Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Het beursgenoteerde handelshuis en Onana zijn tegen wil en dank tot elkaar veroordeeld. A match made in heaven...
Je geliefde PL is gelukkig verschoond gebleven van zulke invloeden.

Onana wil gewoon niet weg, die wil CL spelen en niet bij van die Engelse pauperclupjes terecht komen waar alleen maar voetbaltoeristen met een shawl voor hun mond zitten.
 

Reinoud

Well-known member
Had toch wel graag afscheid genomen van Neres deze transferperiode. In mindere mate ook van Tagliafico, al hadden we daar wel een vervanger voor moeten halen.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, rare tijden, normaal hoop je dat spelers niet last minute vertrekken, nu is het andersom. Al vind ik het niet heel erg dat Tagliafico nog (minimaal een half jaar) blijft. Neres had met alle opties voorin wel weg gemogen.
 

ElSimao

Active member
Denk ik niet, ik denk dat Onana het dermate verbruid heeft dat ie niet meer voor Ajax speelt.
Het was natuurlijk dom dat ie het verkeerde pilletje pakte en het had hem gesierd als hij daarna op wat voor manier dan ook een gebaar gemaakt zou hebben, ofwel door een gedeelte van zijn salaris te weigeren of door bij te tekenen. Het is jammer dat hij dat niet gedaan heeft.

Dat gezegd hebbende ben ik niet van mening dat je hem nu hierom niet meer op moet stellen. Het is nog altijd de beste doelman in de selectie en gezien hoe close het altijd is met name in Europa, kan dat het verschil tussen doorgaan en uitschakeling betekenen. Ik denk dat hij die bal van Pröpper bijvoorbeeld gehad zou hebben.

Emoties moeten niet de opstelling bepalen.
 

Maasveld

Well-known member
Het was natuurlijk dom dat ie het verkeerde pilletje pakte en het had hem gesierd als hij daarna op wat voor manier dan ook een gebaar gemaakt zou hebben, ofwel door een gedeelte van zijn salaris te weigeren of door bij te tekenen. Het is jammer dat hij dat niet gedaan heeft.

Dat gezegd hebbende ben ik niet van mening dat je hem nu hierom niet meer op moet stellen. Het is nog altijd de beste doelman in de selectie en gezien hoe close het altijd is met name in Europa, kan dat het verschil tussen doorgaan en uitschakeling betekenen. Ik denk dat hij die bal van Pröpper bijvoorbeeld gehad zou hebben.

Emoties moeten niet de opstelling bepalen.
Welkom terug!
 

Abubakari

Well-known member
Welkom terug!
De man die het beleid van Ajax tot het bot afkraakte en niet meer gepost heeft sinds ze op weg gingen naar de halve finale CL.

Maar wel eens met ElSimao, van mij mag ie keepen, maar als ik de reacties van andere Ajax fans lees zit daar nogal wat frustratie en ik heb de indruk dat ook de Ajax leiding niet zo blij met de houding van Onana is. Maar 1x drie punten pakken en alles is vergeven, zo werkt het ook in het voetbal. Daarnaast had ik ook liever een andere eerste keeper bij Ajax ggezien dan twee te oude keepers die prima als tweede keeper kunnen functioneren en een te jonge keeper die nog niet klaar lijkt voor de rol van eerste keeper.
 

ElSimao

Active member
De man die het beleid van Ajax tot het bot afkraakte en niet meer gepost heeft sinds ze op weg gingen naar de halve finale CL.

Maar wel eens met ElSimao, van mij mag ie keepen, maar als ik de reacties van andere Ajax fans lees zit daar nogal wat frustratie en ik heb de indruk dat ook de Ajax leiding niet zo blij met de houding van Onana is. Maar 1x drie punten pakken en alles is vergeven, zo werkt het ook in het voetbal. Daarnaast had ik ook liever een andere eerste keeper bij Ajax ggezien dan twee te oude keepers die prima als tweede keeper kunnen functioneren en een te jonge keeper die nog niet klaar lijkt voor de rol van eerste keeper.
Ik ben niet gestopt met hier te posten omdat het goed met Ajax ging. Geen idee meer hoe ik in mijn vorige kortstondige terugkeer ten aanzien van het beleid stond (zal wel negatief zijn hoor, daar niet van), maar mijn voornaamste periode waarin ik kritisch op het beleid was, was toch voornamelijk de periode tussen 2007-2009. We kunnen denk ik wel stellen dat het toen in elk geval een stuk minder ging dan nu, dus wat dat betreft...

