Ajax Transfertopic

JMD

Well-known member
Ze zijn er ook wel erg zeker van dat Bergwijn komt. Het 1e bod van Ajax is door Spurs geweigerd. Je maakt je onderhandelingspositie niet sterker door Neres eerst te verkopen,...
 

Eef de Kip

Well-known member
Je maakt je onderhandelingspositie niet sterker door Neres eerst te verkopen,...
Alsof die 15 miljoen wat uit maakt gezien de vele tientallen miljoenen die de afgelopen paar jaar binnen zijn gekomen.

Verder zal Ajax niet veel verder gaan dan 20 lijkt me, anders maar niet.

Wat ik wel vreemd vind is dat Nico en Neres verkocht moesten worden ivm tekorten het laatste jaar maar dat je nu na het wegvallen van Neres gelijk vol voor Bergwijn gaat waardoor je per saldo minimaal 5 miljoen verder in het rood gaat.
Tenzij er op de achtergrond nog wat speelt maar ik geloof niet dat er veel beweging is.
 

Eef de Kip

Well-known member
Nee ok, er is nog voldoende geld maar het gaat mij erom dat Overmars en Sar vertelden dat ze 50 miljoen tekort kwamen afgelopen jaar dus dat er verkocht moest worden voordat er wat gekocht kon worden.

Verder ben ik wel bang dat er komende zomer wat weg zal gaan.
 

JMD

Well-known member
Alsof die 15 miljoen wat uit maakt gezien de vele tientallen miljoenen die de afgelopen paar jaar binnen zijn gekomen.
Het ging me niet om die 15 miljoen die er bij kwam, maar meer dat nu Spurs weet dat Ajax gewoon een speler op die positie nodig heeft omdat ze Neres verkocht hebben, dus de nood is hoger dan als Neres er nog was.

En ja, Ajax zal een grens hebben, dat geloof ik graag, Wat nou als Spurs niet onder die grens wil gaan? Dan be je zo meteen Neres kwijt en heb je Bergwijn niet.
 

SanMark.

Well-known member
Er zal nog wel een plan B of C zijn, en heel misschien is Bergwijn wel plan B en zijn ze nog met plan A bezig.
 

Reinoud

Well-known member
Nee ok, er is nog voldoende geld maar het gaat mij erom dat Overmars en Sar vertelden dat ze 50 miljoen tekort kwamen afgelopen jaar dus dat er verkocht moest worden voordat er wat gekocht kon worden.

Verder ben ik wel bang dat er komende zomer wat weg zal gaan.
Technisch verhaal. Heeft met afschrijvingen te maken. Die 20 van Bergwijn is voor dit jaar slechts 5 bij een 4 jarig contract. Die 15 van Neres staan wel volledig bij dit jaar. Was zo'n 50 nodig om de afschrijvingen die er voor dit jaar op staan te neutraliseren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eerst maar eens rijpen bij Jong Ajax en wennen aan het Ajax systeem. Op termijn lijkt mij een verkoop realistisch, maar dan lijkt mij 80 miljoen was conservatief.
 
Bovenaan