Ajax Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Sparen jullie rechtsbuitens? Ik zou eens naar een goed linkerverdediger gaan kijken.
Tagliafico, Blind, Rensch eventueel Martinez, zou (goed) genoeg moeten zijn. Er van uitgaande dat je het over een linksback hebt, anders is dat centraal de positie voor ofwel Martinez of Blind. Weet niet waarom je daar een ander voor zou moeten halen.
 

Hankie

Well-known member
Tagliafico, Blind, Rensch eventueel Martinez, zou (goed) genoeg moeten zijn. Er van uitgaande dat je het over een linksback hebt, anders is dat centraal de positie voor ofwel Martinez of Blind. Weet niet waarom je daar een ander voor zou moeten halen.
Omdat Blind daar niet goed genoeg is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Daramy dus inderdaad naar Ajax. Volgens Deense media voor een transfersom tussen de 12 en 14 miljoen.

Tadic: 13,7 miljoen
Neres: 22 miljoen
Antony: 15,75 miljoen
Haller: 22,5 miljoen
Berghuis: 5,5 miljoen
Klaassen: 11 miljoen
Blind: 16 miljoen
Alvarez: 15 miljoen
Martinez: 7 miljoen
Kudus: 9 miljoen

Ik vind het zo langzamerhand wel een beetje bijzonder worden hoe makkelijk Ajax met miljoenen smijt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo gaat het altijd als een club te veel geld heeft.
Met die nieuwe buitenspeler erbij, kom je zo op 150 miljoen aan transferuitgaven voor een elftal spelers. En dan tel ik die enkele miljoenen die Ajax met alle gemak uitgeeft aan binnenlandse transfers (Klaiber, Schuurs, Gorter) nog niet mee. Dat tikt al met al ook wel aan.
 

Eef de Kip

Well-known member
Daramy dus inderdaad naar Ajax. Volgens Deense media voor een transfersom tussen de 12 en 14 miljoen.

Tadic: 13,7 miljoen
Neres: 22 miljoen
Antony: 15,75 miljoen
Haller: 22,5 miljoen
Berghuis: 5,5 miljoen
Klaassen: 11 miljoen
Blind: 16 miljoen
Alvarez: 15 miljoen
Martinez: 7 miljoen
Kudus: 9 miljoen

Ik vind het zo langzamerhand wel een beetje bijzonder worden hoe makkelijk Ajax met miljoenen smijt.
Als je 2 keer zoveel binnen krijg is dat toch niet zo raar?

En dan laat ik hetzelfde bedrag aan inkomsten in de CL nog even buiten beschouwing.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als je 2 keer zoveel binnen krijg is dat toch niet zo raar?
Had er net met PES5 via de app ook al een discussie over. Mijn punt is dat, op Tadic en wellicht Blind en misschien Antony na, niemand van al die aankopen Ajax heeft geholpen bij de doelstelling om structureel bij de beste acht van de Champions League te zitten. Ze hebben stuk voor stuk niet de absolute klasse van jeugdexponenten als De Ligt en De Jong.
 

Eef de Kip

Well-known member
Klopt maar een paar spelers die er net een jaar zitten dus dat lijkt me dan ook lastig, verder denk ik dat structureel bij de beste 8 van de CL zitten niet bepaald realistisch is.
En Neres 22 miljoen lijkt me erg veel.
 

Batigoal

Well-known member
Had er net met PES5 via de app ook al een discussie over. Mijn punt is dat, op Tadic en wellicht Blind en misschien Antony na, niemand van al die aankopen Ajax heeft geholpen bij de doelstelling om structureel bij de beste acht van de Champions League te zitten. Ze hebben stuk voor stuk niet de absolute klasse van jeugdexponenten als De Ligt en De Jong.
De aanwezigheid van Tadic en Blind heeft er voor gezorgd dat er een volwassen team stond dat halve finale CL haalde. Die hebben hun waarde meer dan terugverdiend. Van de rest van het lijstje gaat mogelijk alleen op Berghuis, Neres en Haller geen winst worden gepakt. Die laatste gaat na Machlas, Kinkladze? en Sulejmani de volgende recordaankoop zijn die tegen gaat vallen.

Het is overigens meer de vraag of je Daramy nodig hebt gezien de overbezetting voorin. En dat de deur voor jonge talenten zoals Rasmussen of Martha (Unuvar ooit) om speelminuten te pakken nu potdicht zit. Niet dat dat wereldtoppers zullen worden, maar toch.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Je appt met PES5? :rolleyes::rolleyes:
Ja, hij en @Reinoud hebben zich tussen ons Feyenoord appgroepje gewurmd. En we laten ze maar zitten omdat we willen uitstralen een inclusief groepje te zijn. Dus hebben we een excuus-Fries en een excuus-Ajacied. Het moet maar.

@Eef de Kip : ik baseer me op de doelstelling die Ajax zelf uitspreekt: https://ajax.supporters.nl/nieuws/a...en-bij-de-Europese-top-is-een-duidelijk-doel'. Als ik dan twee jaar na deze uitspraken de balans op maak, dan zie ik een uitgavenpatroon wat hierbij past, maar nog te weinig directe versterkingen die je helpen om deze doelstelling te realiseren. Het gros van die dure aankopen is gewoon te licht voor de Europese top.

Ik heb die transfersommen trouwens van transfermarkt.nl. Een betere bron zou ik niet weten, maar misschien zitten ze er enkele miljoenen naast.
 

gevegt

Well-known member
Ja, hij en @Reinoud hebben zich tussen ons Feyenoord appgroepje gewurmd. En we laten ze maar zitten omdat we willen uitstralen een inclusief groepje te zijn. Dus hebben we een excuus-Fries en een excuus-Ajacied. Het moet maar.

@Eef de Kip : ik baseer me op de doelstelling die Ajax zelf uitspreekt: https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/48265/Edwin-van-der-Sar-'Structureel-aanhaken-bij-de-Europese-top-is-een-duidelijk-doel'. Als ik dan twee jaar na deze uitspraken de balans op maak, dan zie ik een uitgavenpatroon wat hierbij past, maar nog te weinig directe versterkingen die je helpen om deze doelstelling te realiseren. Het gros van die dure aankopen is gewoon te licht voor de Europese top.

Ik heb die transfersommen trouwens van transfermarkt.nl. Een betere bron zou ik niet weten, maar misschien zitten ze er enkele miljoenen naast.
Softie!
 
Bovenaan