Ajax Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Bergwijn ondanks zijn matige seizoen toch nog wel aardige cijfers en hij zal nu de vaste man op zijn eigen positie worden i.p.v. dat er met hem gesleept wordt voorin, dus dat wordt als het goed is meer.

De transfer van Timber is eindelijk officieel afgerond, dus er is wat geld binnen om te investeren. Hopelijk komt Vitik gauw en is er op de achtergrond alvast aan wat dossiers gewerkt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Onbegrijpelijk. Wat een wanbeleid. Feyenoord lacht zich rot.
Mwah, ik in elk geval niet. Het is pas 14 juli. Eerst maar eens rustig afwachten wat Ajax allemaal voor spelers binnen gaat halen. Ik sluit niet uit dat ze er, zoals wij destijds met Berghuis, uiteindelijk alleen maar sterker door worden.
 

Abubakari

Well-known member
Die voorwaarde voor het ontbinden van zijn contract zit er jammer genoeg voor jullie wel in, dat ie niet naar een NLse club gaat.

Ik vind het jammer maar ik geloof niet dat Tadic alleen weg is omdat er nog geen versterkingen zijn. Speelt meer, weet ik wel zeker.
 

Reinoud

Well-known member
Die voorwaarde voor het ontbinden van zijn contract zit er jammer genoeg voor jullie wel in, dat ie niet naar een NLse club gaat.

Ik vind het jammer maar ik geloof niet dat Tadic alleen weg is omdat er nog geen versterkingen zijn. Speelt meer, weet ik wel zeker.
Deels ook 'zelfbescherming' Moment dat hij geen onbetwist basisspeler is komt dichterbij. Daarbij geloof ik dat de belangen van zaakwaarnemer ook een rol spelen.

Ook hier komt Mislintat voor mij er weer goed uit. Ben nieuwsgierig naar de toekomst en zeker niet zo pessimistisch. Mooi moment om weer wat meer op de jeugd te vertrouwen.
 

gevegt

Well-known member
Die voorwaarde voor het ontbinden van zijn contract zit er jammer genoeg voor jullie wel in, dat ie niet naar een NLse club gaat.

Ik vind het jammer maar ik geloof niet dat Tadic alleen weg is omdat er nog geen versterkingen zijn. Speelt meer, weet ik wel zeker.
Die nieuwe TD heeft zo te zien de teugels strak in handen.
Heel goed voor je club.
 

Maasveld

Well-known member
Waarom wanbeleid? Tadic wil weg en ik neem niet aan dat Mislintat heeft gezegd dat er geen versterkingen komen, wat had Ajax dan volgens jou moeten om Tadic over te halen toch te blijven?
Bij Cambuur doen ze er altijd alles aan om muitende spelers binnenboord te houden.
 

Eef de Kip

Well-known member
Hoe meer ik er over na denk des te beter vind ik deze oplossing, ik heb echt het idee dat Tadic zelf ook wel wist dat hij na afgelopen seizoen onaantastbaar was en dat het geen type is die zonder te morren op de bank gaat zitten, dat wordt echt een splijtzwam denk ik dus voor de rust in de selectie is dit dit prima.
Verder raak je wat assists en goals kwijt maar als Steijn het voor elkaar krijg dat Bergwijn vast op die plek met Brobbey een beetje hun niveau halen dan zal het allemaal wel meevallen.
Verder raak je ook een grootverdiener kwijt dus gezien het salarishuis zal dat ook ongetwijfeld meegespeeld hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Goed punt. Nu Tadic, Blind en Timber weg zijn scheelt dat echt een klap aan salariskosten. Wel benieuwd of Ajax nog dergelijke oudere steunpilaren gaat halen. De komst van Tadic en Blind was toch belangrijk.
 

JMD

Well-known member
Hoe meer ik er over na denk des te beter vind ik deze oplossing, ik heb echt het idee dat Tadic zelf ook wel wist dat hij na afgelopen seizoen onaantastbaar was en dat het geen type is die zonder te morren op de bank gaat zitten, dat wordt echt een splijtzwam denk ik dus voor de rust in de selectie is dit dit prima.
Verder raak je wat assists en goals kwijt maar als Steijn het voor elkaar krijg dat Bergwijn vast op die plek met Brobbey een beetje hun niveau halen dan zal het allemaal wel meevallen.
Verder raak je ook een grootverdiener kwijt dus gezien het salarishuis zal dat ook ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Mooi gezegd. Helemaal mee eens.

Ik hoop wel dat er nog groots afscheid wordt genomen van Tadic. Is toch in mijn optiek de verpersoonlijking van de heropstandig van Ajax na 2018.
 

Batigoal

Well-known member
Goed punt. Nu Tadic, Blind en Timber weg zijn scheelt dat echt een klap aan salariskosten. Wel benieuwd of Ajax nog dergelijke oudere steunpilaren gaat halen. De komst van Tadic en Blind was toch belangrijk.
Met Alvarez en Kudus en mogelijk nog Bassey en Klaassen vertrekken er nog meer dikke salarissen. De salarishuishouding gaat in ieder geval flink op de schop.

Maar wat je zegt is wel een terecht punt. Je kunt allerlei talenten als vervangers halen, maar de ervaring en persoonlijkheden die de ploeg op sleeptouw kunnen nemen zijn er bijna niet meer. En in de huidige groep zie er ik er weinig tussen zitten die dat kunnen. Aardig grote opgave ligt er nu voor Mislintat, nog maar 4 weken voor de start.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe meer ik er over na denk des te beter vind ik deze oplossing, ik heb echt het idee dat Tadic zelf ook wel wist dat hij na afgelopen seizoen onaantastbaar was en dat het geen type is die zonder te morren op de bank gaat zitten, dat wordt echt een splijtzwam denk ik dus voor de rust in de selectie is dit dit prima.
Verder raak je wat assists en goals kwijt maar als Steijn het voor elkaar krijg dat Bergwijn vast op die plek met Brobbey een beetje hun niveau halen dan zal het allemaal wel meevallen.
Verder raak je ook een grootverdiener kwijt dus gezien het salarishuis zal dat ook ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Ja, dit is dus wat ik ook bedoelde met het voorbeeld van het vertrek van Berghuis bij Feyenoord, waardoor er ruimte ontstond voor andere jongens om belangrijk te worden en we er per saldo beter op werden. Tadic wordt dit jaar 35, is weliswaar een geweldige speler met een hoog rendement, maar ook een hele dominante factor binnen je elftal. Hij moest en zou altijd spelen en dat ging inderdaad ten koste van of Bergwijn of Brobbey. Daar hoef je, gelet op hun kwaliteiten, dus niet op achteruit te gaan.

Wat me wel zorgen zou baren is waar Max en Bati het ook al over hadden, het gebrek aan leiderschap binnen de groep. Je hebt natuurlijk Berghuis en Klaassen, maar die hebben beiden al genoeg aan hunzelf, zo lijkt het en zijn niet onomstreden. Verder zie ik op dit moment geen logische aanvoerder binnen de selectie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie weet dat die twee zich ook anders/beter gaan profileren zonder Tadic en Alvarez. Er kan best een ander cultuurtje ontstaan.
 
Bovenaan