Hoe meer ik er over na denk des te beter vind ik deze oplossing, ik heb echt het idee dat Tadic zelf ook wel wist dat hij na afgelopen seizoen onaantastbaar was en dat het geen type is die zonder te morren op de bank gaat zitten, dat wordt echt een splijtzwam denk ik dus voor de rust in de selectie is dit dit prima.
Verder raak je wat assists en goals kwijt maar als Steijn het voor elkaar krijg dat Bergwijn vast op die plek met Brobbey een beetje hun niveau halen dan zal het allemaal wel meevallen.
Verder raak je ook een grootverdiener kwijt dus gezien het salarishuis zal dat ook ongetwijfeld meegespeeld hebben.
Ja, dit is dus wat ik ook bedoelde met het voorbeeld van het vertrek van Berghuis bij Feyenoord, waardoor er ruimte ontstond voor andere jongens om belangrijk te worden en we er per saldo beter op werden. Tadic wordt dit jaar 35, is weliswaar een geweldige speler met een hoog rendement, maar ook een hele dominante factor binnen je elftal. Hij moest en zou altijd spelen en dat ging inderdaad ten koste van of Bergwijn of Brobbey. Daar hoef je, gelet op hun kwaliteiten, dus niet op achteruit te gaan.
Wat me wel zorgen zou baren is waar Max en Bati het ook al over hadden, het gebrek aan leiderschap binnen de groep. Je hebt natuurlijk Berghuis en Klaassen, maar die hebben beiden al genoeg aan hunzelf, zo lijkt het en zijn niet onomstreden. Verder zie ik op dit moment geen logische aanvoerder binnen de selectie.