Ik wil ook best toegeven dat Ajax sinds het begin van de revolutie goed beleid gevoerd heeft door een paar jaar zuinig te leven, om op een gegeven moment een dikkere jas aan te trekken met veel hogere salarissen en transfersommen. Vind het de laatste jaren wat minder scherp weer worden. Dat je een Onana niet verkocht krijgt wil ik best wijten aan overmacht, maar eigenlijk ben ik vooral blij dat hij er nog is. Zoals je zelf al zegt heb je buiten hem 3 keepers die het vooral net niet zijn.

Verder snap ik het idee achter Haller, een man die wat meer in de prime van zijn carriere is ipv weer een jong talent of een veteraan, maar ik vind hem niet denderend. Hij is fysiek sterk en goed in de lucht, maar hij is niet agressief genoeg in de duels, technisch erg matig en ik vind het ook geen killer alhoewel hij in deze ploeg in deze competitie nog genoeg goals zal maken. Had daar ook graag een backup voor gezien en dan Neres toch maar op links met Tadic.

Mijn voornaamste zorg is echter dat er te weinig kapitaal op het veld staat. Het is goed om veel rijpere spelers te hebben, maar buiten wellicht Antony zie ik nu niemand die voor de jackpot weg zal gaan. Gravenberch heeft na dit seizoen nog maar een 1-jarig contract en die zie ik niet verlengen. Voor een club die daar op leeft is dat wel zorgelijk natuurlijk. Gecombineerd met de gevolgen van corona allemaal niet handig.
 

Eef de Kip

Well-known member
Mijn voornaamste zorg is echter dat er te weinig kapitaal op het veld staat. Het is goed om veel rijpere spelers te hebben, maar buiten wellicht Antony zie ik nu niemand die voor de jackpot weg zal gaan. Gravenberch heeft na dit seizoen nog maar een 1-jarig contract en die zie ik niet verlengen. Voor een club die daar op leeft is dat wel zorgelijk natuurlijk. Gecombineerd met de gevolgen van corona allemaal niet handig.
Timber, Rensch zie ik ook nog wel een stap maken. Mazraoui zal niet de hoofdprijs op brengen maar vertegenwoordigt nog wel een aardige transferwaarde. Kuduz en die nieuwe jongen zie ik nog wel wat geld opleveren. Alvarez en Martinez leveren genoeg op.
Verder is dit toch een golfbeweging wat je om de zoveel jaar ziet? het ene jaar is het wat meer dan het andere maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen.
 

ElSimao

Active member
Timber, Rensch zie ik ook nog wel een stap maken. Mazraoui zal niet de hoofdprijs op brengen maar vertegenwoordigt nog wel een aardige transferwaarde. Kuduz en die nieuwe jongen zie ik nog wel wat geld opleveren. Alvarez en Martinez leveren genoeg op.
Verder is dit toch een golfbeweging wat je om de zoveel jaar ziet? het ene jaar is het wat meer dan het andere maar eerlijk gezegd vind ik het wel meevallen.
Mazraoui heeft een contract tot de zomer van 2022.

Timber en Martinez centraal achterin zijn dingen die bij Ajax kunnen, maar in een grote competitie waarschijnlijk niet iets zijn waar men warm voor loopt. De max voor Alvarez is denk ik de 20 miljoen die Rennes deze zomer bood. Rensch heeft op zich wel potentie, maar moet het ook allemaal maar laten zien. Kudus maakte veel indruk in het begin, maar moet ook maar terug zien te komen. Die nieuwe moet de kans krijgen en niet te snel afgebrand worden, maar ik vrees dat ie er niet zo heel veel van kan.

Er staat ook relatief weinig jeugd op doorbreken.
 
Bovenaan