Haller staan op het lijstje van de Duitse kampioen.

Ajax op zijn beurt zou dan Joshua Zirkzee van Bayern willen overnemen.
 

BlauwVinger

Well-known member
Bayern München is in half Ajax geïnteresseerd. Gravenberch, Mazraoui, Timber en nu ook Haller staan op het lijstje van de Duitse kampioen.

Ajax op zijn beurt zou dan Joshua Zirkzee van Bayern willen overnemen.

Qua verificatie en 'waarheidsvinding' is de lezer nog niet verwend met Bellingcat-allure. 'Hoe concreet die belangstelling is, is nu niet te zeggen, maar volgens bronnen is er de afgelopen periode wel naar hen geïnformeerd'.
 

ALenstra

Well-known member
Volgens Kicker en andere Duitse media is de transfer van Noussair Mazraoui naar Bayern München rond. Hij tekent voor vier jaar.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie stap voor hem. De concurrentie met Pavard en de dit seizoen doorgebroken Stanisic is niet mals, maar Mazraoui heeft zich wel heel sterk ontwikkeld dit jaar, vooral in aanvallende zin. Blijft nog wel steeds blessuregevoelig, wellicht dat ze daar bij Bayern mee aan de slag gaan.
 
Bovenaan