Ajax Transfertopic

Fregge

Well-known member
Eerst maar eens rijpen bij Jong Ajax en wennen aan het Ajax systeem. Op termijn lijkt mij een verkoop realistisch, maar dan lijkt mij 80 miljoen was conservatief.
Nee nee. Gelijk een test komende zondag. Als we in de laatste minuten een penalty krijgen, hem laten in vallen. Scoort hij en kust hij dan het logo: Mag hij blijven. Anders direct terug naar Juventus
 

Mario

Well-known member
Eindelijk een club die deze jongen op het goede spoor kan zetten. Tot op heden heeft hij alleen maar mensen ontmoet die hem niet begrepen.

Heeft hij al een huis gekocht in Amsterdam?
 

Batigoal

Well-known member
Barcelona heeft geïnformeerd naar Tagliafico maar heeft geen geld om hem te kopen. Ajax wil natuurlijk nog wat verdienen aan de linksback. Hij zal wel aan het einde van de transferperiode naar Barça gaan op huurbasis nadat niemand voldoende geld biedt. Denk overigens niet dat hij Jordi Alba eruit speelt; trainer Xavi lijkt diens oud-ploeggenoten wel heel erg de hand boven het hoofd te houden voorlopig.
 

JMD

Well-known member
Brobbey voorlopig geblesseerd. Dat is jammer voor Ajax natuurlijk, maar vooral voor BRobbey zelf... Kom je naar Amsterdam om te spelen, mag je spelen, scoor je 3x in 2 duels, lig je er naw voor een week of 6 uit...
 

Batigoal

Well-known member
Ja, dat is zeker zuur gezien zijn directe impact. Dan is de nood voor een nieuwe aanvaller (was er al met vertrek Neres) alleen maar groter geworden. Danilo werkt hard en doet zijn best, maar kan gewoon niet mee met dit niveau.
 

JMD

Well-known member
Ihattaren definitief naar Ajax, wordt voor 1 jaar gehuurd (tot 31-12-2022), daarna kan Ajax hem overnemen van 'de Oude Dame'.

Nou, ben benieuwd. Als die zijn kop weer goed krijgt en aftraint is dit voor Ajax een gouden greep. De vraag is of het Ihattaren gaat lukken. Aan de andere kant is Ten Hag wel heel goed in omgaan met dit soort jongens.

Dit lijkt me de laatste kans voor Mo Ihattaren, als dit nu niet goed komt is het denk ik einde verhaal.
 

Abubakari

Well-known member
Zou mij zeer verbazen. Begint al met 10 kilo overgewicht, is nogal vol van zichzelf en het heeft altijd aan anderen gelegen, dat enorme talent kwam er eens in de tien wedstrijden uit. Wordt niks.
 

JMD

Well-known member
Zou mij zeer verbazen. Begint al met 10 kilo overgewicht, is nogal vol van zichzelf en het heeft altijd aan anderen gelegen, dat enorme talent kwam er eens in de tien wedstrijden uit. Wordt niks.
Als het Ten Hag niet lukt dat gaat dat idd niemand meer lukken.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind het wel een aantrekkelijke deal. Had ook gehoopt afgelopen zomer dat Ajax er voor zou gaan. Tegelijkertijd is de kans niet zo groot dat Ihattaren dit seizoen al van betekenis gaat zijn voor het eerste, maar wellicht dat hij dan na de zomer fit en vooral mentaal weer op de rails is. En zo niet, jammer dan. Hij kost nu nog slechts een huursom.

Beetje onder de radar gebleven was de komst van de 18-jarige Ecuadoriaan Patrickson Delgado van Independiente del Valle, een club die in recente jaren veel jonge spelers exporteert. Delgado is een middenvelder en sluit net als Ihattaren aan bij Jong Ajax, waar dat juist de linie was waar ze geen spelers tekort kwamen. Dus ben benieuwd hoe ze dat oplossen. Ik verwacht dat Jensen sowieso vertrekt en ook Hlynsson is een interessante speler voor veel Eredivisie-clubs.

Benieuwd wat er vandaag op Deadline Day nog uit de koker rolt; Ajax wil Tagliafico terecht niet zomaar kwijt en zo ja dan moet er geld op tafel komen en geen kale huur zoals Barça graag wil. Hopelijk blijft Ajax op zijn strepen staan, want mocht Blind uitvallen heb je al een probleem. En dan is er natuurlijk nog Bergwijn; Tottenham liep zowel Traoré als Diaz mis, maar hebben met Kulusevski nog een ijzer in het vuur. Qua vraagprijs zitten ze nogal hoog in de boom. Ik denk niet dat je €25 miljoen moet gaan betalen voor een speler die niet zomaar even Antony of Tadic uit de ploeg speelt. Ajax heeft als alternatief een andere Braziliaan op het oog; ene Giovani van Palmeiras. Depay zou ik zelf wel een aardige optie vinden nu Barça zoveel nieuwe aanvallers haalt. Maar ook hij moet niet te duur zijn uiteraard.
 
Bovenaan