Ik vind het wel een aantrekkelijke deal. Had ook gehoopt afgelopen zomer dat Ajax er voor zou gaan. Tegelijkertijd is de kans niet zo groot dat Ihattaren dit seizoen al van betekenis gaat zijn voor het eerste, maar wellicht dat hij dan na de zomer fit en vooral mentaal weer op de rails is. En zo niet, jammer dan. Hij kost nu nog slechts een huursom.
Beetje onder de radar gebleven was de komst van de 18-jarige Ecuadoriaan Patrickson Delgado van Independiente del Valle, een club die in recente jaren veel jonge spelers exporteert. Delgado is een middenvelder en sluit net als Ihattaren aan bij Jong Ajax, waar dat juist de linie was waar ze geen spelers tekort kwamen. Dus ben benieuwd hoe ze dat oplossen. Ik verwacht dat Jensen sowieso vertrekt en ook Hlynsson is een interessante speler voor veel Eredivisie-clubs.
Benieuwd wat er vandaag op Deadline Day nog uit de koker rolt; Ajax wil Tagliafico terecht niet zomaar kwijt en zo ja dan moet er geld op tafel komen en geen kale huur zoals Barça graag wil. Hopelijk blijft Ajax op zijn strepen staan, want mocht Blind uitvallen heb je al een probleem. En dan is er natuurlijk nog Bergwijn; Tottenham liep zowel Traoré als Diaz mis, maar hebben met Kulusevski nog een ijzer in het vuur. Qua vraagprijs zitten ze nogal hoog in de boom. Ik denk niet dat je €25 miljoen moet gaan betalen voor een speler die niet zomaar even Antony of Tadic uit de ploeg speelt. Ajax heeft als alternatief een andere Braziliaan op het oog; ene Giovani van Palmeiras. Depay zou ik zelf wel een aardige optie vinden nu Barça zoveel nieuwe aanvallers haalt. Maar ook hij moet niet te duur zijn uiteraard.